Advies Audi A1 S-line import auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Beste tweakers,

Vandaag hebben wij een Audi A1 30 TFSI S-line met navi, cruise, climate control en S-line exterieur en interieur opgezocht en testgereden. Dit is al de 5e auto die ik testgereden heb van hetzelfde model, echter elk steeds met andere opties (zo heeft deze bijv ook een LED lichtpakket). De garage waar we waren was uiterst transparant in de herkomst van de auto, tot een niveau dat ik zelfs de officiele BPM formulieren die zij hebben ingevuld voor de belastingdienst heb kunnen inzien. Het betreft een import auto die door dit Nederlandse bovag bedrijf direct is overgekocht van een officiele audi dealer in Brussel, die de auto uit Spanje heeft geïmporteerd. Het NL’se bovag bedrijf heeft uitstekende reviews, bestaat al 100 jaar en staat zeer goed aangeschreven. De auto: het betreft een A1 uit 2021 met 20.000 km op de teller. We hebben testgereden en alles is prima in orde, rijdt goed, geen onregelmatigheden, echter blijf ik hikken tegen het voorverleden van de auto als huurauto in de regio Madrid. Het is dus een jong gebruikte ex-huurauto occassion en ik kan zelf vermoeden, na grondig research via een kennis die werkt bij een audi official dealer die ik zelf ken en ook een en ander nagetrokken heeft, dat de auto compleet schadevrij is en ook altijd is geweest. De auto staat te koop bij een BOVAG garage, maar ik ken zelf deze medewerker die op chassisnummer alles heeft weten te traceren.

Wat is jullie advies of kijk hierop? Ik kan mij niet voorstellen dat een huurauto met 20k op de teller van slechts 2 jaar oud aan gort is getrapt. De rij eigenschappen waren prima in orde. Wat is wijsheid in deze? Heeft iemand ervaring met een ex huurauto die is geïmporteerd en nu al occassion rondrijdt in Nederland? En moet ik bang zijn voor verborgen gebreken wegens dit huurverleden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:56

Bever!

3

Als je zo bang bent dat er iets niet goed is met zo'n auto, ga dan gewoon private leasen ofzo. Tweede topic in twee weken met dezelfde twijfel vragen...? Kans dat zowel deze als de vorige niet goed zijn is gewoon klein en daarnaast heb je gewoon garantie.

• SmartHomer1993
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 01-10-2023 07:52 . Reden: Hou het aardig ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat wil je nu eigenlijk van ons horen nadat je zelf een uitgebreid verhaal hebt geschreven dat alles dik in orde is en dat er geen enkele reden is om je zorgen te maken?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• SmartHomer1993
Zo jongens. Mijn vraag is wat andermans ervaringen zijn omtrent ex huurauto’s. Mag dat niet? Ik lees op internet diverse dingen over dat je daar waakzaam voor moet zijn. Dat is de reden dat ik het vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door SmartHomer1993 op 30-09-2023 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Nouja als je mij specifiek vraagt naar mijn ervaringen met ex-huurauto’s: niet aan beginnen.

Maar dat is dan op basis van mijn persoonlijke ervaringen met een enigszins soortgelijke situatie. Heb je wat aan mijn reactie voor je keuze? Misschien.

Ik heb ooit een 2e hands BMW 1-serie gekocht bij een autobedrijf in Gelderland. Auto zou een nette historie hebben enzovoorts; het bekende verhaal. Nou heb ik later - wat ik achteraf vóór aankoop had moeten doen - mijn neef wat (kenteken-)info na laten trekken. Hij werkt namelijk als garagehouder en ik was eigenlijk gewoon benieuwd. Hieruit bleek dat de auto, na van een particulier te zijn geweest, eigendom geweest is van een autobedrijf voor x aantal jaar. De auto zal hier gebruikt zijn als “speelauto”: als leen-auto, showroommodel, etc. Meerdere verborgen schades uit deze periode van klein naar groot en uiteindelijk een motor die half in de soep getrapt bleek. Dit laatste kwam pas echt aan het licht toen ik onverklaarbare motorproblemen kreeg.

Dat was een duur leergeld-momentje.

