Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik zoek een?
nieuwe telefoon ter vervanging van m'n redmi note 10 pro met een goede camera, snelb en goede accu .

Wat is je budget?
max 350 maar bij voorkeur nog wat minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
goede camera voor foto's van m'n gezin. Lange accuduur. Ik twijfel over nieuwe xiaomi vanwege de steeds moeilijker te verwijderen bloatware. Snelheid vind ik ook wel belangrijk. Een het liefst een Android zonder al te veel poespas

Wat heb je zelf al gevonden?
redmi note 12 pro: meer telefoon voor minder
Samsung a34 of a54 matcht beter met m'n galaxy watch (ecg etc wordt alleen met samsung ondersteund).
Pixel 6a simpele Android

Welke vragen heb je hier nog over?
weegt a54 op tegen a34? Is samsung en beetje clean android of erg schakelen van miui? Of toch weer redmi omdat het toch echt meer telefoon voor het geld is?

Beste antwoord (via Esjo op 11-10-2023 13:37)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Redmi Note 12 Pro heeft vergeleken met de 10 Pro een veel slechtere macro cam, geen MicroSD slot meer, een MediaTek processor en heeft een iets mindere accuduur. De Redmi Note 12 Pro laadt echter op met 67W, meer dan 2 keer zo snel als de 33W Redmi Note 10 Pro en de A54 heeft maar 25W. De A54 heeft betere camera's dan zowel de 12 Pro als de A34, heeft ruimte voor een Micro SD kaartje en heeft een goede accuduur(de A34 heeft echter een nog betere accuduur). Maar Samsung heeft zeker geen clean android. Het is een geheel eigen skin net als MIUI. De Pixel 6a heeft wel een schonere Android, maar ook een matige accuduur en traag 18W opladen.

De product: Nothing Phone (1) is ook nog interessant binnen budget. Deze heeft prima camera's, goede accuduur, laadt even snel op als de Redmi Note 10 Pro en heeft een schone Android variant.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:50
Ik dacht ooit een over te stappen van Xiaomi naar Samsung. Ik ben historisch nogal anti Samsung maar heb wel een Tab S4 en Watch 4 classic omdat dat mooie producten zijn. Ik dacht dus foon kan ook kan best.

Het zal vast kunnen maar persoonlijk vond ik het helemaal niks. Xioami gooit met Miui een schil over Android en Samsung doet dat ook. Verschil in mijn ervaring was echter dat ik Samsungs smaakje waaardeloos vond, ik kon er niet aan wennen.
Ik weet niet hoe Samsung het onderhand doet maar met het toestel dat ik toen had toen was de laadsnelheid echt zeer bedroevend. Mijn Xiaomi laadde in <30min vol en de Samsung deed er 1h30+ over.

Misschien heb ik appels met peren vergeleken (ik weet al niet eens meer welke toestellen het om ging) maar ik waag me er niet weer aan.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Redmi Note 12 Pro heeft vergeleken met de 10 Pro een veel slechtere macro cam, geen MicroSD slot meer, een MediaTek processor en heeft een iets mindere accuduur. De Redmi Note 12 Pro laadt echter op met 67W, meer dan 2 keer zo snel als de 33W Redmi Note 10 Pro en de A54 heeft maar 25W. De A54 heeft betere camera's dan zowel de 12 Pro als de A34, heeft ruimte voor een Micro SD kaartje en heeft een goede accuduur(de A34 heeft echter een nog betere accuduur). Maar Samsung heeft zeker geen clean android. Het is een geheel eigen skin net als MIUI. De Pixel 6a heeft wel een schonere Android, maar ook een matige accuduur en traag 18W opladen.

De product: Nothing Phone (1) is ook nog interessant binnen budget. Deze heeft prima camera's, goede accuduur, laadt even snel op als de Redmi Note 10 Pro en heeft een schone Android variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
RepareerDroid schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:54:

Oei das een goeie, zit inmiddels te twijfelen tussen de poco x5 pro of de nothing phone 1. Die ziet er inderdaad ook goed uit en fijn met clean android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:00
Ik had tot 2 maanden terug een Redmi Note 9 pro en ik twijfelde bij de aanschaf van een nieuw toestel tussen de Poco X5 pro en de Redmi Note 12 pro

Uiteindelijk ben ik voor de Redmi note 12 pro gegaan
- Laad super snel op, bij mij nog geen kwartier nodig per dag
- Batterij duur viel me enigzins tegen, ik had verwacht dat ie net zo lang mee zou gaan als mijn 9pro toen ik die net nieuw had maar dat is toch niet zo. Het is niet alsof de batterij na 1 dag intensief gebruik helemaal leeg is hoor.
- Standaard camera valt me beetje tegen, wellicht kan dat nog beter met een andere app of instelling, 50 mp maakt wel mooie fotos en ook de portret modus is prachtig.

Louzy#2475

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esjo
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de nothing phone 1. Tot nu toe heel tevreden over!
Pagina: 1