Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwetv
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Beste,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe televisie. Gezien de afmetingen van mijn tv meubel is 48 inch voor mij een geschikte maat. Ik ben hier wat aan het lezen geslagen maar als leek is het lastig om wegwijs te worden wat voor mij de juiste keuze is. Ik kijk graag naar sport en game zo nu en dan op mijn PlayStation. Een televisie met oled heeft mijn voorkeur, ik ben in de winkel wezen kijken en vond de kwaliteit van het beeld erg mooi.

Ik ben dus op zoek naar een televisie geschikt voor het kijken van sport en gamen. Liefst een knappe tv van goede kwaliteit waar ik een aantal jaar mee vooruit kan. Ik hoop voor rond de 1500 euro een mooie televisie te vinden, minder mag altijd, (iets) meer kan als daardoor de kwaliteit een stuk beter is.

Hebben jullie tips wat een goede televisie kan zijn voor mij? Mocht er een beginners guide zijn waar ik me kan inlezen, dan houd ik me aanbevolen.
Specifiek vraag ik me af of er verschil zit in kwaliteit tussen de verschillende merken, LG, Sony, Panasonic en Philips (Samsung heeft zover ik kan zien geen televisies in dit formaat?). Is een soundbar aan te raden? Wanneer is de beste tijd om te kopen, ik las elders op dit forum dat in oktober vaak de prijzen naar beneden gaan, klopt dat?

Mocht dit niet de juiste plaats zijn voor deze vragen of mochten deze vragen elders al beantwoord zijn, dan bij deze mijn excuses.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Lg48c3 of c2

https://tweakers.net/tele...aK4i9FKVenVOmmiIiZ4uay_AA

[ Voor 88% gewijzigd door jack zomer op 01-10-2023 17:33 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De 48 inch variant van deze? :
uitvoering: Philips 48OLED808 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10

FeaR

In GoT we trust

nieuwetv schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:37:
Mocht dit niet de juiste plaats zijn voor deze vragen of mochten deze vragen elders al beantwoord zijn, dan bij deze mijn excuses.
Dit soort vragen mag je in het vervolg openen in Beeld en geluid koopadvies, verhuis ik dit topic ook die kant op: TPM > BGK

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwetv
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Dank voor jullie reactie.

Zit er nog verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken of maakt is dit min of meer hetzelfde?

Ik las elders op het forum dat in oktober de prijzen vaak dalen, is dat waar en is het daarom aan te raden enkele weken nog te wachten?

Ik zie dat er ook combi deals zijn met een soundbar, is dat aan te raden? Of beter zelf op zoek naar een soundbar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Is geheel afhankelijk van wat je wilt.
Ik ben happy met mijn lg48 en lg soundbar.

Maar het is bij mij meer een pc scherm, dan een tv..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kwaliteit is heel lastig te definiëren. Het kan betekenen dat een apparaat lang mee gaat, degelijk is ontworpen. Op dat punt is het heel lastig om verschillen aan te wijzen tussen de merken.

Het is beter om te kijken naar de sterke punten van de verschillende merken en te kijken wat je het meest belangrijk vindt. Ook het besturingssysteem is een belangrijk gegeven om je merkkeus te bepalen, want het bepaalt hoe je je televisie bedient.

LG vaak prijstechnisch het meest interessant, de beste keus voor spelfanaten en allround het beste geoptimaliseerd. Besturingssysteem WebOS. Sony maakt in sommige modellen extra werk van het geluid, heeft een naam op het gebied van beeldverwerking voor film en sport en gebruikt AndroidTV. Philips gebruikt ook AndroidTV, maar koop je vooral als je Ambilight wilt. Ook Philips besteedt in sommige modellen extra aandacht aan het geluid. Panasonic is een merk wat je koopt als het wat meer mag kosten en is doorgaans de beste koop als het om kleurnauwkeurigheid gaat. Ook dubbele tuners zijn een Panasonic-specialiteit. Hun besturingssysteem is FirefoxOS. Dan hebben we nog Samsung, maar dat kunnen we buiten beschouwing laten vanwege gebrek aan 48"-modellen.

Iets anders waar je naar kunt kijken is welke aansluitingen de televisie heeft en of dat met je wensen overeen komt.

[ Voor 6% gewijzigd door dmantione op 02-10-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat betreft geluidsbalken: Stel je je de vraag of het een balk moet zijn. Geluidsbalken zijn veruit inferieur aan een paar stereoluidsprekers. Ze worden vaak om esthetische redenen gekocht, stel je de vraag of esthetiek voor jou belangrijker is dan geluidskwaliteit. Als je LG koopt zou ik een geluidsbalk extra afraden: De voet van de televisie zorgt dat je er niet makkelijk een balk voor kunt plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:03
Dat is wel een mooie prijs, nu wil ik opeens ook een nieuwe tv voor de slaapkamer.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:22
Ik ben zelf superblij met m'n LG mede door WebOS en de Magic Remote, die werken echt wel heel fijn. Die afstandsbediening is wel een grote factor, want elke interactie is daarmee.
Pagina: 1