Maar terug naar jouw situatie:
Uberhaupt shady dat een huur-/leasemaatschappij een auto na 20.000 km van de hand doet. Anders dan dat het bedrijf failliet is gegaan kan ik geen reden bedenken om dat te doen. Grote rode vlag wat mij betreft.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Daam schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 02:45:
Uberhaupt shady dat een huur-/leasemaatschappij een auto na 20.000 km van de hand doet. Anders dan dat het bedrijf failliet is gegaan kan ik geen reden bedenken om dat te doen. Grote rode vlag wat mij betreft.
Doen alle grote verhuurbedrijven, is niks shady aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Harry Nak schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 03:38:
[...]

Doen alle grote verhuurbedrijven, is niks shady aan.
20kkm is toch wel érg laag.. Een auto waar goed in wordt gereden en die regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt begint pas tekenen van leeftijd te tonen na minstens het dubbele, of zelfs 3-4x dat. Dit is nog een vrijwel nieuwe auto, dan zou ik toch wel de reden willen dat deze nu al in de verkoop gaat want ik kan me niet voorstellen dat ze na 2 jaar die investering er al uit hebben.

Buiten dat, een huurauto wordt meestal niet netjes in gereden, en een dealer die 'm voor een prijs te koop zet waarmee hij als import interessant is is meestal ook geen goed teken. Er zal absoluut niks groots mis mee zijn, maar ik zou 'm dus niet vergelijken met 'gewone' auto's uit hetzelfde jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waarom laat je de auto gewoon niet professioneel keuren ?

Het gaat om een grote aankoop en je wilt graag meer zekerheid (anders had je dit topic niet geopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

SmartHomer1993 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:51:
Zo jongens. Mijn vraag is wat andermans ervaringen zijn omtrent ex huurauto’s. Mag dat niet? Ik lees op internet diverse dingen over dat je daar waakzaam voor moet zijn. Dat is de reden dat ik het vraag.
Dat mag prima, maar als je bij iedere proefrit een topic gaat aanmaken met soortgelijke twijfels om het vooral niet te doen (zo leest het tenminste), wordt het wel wat....apart.

Dus, ik weet niet of er nog veel proefritten op het schema staan. Maar als dat zo is; hou het dan in 1 topic zodat mede users je 'reis' in 1 oogopslag zien :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:04
Je kent kennelijk veel mensen in de autobranche. Laat ze die auto open trekken en kijken of alles in orde is. Natuurlijk blijft er een klein beetje risico, en daarvoor heb je dan Bovag garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:02
Oon schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 04:04:
[...]

20kkm is toch wel érg laag.. Een auto waar goed in wordt gereden en die regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt begint pas tekenen van leeftijd te tonen na minstens het dubbele, of zelfs 3-4x dat. Dit is nog een vrijwel nieuwe auto, dan zou ik toch wel de reden willen dat deze nu al in de verkoop gaat want ik kan me niet voorstellen dat ze na 2 jaar die investering er al uit hebben.

Buiten dat, een huurauto wordt meestal niet netjes in gereden, en een dealer die 'm voor een prijs te koop zet waarmee hij als import interessant is is meestal ook geen goed teken. Er zal absoluut niks groots mis mee zijn, maar ik zou 'm dus niet vergelijken met 'gewone' auto's uit hetzelfde jaar.
Heb naast een Avis kantoor gewerkt, weet een beetje hoe het gaat.

De meeste auto's gaan er tussen de 14 en 24maanden uit, dan is de afschrijving nog het laagst, er is nog fabrieks garantie en weinig risico op mankementen.

Worden verkocht en ingekocht met 1000en gelijk door het hoofdkantoor, denk dat het daarom uit Madrid komt..

Afgetrapt waarschijnlijk wel, ligt ook een beetje waar deze verhuurd heeft gestaan, Benidorm of Lloret de mar is wel een verschil denk ik.
Ook is het mogelijk dat een bedrijf hem gehuurd heeft voor expats, langere huur periode meestal fatsoenlijker gebruik, maar daar ga je nooit achter komen.

Onderhoud geloven ze bij de verhuur maatschappijen niet in, als het service lampje in de periode dat ze hem hebben gaat branden, mag er alleen olie in, geen filter.
Verder alleen stofzuigen en schoonmaken, dat is wel vaal gebeurd kan je op rekenen.

