Vraag om advies - nummer portering bij Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-03 11:49
Beste mede Tweakers,

Ik zit vast in een nachtmerrie verhaal tussen mobiele providers, je kent het wel, het kastje muur verhaal.
Verhaal:

Sinds overstap naar nieuwe baan vergoed m'n werk m'n mobiele kosten, mits de facturatie afgeschreven wordt op mijn naam.

Nu is het zo: 10j geleden heeft mijn moeder een mobiele abonnement bij Vodafone afgesloten.
Sindsdien betaal ik de rekening en gebruik ik het 06 nr zonder problemen, maar staat haar naam op het contract.

Dus, ik wilde zo'n 10 dagen geleden overstappen naar KPN. Ik had een aanvraag gedaan bij KPN met nummerbehoud. Ik kreeg een sms van KPN voor nummerbehoud, en die beantwoord dat ik idd m'n nummer wilde behouden.

Wat blijkt, ik kan niet overstappen want m'n contract loopt blijkbaar tot maart 2024. Prima, dus ik moest KPN annuleren. Zo gezegd zo gedaan, ik een dag later bij KPN de mobiele aanvraag geannuleerd.

Dan voor optie 2, en dat is de naam op het contract wijzigen van moeders naar mij.
Daarvoor gingen ik en moeder naar een Vodafone winkel, alle documenten mee en handtekeningen gezet, je kent het wel.

De medewerker tikt alles in z'n systeem, en komt uit bij z'n laatste controle stap.
De controle houdt o.a. in: 'zijn er geen openstaande orders, zijn er geen juridische bezwaren, zijn er geen openstaande betalingen'. En een item is: "is er geen portering voor dit nummer".

En dat vinkje kleurde rood in het Vodafone systeem.
Dus Vodafone zegt: bij KPN zit er nog iets in hun systeem waardoor ons systeem nu zegt dat er een nummer portering actief is.

Ik met KPN bellen, verhaal uitleggen, en zij kijken in hun systemen. Ze bevestigen me meermaals dat er GEEN portering actief is voor mijn 06 nr, in geen van hun systemen.

Dus ik weer naar Vodafone, die bellen ook met een technisch persoon, en die geeft terug dat er wel een portering actief is bij KPN. Dus ze zeggen: ga nogmaals naar KPN.

Ik weer bellen met KPN, ik krijg een hoge technische piet aan de lijn, en die bevestigt me, er staat geen portering meer in hun systeem dus het zit bij Vodafone.

Ik weer naar Vodafone: Nee, het zit bij KPN, dus sorry we kunnen je niet verder helpen, ga maar weer naar KPN....

Te bizar voor woorden dit vind ik zelf.
Voor een administratieve wijziging, wordt er dus gekeken of er een portering actief voor het 06?

In dit verhaal ben ik op zoek naar (technisch) advies.
Misschien zijn er (technische) mensen die werken in de telecomwereld die mij iets nuttigs kunnen vertellen in dit verhaal.
Bijvoorbeeld: hoe checkt Vodafone waar die portering zit bij KPN, hoe werken die systemen met elkaar?
Kan dat vinkje simpelweg niet 'geforceerd' worden, al helemaal als KPN aangeeft dat ze het niet meer in hun systemen hebben.

Alle hulp is welkom :>.

[ Voor 3% gewijzigd door kevinr1 op 30-09-2023 19:36 ]

Life is meant to be experienced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:22

FreakNL

Well do ya punk?

Ik denk dat je wat te snel bent.

Ik verwacht niet dat deze systemen realtime met elkaar babbelen. Grote kans dat als je het over een maand nog eens probeert het WEL lukt….

• kevinr1
Een maand!?
De medewerkers van Vodafone zeiden zelf dat 10 dagen voldoende tijd zou moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

kevinr1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:40:
Een maand!?
De medewerkers van Vodafone zeiden zelf dat 10 dagen voldoende tijd zou moeten zijn.
Dat ga je over 10 dagen terug.

Je hebt een topic gemaakt omdat je niet blij bent met het advies dat je van de medewerker van Vodafone hebt gekregen, maar dat is wel het enige relevante/nuttige advies. Wij gaan je niks anders kunnen vertellen, op evt. het handjevol Tweakers die voor Vodafone werken en toegang hebben tot het systeem na.

