Vraag

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Daarstraks even op mijn smartphone(Android, Chrome) naar een nieuwe accu aan het zoeken geweest.
Nu open ik daarnet moviemeter en heel mijn scherm staat vol accu's.

Bestaat er een manier om deze ellende te voorkomen ?

Alle reacties

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:42

FreakNL

Well do ya punk?

Pihole?

• karine1
Dat is voor gevorderden en niet voor amateurs zoals ik.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
Geen Google, maar bijvoorbeeld DuckDuckGo gebruiken als zoekmachine en/of beter opletten welke cookies je accepteert als je sites en apps gebruikt.

Wat er overigens alleen maar voor zal zorgen dat je minder relevante advertenties krijgt, niet minder advertenties.

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 30-09-2023 20:09 ]

The devil is in the details.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:36
Er zijn ook online aanbieders voor adblock:
https://adguard-dns.io/en/welcome.html

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

Cyphax

Moderator LNX
karine1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:01:
Firefox heeft uBlock Origin, daarop overstappen is een manier. PiHole op een Raspberry Pi of een NAS is ook de moeite van het installeren waard. Kost een beetje tijd, maar is wel de moeite waard om te proberen/tijd in te stoppen.

Saved by the buoyancy of citrus

• karine1
Heb nu Firefox met uBlock Origin erop gezet.
Voorlopig weinig van reclame te merken.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
En cookies automatisch wissen bij afsluiten van browser aanzetten helpt ook.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:19
Nextdns

• karine1
Ik ga nu even aankijken.
Heb nu Firefox met uBlock Origin en Nextdns op smartphone + pc.
Alvast iedereen bedankt voor de tips.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 12:57
@karine1
Persoonlijk ben ik erg fan van de browser Brave. Hierin zit al een adblocker ingebouwd en werkt dus ook direct op je telefoon.

ps; Het antwoord op je vraag had je ook prima via google kunnen vinden ipv. het zo op het forum te vragen. Persoonlijk snap ik niet dat mensen niet eerst zelf gaan zoeken, wat veel makkelijker en sneller is dan hier een topic te openen. Heb je dit wel gedaan, dan is het handig om dat ook in je openingspost te zetten. Mensen hier zijn de eerder geneigd om je te helpen aangezien jezelf al moeite hebt gedaan.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

karine1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:01:
Wat doorgaans ook prima werkt is de zoek actie uitvoeren in de incognito modus van je browser. Dat zorgt er bij mij in ieder geval voor dat ik niet de komende 2 weken alleen maar dat onderwerp aan ads krijg te zien.

Alles kan stuk.

• karine1
chrisborst schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:24:
@karine1
Persoonlijk snap ik niet dat mensen niet eerst zelf gaan zoeken, wat veel makkelijker en sneller is dan hier een topic te openen.
Heb zelf al veel gezocht en ook Brave geprobeerd maar vond ik niet zo handig.
Nadeel is dat je op Google te veel info vindt want er bestaan enorm veel app's en oplossingen en dat merk je hier nu al aan de reacties.
Op mijn pc's en laptop heb ik geen last van reclame en daar gebruik ik Chrome met Ublock origin enkel de smartphones hier hebben er veel last van.
Ik blijf Chrome het handigst vinden om mee te werken maar ga toch proberen om op de smartphones Firefox en Nextdns te gebruiken.
Ik heb trouwens Blokada ook al getest maar dat bleek dan weer niet op mijn werk te werken.

• karine1
Wat me wel opvalt let Nextdns is wanneer ik op een gesponsorde link klik ik de melding krijg : Deze site is niet bereikbaarHet IP-adres van de server van www.googleadservices.com kan niet worden gevonden.

Is daar iets aan te doen ?

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Er is een reden dat zo'n domein geblokkeerd wordt; tracking. Gewoon geen gesponsorde linkjes aanklikken, of nog beter, gewoon helemaal geen Google maar Duckduckgo of een andere zoekmachine instellen als standaard.

Als je toch een domein expliciet wilt toestaan, dan kan dat via je NextDNS dashboard op de Uitzonderingslijst

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10 01:04
Ik gebruik zelf Blokada op mijn android , sinds december 2022 tot heden zijn er 40.762 Adv geblokkeerd
Pagina: 1