Schade? Als ze hem net hebben wordt het hersteld, zit ie tegen het einde van de periode aan, dan gaat ie zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
SmartHomer1993 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:39:
Beste tweakers,

Vandaag hebben wij een Audi A1 30 TFSI S-line met navi, cruise, climate control en S-line exterieur en interieur opgezocht en testgereden. Dit is al de 5e auto die ik testgereden heb van hetzelfde model, echter elk steeds met andere opties (zo heeft deze bijv ook een LED lichtpakket). De garage waar we waren was uiterst transparant in de herkomst van de auto, tot een niveau dat ik zelfs de officiele BPM formulieren die zij hebben ingevuld voor de belastingdienst heb kunnen inzien. Het betreft een import auto die door dit Nederlandse bovag bedrijf direct is overgekocht van een officiele audi dealer in Brussel, die de auto uit Spanje heeft geïmporteerd. Het NL’se bovag bedrijf heeft uitstekende reviews, bestaat al 100 jaar en staat zeer goed aangeschreven. De auto: het betreft een A1 uit 2021 met 20.000 km op de teller. We hebben testgereden en alles is prima in orde, rijdt goed, geen onregelmatigheden, echter blijf ik hikken tegen het voorverleden van de auto als huurauto in de regio Madrid. Het is dus een jong gebruikte ex-huurauto occassion en ik kan zelf vermoeden, na grondig research via een kennis die werkt bij een audi official dealer die ik zelf ken en ook een en ander nagetrokken heeft, dat de auto compleet schadevrij is en ook altijd is geweest. De auto staat te koop bij een BOVAG garage, maar ik ken zelf deze medewerker die op chassisnummer alles heeft weten te traceren.

Wat is jullie advies of kijk hierop? Ik kan mij niet voorstellen dat een huurauto met 20k op de teller van slechts 2 jaar oud aan gort is getrapt. De rij eigenschappen waren prima in orde. Wat is wijsheid in deze? Heeft iemand ervaring met een ex huurauto die is geïmporteerd en nu al occassion rondrijdt in Nederland? En moet ik bang zijn voor verborgen gebreken wegens dit huurverleden?
Je heb er in gereden hij rijd fijn geen schade gehad volgens jou prima toch .Doe gewoon een aankoopkeuring als je nog twijfelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03

Bob Popcorn

Plop!

Alle huurauto's die ik ooit gehad heb werden (ook door mij) niet bepaald zachtzinnig behandeld. Don't be gentle, it's a rental. Ook auto's met maar 5km op de klok (hagelnieuw). Kreeg ooit een Ibiza Cupra mee, gloedjenieuw met een paar km op de klok. Toen in vroeg of ik de auto nog rustig in moest rijden werd er schouderophalend gezegd dat ik gewoon mocht planken als ik wilde. "Have fun". Ik zou d'r in een grote boog omheen lopen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Hoe groot is eigenlijk het prijsverschil met een nieuwe? Juist voor mensen zoals jij, die elk risico willen uitsluiten en maximale zekerheid willen hebben, maken ze ook gewoon nieuwe auto's. Kan je je daar niet veel beter op richten. Wat dure opties laten vallen, en een nieuwe auto onder je kont en peace of mind, en topic kan dicht.

Wil je een goedkopere nieuwe, neem dan ergens een voorraadmodelletje, is vast wel ergens een deeltje mee te scoren.

[ Voor 15% gewijzigd door Skynett op 01-10-2023 09:35 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SmartHomer1993 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:39:
Beste tweakers,

Bij twijfel lekker laten staan. Op eoa manier zit het je toch niet lekker zo lijkt het.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:04
Mielemuis schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:07:
[...]

Heb naast een Avis kantoor gewerkt, weet een beetje hoe het gaat.

De meeste auto's gaan er tussen de 14 en 24maanden uit, dan is de afschrijving nog het laagst, er is nog fabrieks garantie en weinig risico op mankementen.

Worden verkocht en ingekocht met 1000en gelijk door het hoofdkantoor, denk dat het daarom uit Madrid komt..

Afgetrapt waarschijnlijk wel, ligt ook een beetje waar deze verhuurd heeft gestaan, Benidorm of Lloret de mar is wel een verschil denk ik.
Ook is het mogelijk dat een bedrijf hem gehuurd heeft voor expats, langere huur periode meestal fatsoenlijker gebruik, maar daar ga je nooit achter komen.

