Achtergrond:
We wonen nu net een jaar in ons nieuwe maar vooral oude huisje.
Na enige tijd ontdekt dat de afvoer van de wasmachine (staat in de achuur) niet aangesloten zit op de vaste riolering maar gewoon in de tuin dumpt.
Ter hoogte van de plek waar het waswater in de tuin loopt vond ik al vreemde grond. Het stinkt en er zitten veel gekleurde deeltjes in (1-3 mm groot).
Elders in de tuin (paar meter verderop) kom ik een hele laag van deze grond tegen.
De laag begint ongv. 30 cm onder het terras en is ongv. 25 cm dik.
Bij verkoop is verklaard dat alles op de riolering aangesloten zit en er (zover bekend) geen vervuilde grond aanwezig is.
De vorige bewoners hebben er 25 jaar gewoond en waarschijnlijk net zo lang waswater in de grond weg laten lopen (onwetend).
Uiteraard laten we het waswater nu in het vaste riool weglopen (via een tijdelijke oplossing, aan de definitieve oplossing wordt gewerkt wat ook de reden is van het graven
)
Vragen:
- Is de aangetroffen vervuiling het gevolg van het lozen van het waswater?
- Moet ik hier iets mee?
- Zijn de vorige eigenaren aansprakelijk hiervoor? Ook al geven ze aan van niks te weten?:strip_exif()/f/image/EysoumqdvK6enpofaJNtEB2D.jpg?f=fotoalbum_large)
We wonen nu net een jaar in ons nieuwe maar vooral oude huisje.
Na enige tijd ontdekt dat de afvoer van de wasmachine (staat in de achuur) niet aangesloten zit op de vaste riolering maar gewoon in de tuin dumpt.
Ter hoogte van de plek waar het waswater in de tuin loopt vond ik al vreemde grond. Het stinkt en er zitten veel gekleurde deeltjes in (1-3 mm groot).
Elders in de tuin (paar meter verderop) kom ik een hele laag van deze grond tegen.
De laag begint ongv. 30 cm onder het terras en is ongv. 25 cm dik.
Bij verkoop is verklaard dat alles op de riolering aangesloten zit en er (zover bekend) geen vervuilde grond aanwezig is.
De vorige bewoners hebben er 25 jaar gewoond en waarschijnlijk net zo lang waswater in de grond weg laten lopen (onwetend).
Uiteraard laten we het waswater nu in het vaste riool weglopen (via een tijdelijke oplossing, aan de definitieve oplossing wordt gewerkt wat ook de reden is van het graven
Vragen:
- Is de aangetroffen vervuiling het gevolg van het lozen van het waswater?
- Moet ik hier iets mee?
- Zijn de vorige eigenaren aansprakelijk hiervoor? Ook al geven ze aan van niks te weten?
:strip_exif()/f/image/EysoumqdvK6enpofaJNtEB2D.jpg?f=fotoalbum_large)