Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zigbee dimmer

Pagina: 1
Acties:

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 10:28
Ik heb een ledlamp-unit boven mijn eettafel (non-smart) die ik alleen kan dimmer met mijn draaibare LEDdimmer in de muur.
Mijn vraag: als ik deze dimmer vervang door deze, kan ik dan met de philips hue app deze ledlampen besturen (aan/uit zetten en dimmer in de philipe hue app)?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22

Illusion

(the art of)

Ja :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• A-J
Dus deze lamp met deze dimmer moet kunnen?

En, kun je dan met philips hue alleen de lamp aan en uitzetten als de schakelaar/dimmer is ingeschakeld(ingedrukt)?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUK8DpNq5Viix3HVvycGSFC1u6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fApzpqq5MUPACDMVp70ANiG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piIxapbJqMRNd7EnB7Eqppibd7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcBBPoYKFP26aafX1rEdC6ZH.jpg?f=fotoalbum_large

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:42
A-J schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:23:
En, kun je dan met philips hue alleen de lamp aan en uitzetten als de schakelaar/dimmer is ingeschakeld(ingedrukt)?
Je kunt de lamp bedienen via de app ongeacht de stand van de dimmer die je wilt gaan plaatsen.

Mijn GPS-collectie

• A-J
Top! En moet ik hem dan op Leading R,L of TrailingR,C zetten?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22

Illusion

(the art of)

Je huidige dimmer is R,L. Dus daar zou ik je nieuwe ook op instellen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• A-J
Weten jullie als je zo’n dimmer met een eettafellamp van 25w (5x5w lampen) op bijv. 20% gedimd zet in Hue, dat er dan ook +-25x0,2=5w totaal verbruikt wordt, of is dit meet?

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Qua vermogen hangt het volledig af van de dimmer en lampen. Enige om dat echt te weten is meten met een energiemeter. Kan bijvoorbeeld een Shelly PM zijn.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In het verlengde hiervan: kan ik met de Hue Buitensensor ook zo'n dimmer bedienen? Ik zou namelijk graag mijn buitenspotjes willen voorzien van een dimmer die ik handmatig aan kan zetten, maar ook 's avonds als er iets beweegt. De Hue sensor heb ik al, maar die hangt nu vrij overbodig buitentemperatuur te meten in de achtertuin.
In HomeAssistant zie ik de temperatuur en batterij van de buitensensor, dus het zou mooi zijn als ik daarmee (of met de Hue app) zo'n inbouwdimmer onder bepaalde voorwaarden zou kunnen bedienen.

@A-J waarom kies je die dimmer en niet deze? Ik zie niet veel verschil in specs (of ik weet niet wat ze betekenen O-) ) maar degene die ik link is twee tientjes goedkoper.

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 16-10-2023 15:57 ]

Pagina: 1