Die systemen kunnen semi-realtime dingen opvragen bij elkaar, omdat welk nummer bij welke provider zit ergens centraal is vastgelegd, maar zo'n administratieve handeling aan de kant van KPN (nog los van Vodafone) kan best even duren. Totdat KPN succesvol jouw annulering heeft verwerkt blijft dat vinkje hangen, en daarna zal er vast ook nog iets van caching bij komen kijken.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Een maand is meer dan 10 dagen dus sec heb ik gelijk :+

Maar serieus, die maand is nattevinger.

Wat is het probleem? Dat je even een maand of wat alsnog zelf je abo betaald? Het is wat het is…

Ik zou het loslaten en over een maand nog een keer proberen, dan is die portering van KPN waarschijnlijk wel weg uit de systemen van Vodafone… Je gaat hier op Tweakers niks bereiken. Zelfs als er iemand van Vodafone reageert….

Kijk, als het over een maand nog niet lukt heb je reden om te escaleren. Maar nu heb je gewoon te snel achter elkaar dingen uitgevoerd/aangevraagd/geannuleerd etc…

Overigens weet ik dat je bij Ziggo vaak meer gedaan krijgt via het community forum. Zeker bij zaken die buiten de geijkte paden vallen. Wellicht is dat bij Voda ook zo…

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 30-09-2023 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:07
kevinr1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:40:
Een maand!?
Aan de andere kant, het staat schijnbaar al 10 jaar niet op de juiste naam, dan mag een maandje meer of minder toch ook geen probleem zijn. Die maand mis je dan een paar euro declaratie van de werkgever als deze jouw uitleg waarom het de eerste periode nog op je moeders naam staat, dat is natuurlijk vervelend, maar lijkt me nu ook niet direct onoverkomelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 30-09-2023 21:21 ]

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:40

jurroen

Security en privacy geek

FreakNL schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:39:
Grote kans dat als je het over een maand nog eens probeert het WEL lukt….
Uhhh wij MOETEN binnen vijf werkdagen een verzoek goedkeuren of afkeuren (dat laatste met gegronde reden) - anders is t bonje met OPTA.

Een maand is... lang.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

jurroen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:19:
[...]

Uhhh wij MOETEN binnen vijf werkdagen een verzoek goedkeuren of afkeuren (dat laatste met gegronde reden) - anders is t bonje met OPTA.

Een maand is... lang.
Wie is 'wij' in deze zin? Werk jij toevallig voor een provider?

Een maand is lang, maar vijf werkdagen is wel weer heel kort. Ik weet uit ervaring dat er meerder providers zijn die daar 'wel eens' overheen gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:49
Portering naar een prepaid is soms veel handiger (tenzij het contract een interessante prijs heeft).

Bij een vorige werkgever kreeg elke vertrekkende medewerker die het nummer wilde overnemen op de laatste werkdag een prepaid sim met het nummer er op. Dan kunnen ze daarna veel eenvoudiger er mee doen wat ze maar willen.

In dit specifieke geval is het nu dus een kwestie van geduld totdat alle systemen weer helemaal in sync zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Oon schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 04:16:
[...]

Een maand is lang, maar vijf werkdagen is wel weer heel kort. Ik weet uit ervaring dat er meerder providers zijn die daar 'wel eens' overheen gaan :o
En dan moeten de systemen van KPN en Voda daarna nog “in sync”… Vandaar dat ik een maand nam…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:40

jurroen

Security en privacy geek

[...]

Ja - onder andere.

En waarom is vijf dagen heel kort? Nummer porteren kan geheel automatisch. Onlangs een nummer vanaf KPN geporteerd, was in dertig minuten geregeld vanaf het inschieten overnameverzoek tot de activatie.

Ging wel om "een vaste lijn" - maar kan mij niet zo goed voorstellen dat het bij een nulzes anders is.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
FreakNL schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:48:
Wat is het probleem? Dat je even een maand of wat alsnog zelf je abo betaald? Het is wat het is…
Het probleem is dat het niet om een maand gaat. Over een maand zit ik in dezelfde situatie als nu.
Je zegt het zelf, die maand is natte vinger werk. En de medewerkers van Vodafone en een ander hier in het forum bevestigen dat het vrij snel moet gaan, in de zin van bijv. 2 werkdagen.
Dennism schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:21:
[...]
Aan de andere kant, het staat schijnbaar al 10 jaar niet op de juiste naam, dan mag een maandje meer of minder toch ook geen probleem zijn.
Het gaat ook niet om het geld, maar puur dit proces. Dit moet simpelweg gefixed worden.
Oon schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:48:
[...]
Je hebt een topic gemaakt omdat je niet blij bent met het advies dat je van de medewerker van Vodafone hebt gekregen, maar dat is wel het enige relevante/nuttige advies. Wij gaan je niks anders kunnen vertellen, op evt. het handjevol Tweakers die voor Vodafone werken en toegang hebben tot het systeem na.

