Beste mede Tweakers.
Tijdens het verwijderen van mijn processor koeler, heb ik een condensator van mijn moederbord afgestoten. Het gaat om de onderste condensator, rechts van de CPU (daar zitten er 2 boven elkaar, links van de DIMM slots).
:strip_exif()/f/image/eIQC69biarOth25AwFqQ9jBr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MAzWwhr3xm4AnkEJnImbtcQ4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4x79BMla4HMLnm8jVtUOX9A2.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat hierbij om het moederbord: MSI MAG B550 Tomahawk, ATX, 4xDDR4
Na enig onderzoek ben ik er achter gekomen dat een condensator niet zelf te repareren is (met bijvoorbeeld solderen), maar dat er een nieuwe condensator geplaatst moet worden. Helaas kan ik online nergens hetzelfde type vinden.
Mijn volgende stap is om contact op te nemen met MSI, maar de vraag is of zij deze condensator nog op voorraad hebben, of dat ik het moet opsturen voor reparatie (zal wel wat gaan kosten).
Iemand ervaring hier mee?
Het gaat om het type: 07Ch 561 6.3FP
:strip_exif()/f/image/E2DyN7YWuMk21kXQqDm0fdNy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vroeg mij af of ik niet deze van een andere locatie van het moederbord af kan halen of zijn ze allemaal ECHT nodig? Of waar kan ik deze bestellen (buiten bij MSI zelf).
Hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet en met goede hoop,
ChangedPepe
Tijdens het verwijderen van mijn processor koeler, heb ik een condensator van mijn moederbord afgestoten. Het gaat om de onderste condensator, rechts van de CPU (daar zitten er 2 boven elkaar, links van de DIMM slots).
:strip_exif()/f/image/eIQC69biarOth25AwFqQ9jBr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MAzWwhr3xm4AnkEJnImbtcQ4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4x79BMla4HMLnm8jVtUOX9A2.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat hierbij om het moederbord: MSI MAG B550 Tomahawk, ATX, 4xDDR4
Na enig onderzoek ben ik er achter gekomen dat een condensator niet zelf te repareren is (met bijvoorbeeld solderen), maar dat er een nieuwe condensator geplaatst moet worden. Helaas kan ik online nergens hetzelfde type vinden.
Mijn volgende stap is om contact op te nemen met MSI, maar de vraag is of zij deze condensator nog op voorraad hebben, of dat ik het moet opsturen voor reparatie (zal wel wat gaan kosten).
Iemand ervaring hier mee?
Het gaat om het type: 07Ch 561 6.3FP
:strip_exif()/f/image/E2DyN7YWuMk21kXQqDm0fdNy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vroeg mij af of ik niet deze van een andere locatie van het moederbord af kan halen of zijn ze allemaal ECHT nodig? Of waar kan ik deze bestellen (buiten bij MSI zelf).
Hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet en met goede hoop,
ChangedPepe