Onderhoud geloven ze bij de verhuur maatschappijen niet in, als het service lampje in de periode dat ze hem hebben gaat branden, mag er alleen olie in, geen filter.
Verder alleen stofzuigen en schoonmaken, dat is wel vaal gebeurd kan je op rekenen.

Schade? Als ze hem net hebben wordt het hersteld, zit ie tegen het einde van de periode aan, dan gaat ie zo terug.
Precies dit. Met een ex-huur auto neem je een risico omdat het precies zo gaat als hierboven beschreven. Als je een beetje verstand van auto's hebt kun je best zo'n risico nemen. Als je al 5 auto's hebt testgereden en gelet op je post lijk je me niet iemand die bereid is dat risico te nemen. Ik zou dan naar een NL auto zoeken die van een particulier is geweest. Wordt je visvijver wel opeens heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
als je zo "voorzichtig" bent - persoonlijk zou ik daar een andere kwalificatie aan hangen - koop of lease dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:02
Gentry schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

Precies dit. Met een ex-huur auto neem je een risico omdat het precies zo gaat als hierboven beschreven. Als je een beetje verstand van auto's hebt kun je best zo'n risico nemen. Als je al 5 auto's hebt testgereden en gelet op je post lijk je me niet iemand die bereid is dat risico te nemen. Ik zou dan naar een NL auto zoeken die van een particulier is geweest. Wordt je visvijver wel opeens heel erg klein.
Aan de andere kant, TS koopt bij een BOVAG bedrijf, dus 12maanden garantie,
Laat de auto netjes onderhouden en je hebt de opvolgende periode ook nog recht op non conformiteit.

Rijd er lekker 3jaartjes mee en ruil hem in 2026 weer in voor eentje van 2jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19
Het ligt ook een beetje aan de verhuurder en hoeveel rijders een auto heeft gehad.
Ik heb bv voorloopauto's gehad van Hertz: ik was de eerste rijder (paar km op de teller) en na 6 maanden moest ik de betreffende auto's inleveren omdat Hertz ze dan verkoopt.

In die 6 maanden behandelde ik de auto's alsof het privé auto's waren: er was dus niets mis met deze ex huurauto's.
Als het echter auto's zijn die iedere keer voor een weekendje worden verhuurd dan wordt het al snel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Skynett schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:34:
Hoe groot is eigenlijk het prijsverschil met een nieuwe? Juist voor mensen zoals jij, die elk risico willen uitsluiten en maximale zekerheid willen hebben, maken ze ook gewoon nieuwe auto's. Kan je je daar niet veel beter op richten. Wat dure opties laten vallen, en een nieuwe auto onder je kont en peace of mind, en topic kan dicht.

Wil je een goedkopere nieuwe, neem dan ergens een voorraadmodelletje, is vast wel ergens een deeltje mee te scoren.
Nieuwe auto is ook niet alles. Ik heb een auto (bouwjaar feb 23) van mijn stagebedrijf gekregen, om mijn werk te kunnen doen met 8800 op de teller of zo. Ik moest mijn vader 2 weken terug een keer naar z'n werk brengen, omdat het toch op de route lag en het sloeg hem direct op z'n luchtwegen. Sommige mensen kunnen heel slecht tegen de gassen die nog vrijkomen uit het nieuwe interieur.

Heb je een nieuwe auto, krijg je het op je luchtwegen, omdat je niet tegen de gassen kunt die uit het interieur komen.

Ben ik trouwens de enige die 20k voor een huurauto in 2 jaar een beetje weinig vindt?

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 01-10-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antont3
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:33
Zonder het commentaar gelezen te hebben: Spaanse auto: niet doen. Heb een aantal Spaanse huurauto's mogen rijden en de koppeling waren allen "goed gebruikt" wat niet zo verwonderlijk is gezien de omgeving. De laatste had 30K op de teller en de koppeling zat erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:18
Daam schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 02:45:
[...]

Volgens mij zit daar een heel eco systeem achter tussen importeurs en verhuurders. Wat ik begrepen heb van Avis is dat ze willekeurige voorraad auto's met ram korting kopen die al een tijdje staan zodat ze bij merk X niet volledig op hopen. Vervolgens geeft de importeur / fabrikant er een gegarandeerde inruil voor na 1 jaar / X aantal kilometers.