Die systemen kunnen semi-realtime dingen opvragen bij elkaar, omdat welk nummer bij welke provider zit ergens centraal is vastgelegd, maar zo'n administratieve handeling aan de kant van KPN (nog los van Vodafone) kan best even duren. Totdat KPN succesvol jouw annulering heeft verwerkt blijft dat vinkje hangen, en daarna zal er vast ook nog iets van caching bij komen kijken.
Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar KPN heeft bevestigd dat er geen handelingen meer open staan. Die portering is verwijderd bij KPN in hun systeem 8)7

Daarnaast, er heeft iemand gereageerd die bij een telecom bedrijf werkt, en zelfs zegt dat een maand lang is...
Vandaar dat ik een topic aanmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja KPN kan dat zeggen maar je hebt met Vodafone te maken.

Je wilt verder niet aannemen dat een beetje geduld de boel waarschijnlijk oplost.

Dat is prima, dan zou ik gaan escaleren. Te beginnen met een aangetekende brief. En als je rechtsbijstand hebt zou ik daar alvast contact mee opnemen.

Of je baas porteert dat nummer gewoon naar binnen. Zoals het hoort. Hoef je ook niks meer te declareren.

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 01-10-2023 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56

Barrycade

Through the...

Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar eigenlijk heb jij de verkeerde volgorde aangehouden en zit je met de gebakken peren.

Even wachten of dat vinkje er over 10 dagen nog staat en het riedeltje af. Maar ik voorzie dat jij onder je eigen naam bij KPN aanklopt terwijl bij omzetten je moeder nog als contracthouder stond. Probeer het maandag eens met je moeders naam bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
[...]

Binnen 2 werkdagen moet een porteringsverzoek behandeld worden. De portering is waarschijnlijk door KPN aangevraagd als type first possible date. Doordat je nog een contract hebt, ligt de eerste datum die Vodafone heeft teruggegeven verder dan 120 dagen in de toekomst en is de nummerportering afgewezen. De nummerportering is dan mislukt en het is aan de nieuwe provider om een nieuw verzoek in te dienen.

Het zou kunnen dat Vodafone nog een uitporteringsverzoek heeft staan en dat de annulering daarvan nog niet verwerkt is. Ik zou het even wat tijd geven, Vodafone is wel vaker wat trager met zulke dingen. Iemand op de porteerdesk zal waarschijnlijk handmatig iets moeten corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zit een partij tussen, die de providers bevragen om te checken of er openstaande nummer porteringen zijn. Waarschijnlijk is aan die partij (PortingXS) niet aangegeven dat de KPN nummer portering geannuleerd is.

Vodafone stapt naar diezelfde partij: is er een nummer portering op nummer X en krijgt een ja als antwoord op de vraag, omdat de tussenpartij nog niet het bericht heeft gekregen van KPN dat de n ummer portering geannuleerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hugo__Boss schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:18:
Binnen 2 werkdagen moet een porteringsverzoek behandeld worden. De portering is waarschijnlijk door KPN aangevraagd als type first possible date. Doordat je nog een contract hebt, ligt de eerste datum die Vodafone heeft teruggegeven verder dan 120 dagen in de toekomst en is de nummerportering afgewezen. De nummerportering is dan mislukt en het is aan de nieuwe provider om een nieuw verzoek in te dienen.

Het zou kunnen dat Vodafone nog een uitporteringsverzoek heeft staan en dat de annulering daarvan nog niet verwerkt is. Ik zou het even wat tijd geven, Vodafone is wel vaker wat trager met zulke dingen. Iemand op de porteerdesk zal waarschijnlijk handmatig iets moeten corrigeren.
De portering zelf kan maximaal 90 dagen duren, geen idee waar je de twee werkdagen vandaan haalt. Of ik moet een en ander gemist hebben, maar het proces is een paar jaar terug gigantisch herzien, met een partij ertussen (PortingXS dus) dat fungeert als verkeersbrigadier op een kruising, omdat het zo vaak mis ging tussen de providers onderling.

Er is dus reeds opgevraagd of er een portering mogelijk was, maar dat kon dus niet, omdat het nummer onder contract staat bij de donor provider. Dat heeft Vodafone als antwoord gekregen, meer kunnen zij niet zien. KPN kan in hun systeem zien dat de portering geannuleerd is, maar dat is waarschijnlijk nog niet doorgegeven of verwerkt door PortingXS, die dus nu een portering heeft open staan, afwachtend op wat er gaat gebeuren (annuleren, wachten tot contract bijvoorbeeld afbetaald is, om wat voorbeelden te noemen). Wanneer zij de annulering binnen hebben, dan wel hebben verwerkt, zal Vodafone pas terug krijgen dat er geen portering actief is.

