Vraag
Beste antwoord (via Sasdoetdewas op 01-10-2023 11:18)
Voorkant vd machine linksonder achter het klepje van de filters zit een soort sleuf met een geel rondje. Hiermee ontgrendel je de deur handmatig. Dit doe je door een smalle kleine schroevendraaier of dergelijks die gele veer omlaag te trekken.
Dan is je deur open, zet dan de machine in het wasprogramma waarin hij ‘was’ :emogif: vastgelopen. Deur weer dichtdoen en op start drukken. Dan maakt ie netjes het programma af.
ADD functie niet meer gebruiken.
Of door miele laten updaten.
Dan is je deur open, zet dan de machine in het wasprogramma waarin hij ‘was’ :emogif: vastgelopen. Deur weer dichtdoen en op start drukken. Dan maakt ie netjes het programma af.
Alle reacties
Stekker langer dan 30 seconden eruit gelaten?
The devil is in the details.
Soms moet de stekker er 5+ min uit om de deur open te krijgen.
Of de foutmelding dan ook weg is, weet ik uiteraard niet.
Of de foutmelding dan ook weg is, weet ik uiteraard niet.
Bij 'oude' Miele voorlader machines ging dat waterslot op de deur er pas vanaf nadat de machine ± 10 minuten zónder stroom gestaan had of het programma voltooid was. Ik zou als ik jou was de stroom er dus eens even vanaf halen voor een minuut of 10 (of het morgen nog eens proberen).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Yep, ook al een half uur eruit gehad.
Óf je drukt de aan/uit knop gedurende 3 seconden in.... 
Die Tastenkombination zum Zurücksetzen (Reset) eines Miele-Geschirrspülers besteht darin, die EIN-AUS-Taste mindestens drei Sekunden lang gedrückt zu halten. Dadurch wird die Ausführung des Programms abgebrochen und der flüchtige interne RAM-Speicher gelöscht, so dass Sie ein neues Programm wählen und es anschließend ausführen können.
[ Voor 75% gewijzigd door Will_M op 30-09-2023 21:34 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Had ie die aan/uit knop maar
. Ben erg benieuwd wat uiteindelijk de oplossing gaat zijn om hem weer aan de praat te krijgen!
je hebt toch wel een start/pauze knop? als je je programma hebt gekozen druk je toch op start om de machine te laten starten? die knop moet je 3 seconden ingedrukt houden. wel met de stekker erin overigens anders gebeurd er niets.
hoe oud is die machine?
hoe oud is die machine?
De machine is 3 jaar oud. Hij heeft een touchscreen en op dat scherm zit rechts onderin (zie de vingerafdrukken op de foto) de optie Start/trommel bijvullen (als de was al begonnen is). Die heb ik ingetoetst om te starten en niet lsng daarna om nog een broek erbij te doen en daar is ie dus in blijven hangen. Idd ook al geprobeerd de plek waar Start hoor te staan 3 seconden en ook langer in geduwd. Je hoort een piepje, maar er verandert niets helaas.
heb je nog garantie? toevallig verlengde garantie bijgekocht?
Meeste wasmachines hebben wel een hendeltje/trekkoord bij de afvoerpomp in een klepje laag bij de grond zitten. Dan kan iig de deur open. Geen idee of deze dat ook heeft.
Voorkant vd machine linksonder achter het klepje van de filters zit een soort sleuf met een geel rondje. Hiermee ontgrendel je de deur handmatig. Dit doe je door een smalle kleine schroevendraaier of dergelijks die gele veer omlaag te trekken.
Update: hij doet het weer! De truc was idd eerst de deur ontgrendelen met dat gele rondje (had al wel iets gelezen over een veer die in dat klepje zou kunnen zitten om de deur te ontgrendelen, maar het was mij niet duidelijk dat dit het gele rondje was). Daarna weer aangezet en het programma loopt weer. Zal de Add functie niet meer gebruiken. Wel jammer dat ze Miele dat als voordeel brengt als blijkt dat je het beter niet kan gebruiken.
Heel veel dank voor het meedenken allemaal en Vluggejaapie voor de reddende tips!!!
Heel veel dank voor het meedenken allemaal en Vluggejaapie voor de reddende tips!!!
Ik gebruik die Add functie bijna dagelijks en gelukkig geen problemen mee gehad.Sasdoetdewas schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:18:
Update: hij doet het weer! De truc was idd eerst de deur ontgrendelen met dat gele rondje (had al wel iets gelezen over een veer die in dat klepje zou kunnen zitten om de deur te ontgrendelen, maar het was mij niet duidelijk dat dit het gele rondje was). Daarna weer aangezet en het programma loopt weer. Zal de Add functie niet meer gebruiken. Wel jammer dat ze Miele dat als voordeel brengt als blijkt dat je het beter niet kan gebruiken.
Ik heb wel dat ik via de app geen remoteupdate kan doen, dan krijg ik de melding: er is een technisch probleem...
Of die ADD functie de reden is dat het fout is gegaan bij de Miele van mijn moeder weet ik niet, maar de oplossing werkte! Bedankt!Vluggejaapie schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:59:
Pagina: 1