Waarom? Omdat de markt voor nieuwe auto's voor consumenten relatief klein is, die kopen liever jong gebruikt.

Waarom dan niet met die ram kortingen aan consumenten verkopen? Omdat ze de hoofdprijs wel voor de zakelijke lease rijders kunnen vragen. Daarom zijn sommige private lease contracten ook goedkoper dan dat je het zelf zou kunnen regelen, ze rekenen intern hele andere prijzen.

Zelf een demo auto gekocht die in 1 jaar en 3 maanden 58000 kilometer had gereden. Nu staat hij op 145000 kilometer en nog niets aan het motorblok hoeven doen. Dit terwijl ik daarvoor een zakelijke lease auto met hetzelfde motorblok had vanaf nieuw waarbij de waterpomp na 98000 km kapot ging. Het zegt dus allemaal niets. Belangrijker is of het als betrouwbaar blok te boek staat.

Overigens wel heel veel aan de auto onder garantie vervangen. Dus garantie is sowieso belangrijk. Of dat ermee te maken had dat het een demo was, ik denk eerder omdat het achteraf net het eerste modeljaar bleek te zijn waar de kinderziektes qua knopjes en dingetjes nog niet uit waren.

Lang verhaal kort. Als je er een goede garantie op kunt bedingen/bij krijgt dan zou ik mij er niet al te druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:18
antont3 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:13:
Zonder het commentaar gelezen te hebben: Spaanse auto: niet doen. Heb een aantal Spaanse huurauto's mogen rijden en de koppeling waren allen "goed gebruikt" wat niet zo verwonderlijk is gezien de omgeving. De laatste had 30K op de teller en de koppeling zat erg hoog.
Waarvan je zeker weet dat het niet model specifiek was dat de koppeling zo hoog aangreep?

Sowieso. Een koppelingsplaat zijn op een auto van 2 jaar ook niet echt de kosten. Tenzij het een DSG is, dan gaat het hard.

Maar goed. Een aankoopkeuring zou daar ook wel wat meer duidelijkheid in moeten kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartHomer1993
Fijne reacties mensen, top! Dit helpt :) ik heb besloten volgende week (en als ‘ie weg is, het zij zo) nog een keer terug te gaan naar de verkoper, om nogmaals een proefrit te maken en nog kritischer te kijken nu ik het verleden precies weet, eventueel een aankoopkeuring te laten doen om te kijken hoe het met de auto staat. Ik hou jullie hier op de hoogte, zal geen nieuw topic aanmaken 😜

[ Voor 4% gewijzigd door SmartHomer1993 op 01-10-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:44
Wisselt, en een dealer vertrouw ik ook niet op de mooie praatjes. Ik heb twee voorbeelden van een wereld van verschil, beide een 2017 Ford Focus 1.0, ex-rental uit Spanje idd. Beide stonden bij een dealer, de een met 1500km er op en de ander met net geen 30k.

Die van 1500km zag er erger uit dan m'n 450000km e46 diesel. Dealer deed moeilijk en we moesten het allemaal maar vertrouwen.

Die van 30k was zo goed als vertroeteld en kon eigenlijk net afgeleverd zijn vanaf de fabriek. Historie was inzichtelijk en duidelijk en geen argwaan. Uiteindelijk deze gekozen.

Als je er een ok gevoel bij hebt en je vooronderzoek is in orde dan moet je de gok nemen, anders blijf je bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miitjohn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 09:37
Belangrijkste lijkt mij het algemene gevoel, de testrit, garantie en vooral of er ooit structurele schade is geweest (motor en/of chasis). Maar als ik dit zo lees weet je dat allemaal met vrij grote zekerheid. Hoe veel zekerder kan/moet je nog zijn? Daarbij is het ook maar een A1'tje, geen performance auto ofzo (nofi).

Op 20k km moet zo'n ding ws maar 1x een oliewissel hebben en dan nog is het geen ramp als die werd overgeslagen. Kunnen ze trouwens bij het uitlezen niets zeggen of deze oliewissels heeft gehad en hoe ermee gereden is (als in: elke dag redline of niet, ...)