@kevinr1 Mocht dat te lang duren (geef het een paar werkdagen), dan moet je inderdaad weer bij KPN aankloppen, zij moeten PortingXS vertellen dat de portering geannuleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barrycade schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:11:
Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar eigenlijk heb jij de verkeerde volgorde aangehouden en zit je met de gebakken peren.

Even wachten of dat vinkje er over 10 dagen nog staat en het riedeltje af. Maar ik voorzie dat jij onder je eigen naam bij KPN aanklopt terwijl bij omzetten je moeder nog als contracthouder stond. Probeer het maandag eens met je moeders naam bij KPN.
Wie contracthouder is maakt voor de portering niet uit (daar zit ook geen check op, alleen op het contract inhoudelijk of het kan ja of nee). Bij de donor stopt (over het algemeen) het contract en gaat het nummer vervolgens naar de ontvangende provider, wat daar gebeurd is het feestje van de ontvangende provider.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:04
Tja, je hebt zelf dus een fout gemaakt door een nummer te willen porteren waar nog een contract op actief is. Dat had je natuurlkijk vantevoren moeten controleren, een provider kan geen nummer porteren waar nog een contract op zit. Dan moet je eerst bij de verlatende partij je contract annuleren, opzeggen of afkopen.

Dus de volgorde is: contract opzeggen, portering aanvragen, portering krijgen. Nummerportering is in mijn ervaring een nogal precair proces. Het werkt, maar dan moet ook alles goed gaan. Als er maar het allerkleinste dingetje fout gaat, strooit dat zoveel zand in de machine dat het een grote puinhoop wordt.

Hoe op te lossen? Het advies is al gegeven. Wachten tot de portering bij Vodafone uit het systeem is verwijderd. Deze systemen werken niet realtime, er worden batches opgestuurd en dat kan dus werkdagen duren voordat eentje verwerkt is. Als jouw portering uitvalt omdat er iets mee mis is, dan moet er handmatig een medewerker naar kijken, dat duurt nog langer. Probeer over 10 dagen weer het contract over te zetten, ik denk dat het dan lukt. En als je dan toh bij de Voda winkel bent, vraag even wat je opties zijn om het contract af te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FreakNL schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:55:
Ja KPN kan dat zeggen maar je hebt met Vodafone te maken.

Je wilt verder niet aannemen dat een beetje geduld de boel waarschijnlijk oplost.

Dat is prima, dan zou ik gaan escaleren. Te beginnen met een aangetekende brief. En als je rechtsbijstand hebt zou ik daar alvast contact mee opnemen.

Of je baas porteert dat nummer gewoon naar binnen. Zoals het hoort. Hoef je ook niks meer te declareren.
KPN moet de portering dus annuleren bij PortingXS, zij hebben de portering immers geïnitieerd. Dat het in hun systeem reeds geannuleerd is, betekend niet automatisch dat het bij de verkeersbrigadier (PortingXS) die er tussen zit bijvoorbeeld goed is binnen gekomen of verwerkt is. Vodafone krijgt van die partij namelijk het antwoord of er een portering open staat voor het telefoonnummer. Zolang KPN dus geen contact opneemt met PortingXS om de portering te annuleren, kunnen de gegevens bij Vodafone niet gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PhilipsFan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:42:
Tja, je hebt zelf dus een fout gemaakt door een nummer te willen porteren waar nog een contract op actief is. Dat had je natuurlkijk vantevoren moeten controleren, een provider kan geen nummer porteren waar nog een contract op zit. Dan moet je eerst bij de verlatende partij je contract annuleren, opzeggen of afkopen.

Dus de volgorde is: contract opzeggen, portering aanvragen, portering krijgen. Nummerportering is in mijn ervaring een nogal precair proces. Het werkt, maar dan moet ook alles goed gaan. Als er maar het allerkleinste dingetje fout gaat, strooit dat zoveel zand in de machine dat het een grote puinhoop wordt.

