Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerixos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-07 17:24
Beste Tweakers, wie heeft er ervaring met de Cooler Master V850 SFX PSU? Deze zit in mijn Fractel Terra samen met een Intel i5 12600k, 32gb Corsair DDR5, Samsung 990Pro en een Asus Strix 760B-i moederboard. Alles werkt, behalve mijn Zotac 1070ti, die bij stress de hele computer hard reset. Ik heb de andere componenten uitgesloten door deze individueel te testen en met een andere videokaart (2060) werkt het hele systeem wel.
Omdat de computer een Hard reset in gaat, vermoed ik dat het probleem bij de PSU ligt, en niet bij de video kaart die in een andere computer namelijk wel goed werkt. Ik heb echter geen idee wat de limitatie van de PSU is waardoor deze reset wordt veroorzaakt, en of dit is op te lossen?
De computer start namelijk normaal op, en video playback en app's draaien prima, pas bij het stressen van de videokaart reset de computer zonder enige melding, geen blue screen, maar meteen naar zwart.
het starten van een simpele game zoals Guildwars 2, Balders Gate III en Heaven Benchmark hebben allemaal het zelfde gevolg dat de computer vastloopt en zichzelf daarna reset. Als ik een stresstest doe op mijn CPU dan is er niks aan de hand.
Uiteraard zijn de drivers allemaal bijgewerkt, en heb ik een schone windows installatie geprobeerd, maar dit heeft het probleem niet verholpen. Wat gaat hier mis?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

De RTX2060 en 1070Ti ontlopen elkaar niet veel qua TGP (160 vs 180W) dus eigenlijk is het vreemd.

Mocht de 1070Ti 2 stroomaansluitingen hebben zou je twee losse kabels kunnen proberen (i.p.v. een Y-kabel of pigail).

Uiteindelijk kan het nog altijd een defecte PSU zijn.

I reject your reality and substitute my own