Persoonlijk zou ik, mits dezelfde zekerheid die jij hebt en als je nergens een gaatje kan prikken, er verder geen zorgen over maken. Verhuur hoeft ook niet meteen negatief te zijn. Zelfs als deze in de shortterm verhuur is geweest, waarom zou iemand met zo'n auto opeens als een idioot gaan raggen? Alsof elke huurder van een A1 uit is om die bak af te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 23:31
JDillinger schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:02:
Je kent kennelijk veel mensen in de autobranche. Laat ze die auto open trekken en kijken of alles in orde is. Natuurlijk blijft er een klein beetje risico, en daarvoor heb je dan Bovag garantie?
Nee, dan benader je de mensen die je kent en vraagt ze om een auto, als je zelf te onzeker ervoor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
We hebben inmiddels een keuze gemaakt, hij is gevallen op een andere, we gaan maandag denk ik akkoord geven. Echter met een kilometerstand van 65.000 in 3 jaar tijd. Wat vinden jullie? Is dat erg hoog? Of is dat best te overzien en eigenlijk alleen maar een positief teken omdat dit betekent dat er (hoogstwaarschijnlijk) meer snelweg mee is gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:14
50.000 per jaar is hoog :)

Vertrouw je de andere auto niet?
Ikzelf rij eigenlijk juist super voorzichtig in huurauto's. Geen zin in schade en gedoe en bovendien is de rijstijl van mensen in andere landen vaak anders en rij ik super defensief.

Wel is het zo dat als het geen automaat is de koppeling vaak niet al te vriendelijk behandeld zal worden in heuvelachtige gebieden.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maakt het uit hoe in de auto gereden is? Waar het om gaat is of er blijvende schade ontstaan is en dat is met een keuring makkelijk te achterhalen. Laat ze met name naar de koppeling en versnellingsbak kijken, zo'n aankoopspecialist voelt wel redelijk snel wat normaal is en wat niet.

@SmartHomer1993 over kilometerstand valt weinig te zeggen, het gaat er echt om hoe die kilometers gereden zijn. Ik was met mijn lease auto's nooit heel voorzichtig, dat was gewoon plankgas wegrijden en hem alle bochten door gooien. Koude motor? Maakt niet uit, niet mijn auto, niet mijn risico. Daarnaast op vakantie ook over alle soorten wegen rammen zonder omkijken naar. Het is echt een gebruiksvoorwerp en al het risico is afgekocht dus waarom zou ik me ergens druk om maken?

Maar elke privé auto rijd ik een stuk rustiger mee, immers alles wat stuk kan gaan is mijn risico en gaat mij geld kosten. Maar ook daar is iedereen weer anders in.

Snelweg kilometers zijn doorgaans rustiger en daarom goed voor een auto maar wie zegt dat die ruim 20k kilometer per jaar over de snelweg is gereden? Er kan net zo goed elke ochtend eerst een paar kilometer over allerlei binnendoor wegen gestampt zijn of meerdere vakanties door de bergen heen waarbij die motor volledig is afgetrapt.

Je kan er zo weinig over zeggen, het enige wat je kan doen is proefrijden, een aankoopkeuring laten uitvoeren en afspraken maken over garanties. Verder blijft het altijd een gok. En het blijft natuurlijk een Audi, dus als er wat mis is dan is het al snel duur ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SmartHomer1993 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:12:
We hebben inmiddels een keuze gemaakt, hij is gevallen op een andere, we gaan maandag denk ik akkoord geven. Echter met een kilometerstand van 65.000 in 3 jaar tijd. Wat vinden jullie?
Geen idee of je al een keuze hebt gemaakt maar wat ik in je posts & topics blijkbaar nergens kan terugvinden: wat zijn de garanties die je op de auto krijgt?

Zelfs een auto met 60 kilometer op de teller kan defect zijn/raken. Zegt niets over de herkomst / historie. Maar het feit dat je naar recent geproduceerde auto's kijkt, zou mij juist meer inzicht moeten geven over de garantie van de verkoper, de (mogelijk) overgedragen garantie van originele dealer en/ook van de fabrikant. Zelfs Autoweek geeft in 1 oogopslag meer informatie over de "garantie / onderhoud binnen 4jaar/100K" dan jouw topics.

