Beste Tweakers, Ik ben al een poosje bezig met een nieuwe build, helaas gaat het niet zonder slag of stoot.
Ik ben niet onbekend met het bouwen van een PC maar deze vraagt de nodige extra informatie. Op dit moment bestaat mijn beeld uit een Intel I5 12600k, gekoeld door een Noctua NH-L9 (overclocken gaat hem niet worden) Corsiar 32gb 5200mhz, Asus Strix 760-i, Zotac 1070Ti vanaf een samsung 990Pro en alles word gevoed door een Cooler Master V850 SFX.
Los van de problemen die ik in het begin had (Mobo was defect
) is mijn video kaart het niet eens met deze build. De 1070Ti werkte in mijn oude computer zonder problemen, en heb ik tevens getest in een andere computer en beide draait hij naar behoren. In mijn Terra daar in tegen lijkt hij het te doen tot ik een game wil draaien, dan crashed mijn hele pc in een hard reset. Dit geld ook als ik een benchmark zoals Unity Heaven start, dus het stressen van de video kaart lijkt het probleem te zijn. Ik vermoed dus dat dit komt door de voeding, maar waarom? Met een 2060 (van een vriend) die bijna de zelfde wattage nodig heeft draait hij wel goed, helaas heb ik geen alternatief voor de 1070ti.
Lang verhaal kort, ik wil mijn 1070ti vervangen met een GPU die wel werkt. Dit mag een Nvidea zijn (4060 lijkt een logische keuze) maar ook amd of Intel wil ik niet uitsluiten. De GPU mag dus niet te lang zijn voor in de Terra (322mm) en liever niet te dik (max 62mm maar liever 2 slot zoals mijn 1070ti)
Ik wil graag 1440p op high settings gamen, 30fps in Starfield is voldoende (en al behoorlijk zwaar?)(Bottleneck ligt dan misschien op de CPU maar die kan ik te zijnder tijd upgraden naar een 14th gen)
Mijn budget is 350,- euro wat ik eventueel kan verhogen naar 500e na verkoop van mijn 1070ti (die dus prima werkt maar niet in mijn Terra) 2de hands is een optie als ik hem eerst kan testen in de terra, maar gezien de situatie heeft nieuw de voorkeur.
Wie heeft de goude tip?

Los van de problemen die ik in het begin had (Mobo was defect

Lang verhaal kort, ik wil mijn 1070ti vervangen met een GPU die wel werkt. Dit mag een Nvidea zijn (4060 lijkt een logische keuze) maar ook amd of Intel wil ik niet uitsluiten. De GPU mag dus niet te lang zijn voor in de Terra (322mm) en liever niet te dik (max 62mm maar liever 2 slot zoals mijn 1070ti)
Ik wil graag 1440p op high settings gamen, 30fps in Starfield is voldoende (en al behoorlijk zwaar?)(Bottleneck ligt dan misschien op de CPU maar die kan ik te zijnder tijd upgraden naar een 14th gen)
Mijn budget is 350,- euro wat ik eventueel kan verhogen naar 500e na verkoop van mijn 1070ti (die dus prima werkt maar niet in mijn Terra) 2de hands is een optie als ik hem eerst kan testen in de terra, maar gezien de situatie heeft nieuw de voorkeur.
Wie heeft de goude tip?