Ik wilde iets kopen via Marktplaats. Normaal gezien kunnen Nederlanders betalen met iDeal, dat echter niet beschikbaar is voor Belgische rekeninghouders. Ik zal wel dat je kunt kiezen voor SEPA-betaling, echter bij het invullen het adres waar je naar toe kunt sturen kan het veldje land, waar standaard Nederland op staat niet veranderen naar België. Het gevolg is dat de betaling niet door kan gaan. Kan Marktplaats deze programmeerfout eens corrigeren ?
Vast wel, maar ik denk niet dat een post op tweakers daar voor gaat zorgen.
Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator
Heb je er aan gedacht dat marktplaats.nl helemaal niet voor belgische consumenten is?
Als je persee iets in Nederland wilt kopen zul je dat met de verkoper moeten afspreken. De systemen van marktplaats zijn daar niet voor bedoeld.
Als je persee iets in Nederland wilt kopen zul je dat met de verkoper moeten afspreken. De systemen van marktplaats zijn daar niet voor bedoeld.
Gewoon de IBAN van de verkoper vragen en het geld overmaken, als je het vertrouwt.
Omdat je bij de popup bij een ideal betalingsverzoek er ook een optie staat: geen Nederlandse rekening kies voor sepa betaling..... Tja als je dat voorstelt moet er ook de mogelijkheid zijn om via sepa te betalen anders zijn het loze woorden. Anders al bij het begin al waarschuwen ideal enkel mogelijk via Nederlandse rekening. Dat is het probleem: NIET dat het NIET mogelijk is
Daar gaat het niet om: het is het systeem dat suggereert bij de popup dat beweert als je GEEN Nederlandse rekening hebt, je kunt kiezen als SEPA betaling als alternatief (nota bene zelfs met de mededeling dat een SEPA betaling kosten met zich kan meedragen afhankelijk van je financiële instelling). Tja: als je dat suggereert dan moet het systeem wel de mogelijkheid geven om via bancontact bijvoorbeeld het bedrag via het iDeal platform door te sluizen naar de verkoper. En dat is het probleem: er staat letterlijk indien geen nederlandse rekening kies dan voor SEPA met een knopje erbij en als je daarop klikt, kan je nog altijd NIET betalen, want hij wil pertinent een nederlands adres ingevuld hebben: ik noem dat een gevalletje "the computer says NOOO" aka Kafka.RocketKoen schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:45:
Heb je er aan gedacht dat marktplaats.nl helemaal niet voor belgische consumenten is?
[ Voor 6% gewijzigd door pharmacist op 02-10-2023 16:00 ]
Wat zei Marktplaats toen je hierover met ze contact opnam?
IBAN ‘discriminatie’ != buitenlandverzending.pharmacist schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:59:
[...]
Daar gaat het niet om: het is het systeem dat suggereert bij de popup dat beweert als je GEEN Nederlandse rekening hebt, je kunt kiezen als SEPA betaling als alternatief (nota bene zelfs met de mededeling dat een SEPA betaling kosten met zich kan meedragen afhankelijk van je financiële instelling). Tja: als je dat suggereert dan moet het systeem wel de mogelijkheid geven om via bancontact bijvoorbeeld het bedrag via het iDeal platform door te sluizen naar de verkoper. En dat is het probleem: er staat letterlijk indien geen nederlandse rekening kies dan voor SEPA met een knopje erbij en als je daarop klikt, kan je nog altijd NIET betalen, want hij wil pertinent een nederlands adres ingevuld hebben: ik noem dat een gevalletje "the computer says NOOO" aka Kafka.
Het gebruik van een niet Nederlandse IBAN toestaan en alleen verzenden in NL is een prima valide case. Anders sluit je iedereen buiten welke bv. N26/Revolut/etc gebruiken… in NL.
Marktplaats richt zich op de Nederlandse markt. Waarom zouden ze dan extra landen toe moeten voegen? Iemand die in Nederland verblijft/woont kan prima een buitenlandse rekening hebben.
Daar word ik niet wijzer van: via de chatrobot sturen zij naar het onlinebetalingsplatform en ik heb hen gecontacteerd en het antwoord is zeer formeel: dat het systeem enkel voor Nederlandse bankrekeninghouders is, MAAR ik zei nog dat ze dan NIET moeten vermelden dat SEPA mogelijk is, want dit suggereert dat je dan wel via een buitenlandse rekening via iDeal kunt betalen. Ik vermoed een gevalletje knippen en plakken van een standaard antwoord ipv te zeggen: we gaan de applet aanpassen zodat er expliciet erbij staat dat iDeal enkel mogelijk is voor Nederlanse rekeninghouders....NOT.De_Bastaard schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:00:
Wat zei Marktplaats toen je hierover met ze contact opnam?
Er vanuit gaande dat je deze vraag beantwoord wil hebben, waarom denk je dat wij dat weten?pharmacist schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:40:
Kan Marktplaats deze programmeerfout eens corrigeren ?
Bij marktplaats zijn er volgens mij 1000 dingen die niet lekker/betrouwbaar/logisch werken, dus als ik het antwoord moet gokken: ja, dat kunnen ze, nee dat gaan ze niet doen.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Wat wil je dan eigenlijk met dit topic bereiken behalve dan dat het een “rant” is?pharmacist schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Daar word ik niet wijzer van: via de chatrobot sturen zij naar het onlinebetalingsplatform en ik heb hen gecontacteerd en het antwoord is zeer formeel: dat het systeem enkel voor Nederlandse bankrekeninghouders is, MAAR ik zei nog dat ze dan NIET moeten vermelden dat SEPA mogelijk is, want dit suggereert dat je dan wel via een buitenlandse rekening via iDeal kunt betalen. Ik vermoed een gevalletje knippen en plakken van een standaard antwoord ipv te zeggen: we gaan de applet aanpassen zodat er expliciet erbij staat dat iDeal enkel mogelijk is voor Nederlanse rekeninghouders....NOT.
Gezien het ontbreken van discussiewaarde voor deze site, gaat dit topic op slot.
Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.