WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp
Ja
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Je kunt de lamp bedienen via de app ongeacht de stand van de dimmer die je wilt gaan plaatsen.A-J schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:23:
En, kun je dan met philips hue alleen de lamp aan en uitzetten als de schakelaar/dimmer is ingeschakeld(ingedrukt)?
Top! En moet ik hem dan op Leading R,L of TrailingR,C zetten?
Je huidige dimmer is R,L. Dus daar zou ik je nieuwe ook op instellen.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Weten jullie als je zo’n dimmer met een eettafellamp van 25w (5x5w lampen) op bijv. 20% gedimd zet in Hue, dat er dan ook +-25x0,2=5w totaal verbruikt wordt, of is dit meet?
Qua vermogen hangt het volledig af van de dimmer en lampen. Enige om dat echt te weten is meten met een energiemeter. Kan bijvoorbeeld een Shelly PM zijn.
In het verlengde hiervan: kan ik met de Hue Buitensensor ook zo'n dimmer bedienen? Ik zou namelijk graag mijn buitenspotjes willen voorzien van een dimmer die ik handmatig aan kan zetten, maar ook 's avonds als er iets beweegt. De Hue sensor heb ik al, maar die hangt nu vrij overbodig buitentemperatuur te meten in de achtertuin.
In HomeAssistant zie ik de temperatuur en batterij van de buitensensor, dus het zou mooi zijn als ik daarmee (of met de Hue app) zo'n inbouwdimmer onder bepaalde voorwaarden zou kunnen bedienen.
@A-J waarom kies je die dimmer en niet deze? Ik zie niet veel verschil in specs (of ik weet niet wat ze betekenen
) maar degene die ik link is twee tientjes goedkoper.
In HomeAssistant zie ik de temperatuur en batterij van de buitensensor, dus het zou mooi zijn als ik daarmee (of met de Hue app) zo'n inbouwdimmer onder bepaalde voorwaarden zou kunnen bedienen.
@A-J waarom kies je die dimmer en niet deze? Ik zie niet veel verschil in specs (of ik weet niet wat ze betekenen
[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 16-10-2023 15:57 ]
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/0fApzpqq5MUPACDMVp70ANiG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WcBBPoYKFP26aafX1rEdC6ZH.jpg?f=fotoalbum_large)