Hi MedeTweakers.
Voor mijn nieuwe setup met een mac mini M2 en een windows game PC ben ik op zoek naar een mooie monitor waar ik een tijd mee vooruit kan.
Een van mijn hoofdwensen is een goeie KVM switch zodat ik zowel mijn Game PC als mijn Mac mini met een monitor muis en keyboard kan gebruiken.
Scherm moet van goede kwaliteit zijn, scherp beeld hebben en 34 inch curved of groter zijn.
Ik ben begonnen bij de grote Ultra Wides van Philips, Samsung, Dell en LG. maar de lage resolutie van die schermen vond ik een tegenvaller en de 49 inch vond ik ook wel aan de grote kant (al kan ik het wel kwijt).
Ik neig nu naar de 40 inch curved van Dell
Dell UltraSharp U4021QW
De vraag is of er betere opties zijn in de markt voor deze prijs, met dezelfde resolutie en mogelijkheden.
Must:
Hoge resolutie die native door de mac en PC ondersteund wordt.
Een zo hoog mogelijke PPI
KVM switch.
34 inch of groter
Curved
60 hz of hoger.
USB C voor het kunnen aansluiten en voeden van een macbook pro 15 uit 2019
Nice to have:
IPS (of oled, maar niet realistisch voor rond de 1400 euro).
Daisychain mogelijkheid. (om evt. een extra monitor door te lussen)
Speakers. (hoeft geen HIFI, gebruik het niet voor muziek, maar ook geen blikkerig geluid).
Hoge refreshrate. (absoluut geen must, ga er niet veel op gamen, maar moet wel aan te zien zijn als ik die ene keer in de 2 weken toch een game speel).
Voor mijn nieuwe setup met een mac mini M2 en een windows game PC ben ik op zoek naar een mooie monitor waar ik een tijd mee vooruit kan.
Een van mijn hoofdwensen is een goeie KVM switch zodat ik zowel mijn Game PC als mijn Mac mini met een monitor muis en keyboard kan gebruiken.
Scherm moet van goede kwaliteit zijn, scherp beeld hebben en 34 inch curved of groter zijn.
Ik ben begonnen bij de grote Ultra Wides van Philips, Samsung, Dell en LG. maar de lage resolutie van die schermen vond ik een tegenvaller en de 49 inch vond ik ook wel aan de grote kant (al kan ik het wel kwijt).
Ik neig nu naar de 40 inch curved van Dell
Dell UltraSharp U4021QW
De vraag is of er betere opties zijn in de markt voor deze prijs, met dezelfde resolutie en mogelijkheden.
Must:
Hoge resolutie die native door de mac en PC ondersteund wordt.
Een zo hoog mogelijke PPI
KVM switch.
34 inch of groter
Curved
60 hz of hoger.
USB C voor het kunnen aansluiten en voeden van een macbook pro 15 uit 2019
Nice to have:
IPS (of oled, maar niet realistisch voor rond de 1400 euro).
Daisychain mogelijkheid. (om evt. een extra monitor door te lussen)
Speakers. (hoeft geen HIFI, gebruik het niet voor muziek, maar ook geen blikkerig geluid).
Hoge refreshrate. (absoluut geen must, ga er niet veel op gamen, maar moet wel aan te zien zijn als ik die ene keer in de 2 weken toch een game speel).
640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates