Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hallo allemaal,

Zouden jullie mij kunnen adviseren over de aanschaf van een mediaspeler i.c.m. NAS?
De afgelopen jaren voornamelijk via netflix app het e.e.a. bekeken, maar er is weer meer tijd beschikbaar om tv/serie/film hobbie op te pakken.
Jaren geleden (2012 oid) met veel plezier gebruik gemaakt van een syology ds212j i.c.m. WDTV live (bekabeld) en dat werkte perfect om series / fims i mkv format te bekijken. Ik zoek naar een vergelijkbare moderene setup, daarbij wel gelimiteerd door wifi verbinding.

Wat is je budget?
Uiteraard zoek ik naar bang for buck, maar als een hoger budget meerwaarde heeft dan is dat geen bezwaar. Laten we als max budget even € 500 als max hanteren excl harddrive.

Ik wil de mediaspeler aansluiten op mijn Coocaa 4k oled. De verbinding is o.b.v. wifi, fritzrepeater 3000, op 4M afstand in dezelfde ruimte. Naar mijn idee zou dat genoeg moeten zijn voor een vlekkeloze ervaring.

Op de NAS zullen series en films komen te staan, bij voorkeur in 4K formaat. Ik ben nog niet echt bekend met de oplossingen die tegenwoordig gebruikt worden: kodi, plex, jellyfin? Deze content moet vlekkeloos gestreamed kunnen worden.

Daarnaast maken we gebruiken van youtube, NPO en F1.

Wat heb je zelf al gevonden?

code:
1
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MediaspelersApple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet 128GB€ 175,06€ 175,06
1MediaspelersGoogle Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB€ 55,39€ 55,39
1NASSynology DiskStation DS124€ 174,11€ 174,11
Totaal€ 404,56

Als oplossing zit ik in eerste instantie te denken aan de DS124 + google chromcast. Ik denk dat dit de meeste waar voor het geld levert. Ik zou dan kodi kunnen installeren en zo de bestanden op de nas kunnen benaderen?

Ik twijffel of een appletv bijv een meerwaarde heeft, deze zal een snellere cpu hebben. Is dat nodig?
Daarnaast moet het systeem t.a.v. NPO/youtube ook bediend kunnen worden door mijn partner, zonder teveel technische handelingen te moeten uitvoeren.

Welke vragen heb je hier nog over?
DS124 + CC beste keuze?
Zie ik interresante oplossingen over het hoofd?
Is wifi inderdaad voldoende? (op dit moment loopt youtube in hoog format vlekkeloos).

Feyenoord!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:15
Ik heb me recent niet verdiept in NAS apparaten dus daar kan ik niet mee helpen. Synology is wel het merk waar ik ook aan zou denken, ik heb er ooit ook eentje gehad.

Bij de mediaplayers zou ik aanraden de Nvidia shield tv pro nog aan je lijstje toe te voegen. We hebben hem hier ook en doen er alles mee: live tv kijken via de Ziggo app, terugkijken via NPO, YouTube kijken, bestanden afspelen van een server en streamen van Netflix, HBO, Apple tv+ enzovoort. Wel jammer dat Google tv anno 2023 wat meer reclame banners (van series, films) probeert te pushen maar het blijft een fijn apparaat.

uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB

Edit:
Voor de lokale bestanden maken we overigens gebruik van Emby, vergelijkbaar met Plex. Licentie heb ik gekocht. Software en bestanden staan hier op een Windows server en Emby heeft een app voor Google tv (en waarschijnlijk ook voor Apple tv). Maar iets als Kodi kan natuurlijk ook.

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 01-10-2023 11:17 ]