Hoe op te lossen? Het advies is al gegeven. Wachten tot de portering bij Vodafone uit het systeem is verwijderd. Deze systemen werken niet realtime, er worden batches opgestuurd en dat kan dus werkdagen duren voordat eentje verwerkt is. Als jouw portering uitvalt omdat er iets mee mis is, dan moet er handmatig een medewerker naar kijken, dat duurt nog langer. Probeer over 10 dagen weer het contract over te zetten, ik denk dat het dan lukt. En als je dan toh bij de Voda winkel bent, vraag even wat je opties zijn om het contract af te kopen.
Op zich is dat geen fout, alle providers checken er op en de tussenpartij heeft er statussen voor. Normaliter gaat het ook prima, een boel portingverzoeken annulleren om deze reden. Er is bij deze porting alleen iets niet goed gegaan tussen KPN en PortingXS. Dat zal KPN moeten herstellen, waarna alles weer op rolletjes verloopt als er een nieuw porteringsverzoek komt (binnen nu en 90 dagen).

Je kunt namelijk prima van te voren een porting verzoek doen, terwijl het contract nog loopt bijvoorbeeld. Dat kan zoals eerder genoemd, maximaal 120 dagen van te voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinr1
CH4OS schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

KPN moet de portering dus annuleren bij PortingXS, zij hebben de portering immers geïnitieerd. Dat het in hun systeem reeds geannuleerd is, betekend niet automatisch dat het bij de verkeersbrigadier (PortingXS) die er tussen zit bijvoorbeeld goed is binnen gekomen of verwerkt is. Vodafone krijgt van die partij namelijk het antwoord of er een portering open staat voor het telefoonnummer. Zolang KPN dus geen contact opneemt met PortingXS om de portering te annuleren, kunnen de gegevens bij Vodafone niet gewijzigd worden.
Dank hiervoor! Eindelijk een 'logisch'/'relevant' advies waar ik wat mee kan ;) !

[ Voor 4% gewijzigd door kevinr1 op 01-10-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het vervelende is alleen (aan de andere kant ook wel logisch, stiekem), dat je niet zelf PortingXS kan contacteren om te zeggen dat je afziet van de portering. Dat moet vanuit de ontvangende provider geinitieerd worden. Wat dat betreft is het porteringsproces vooral "pull" zeg maar. De ontvangende partij initieerd het verzoek, de andere (en tussenliggende) partijen, reageren erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan er dus niks mee en het advies blijft wachten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Bel met KPN als je in de vodafone winkel staat,z et hem op de speaker en ......?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
CH4OS schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:34:
[...]
De portering zelf kan maximaal 90 dagen duren, geen idee waar je de twee werkdagen vandaan haalt. Of ik moet een en ander gemist hebben, maar het proces is een paar jaar terug gigantisch herzien, met een partij ertussen (PortingXS dus) dat fungeert als verkeersbrigadier op een kruising, omdat het zo vaak mis ging tussen de providers onderling.

Er is dus reeds opgevraagd of er een portering mogelijk was, maar dat kon dus niet, omdat het nummer onder contract staat bij de donor provider. Dat heeft Vodafone als antwoord gekregen, meer kunnen zij niet zien. KPN kan in hun systeem zien dat de portering geannuleerd is, maar dat is waarschijnlijk nog niet doorgegeven of verwerkt door PortingXS, die dus nu een portering heeft open staan, afwachtend op wat er gaat gebeuren (annuleren, wachten tot contract bijvoorbeeld afbetaald is, om wat voorbeelden te noemen). Wanneer zij de annulering binnen hebben, dan wel hebben verwerkt, zal Vodafone pas terug krijgen dat er geen portering actief is.

@kevinr1 Mocht dat te lang duren (geef het een paar werkdagen), dan moet je inderdaad weer bij KPN aankloppen, zij moeten PortingXS vertellen dat de portering geannuleerd is.
Met 2 werkdagen bedoel ik de reactietijd op een porteerverzoek. Als een portering wordt aangevraagd door de nieuwe provider, heeft de latende provider maximaal 2 werkdagen om het porteerverzoek te beantwoorden. In de praktijk is hier veel in geautomatiseerd en gaat dit veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hugo__Boss schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Met 2 werkdagen bedoel ik de reactietijd op een porteerverzoek. Als een portering wordt aangevraagd door de nieuwe provider, heeft de latende provider maximaal 2 werkdagen om het porteerverzoek te beantwoorden. In de praktijk is hier veel in geautomatiseerd en gaat dit veel sneller.
Ah, ja. Gelukkig is het proces nagenoeg volledig geautomatiseerd voor de providers inderdaad. :) Ik heb zelf twee jaar de tweede lijns tech support gedaan voor Simpel, vandaar dat ik eea over het proces weet. :+
Pagina: 1