Niet om nou nog wat horror-stories te fabriceren maar zelfs chassisnummers van Ferrari's zijn aantoonbaar hergebruikt / omgekat en nog steeds in omloop; ik weet niet precies hoeveel waarde je dan wil/moet hechten aan <random BOVAG met chassisnummer-formulier>

Dus, allicht een interessante vraag: heb je Audi NL of de lokale Audi-dealer al gebeld en in hun Europese systeem laten nazoeken wat de historie is van de auto / auto's die je op het oog hebt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een huur auto rem ik niet voor drempels. Dat is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartHomer1993
MAX3400 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:30:
[...]

Geen idee of je al een keuze hebt gemaakt maar wat ik in je posts & topics blijkbaar nergens kan terugvinden: wat zijn de garanties die je op de auto krijgt?

Zelfs een auto met 60 kilometer op de teller kan defect zijn/raken. Zegt niets over de herkomst / historie. Maar het feit dat je naar recent geproduceerde auto's kijkt, zou mij juist meer inzicht moeten geven over de garantie van de verkoper, de (mogelijk) overgedragen garantie van originele dealer en/ook van de fabrikant. Zelfs Autoweek geeft in 1 oogopslag meer informatie over de "garantie / onderhoud binnen 4jaar/100K" dan jouw topics.

Niet om nou nog wat horror-stories te fabriceren maar zelfs chassisnummers van Ferrari's zijn aantoonbaar hergebruikt / omgekat en nog steeds in omloop; ik weet niet precies hoeveel waarde je dan wil/moet hechten aan <random BOVAG met chassisnummer-formulier>

Dus, allicht een interessante vraag: heb je Audi NL of de lokale Audi-dealer al gebeld en in hun Europese systeem laten nazoeken wat de historie is van de auto / auto's die je op het oog hebt?
Sterker nog; deze auto is origineel NL’se auto bij een officiele Audi dealer 😜 De volledige onderhoudshistorie is bekend en de auto is geheel schadevrij. Verder is de fabrieksgarantie tot 01/2024 en krijgen we 14 maanden Audi selectie :plus

[ Voor 3% gewijzigd door SmartHomer1993 op 09-10-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SmartHomer1993 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Sterker nog; deze auto is origineel NL’se auto bij een officiele Audi dealer 😜 De volledige onderhoudshistorie is bekend en de auto is geheel schadevrij. Verder is de fabrieksgarantie tot 01/2024 en krijgen we 14 maanden Audi selectie :plus
Kijk, dat is een betere / mooiere overweging en argument om een bepaalde auto te kopen. :)

Heb je 'm gekocht? Of toch stiekem naar een andere / volgende kijken met bepaalde opties of accesoires?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartHomer1993
We hebben hem gekocht. Het voelde goed. Maar het is nog wel even enorm slikken qua prijs. Over 2 weken mogen we lappen. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:02

MLLL

Palm Treo 650

SmartHomer1993 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:12:
We hebben hem gekocht. Het voelde goed. Maar het is nog wel even enorm slikken qua prijs. Over 2 weken mogen we lappen. 😜
Knap dat je zo lang kunt wachten.

Ik reed maandag een proefrit, en de volgende dinsdag op valentijnsdag stond mijn BMW op de oprit.
Hoefde achteraf te betalen,kreeg netjes een factuur mee die ik na een week betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
Ja we hebben het uitgebreidste afleverpakket, dus een (kleine) afleverbeurt zit nog in de pijplijn. Al met al even een kleine opsomming:

Een metallic zwarte 30 TFSI 116pk met S-line exterieur & S-line interieur en sportstoelen alsmede een zwart hemeltje. 65.000km op de teller uit begin 2020, de auto is van de eerste eigenaar (destijds gekocht bij deze dealer, en ingeleverd bij dezelfde audi dealer), climate control, cruise, wireless carplay, led koplampen en led-achterlichten met dynamische knipperlichten. Kortom de meest uitgevoerde versie binnen het S-line pakket, met fabrieksgarantie tot begin 2024 en 14 maanden audi selectie :plus met mobiliteitsgarantie en 2x korting op onderhoud voor 24k. Het is een hoop geld, maar na weken onderzoek kan ik niet anders concluderen dan dat het een heel redelijke prijs is voor deze auto. Gezien de origineel Nederlandse herkomst met volledig transparante onderhoudshistorie heeft ons voor deze auto doen gaan in plaats van een ex-huurauto uit Spanje waarvan de historie verder onbekend was en die behalve het exterieur S-line redelijk kaal was van binnen.
Pagina: 1