Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem heeft als hoofddoel gaming; zowel competitief als grafisch hoogstaande single-player games.
FPS shooters zoals CS2 zijn dagelijkse kost
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag evenredig blijven aan mijn vereisten waarvoor ik de PC wil gebruiken, zie bovenstaande wensen.
Er zit speling op voor een beter scherm bijvoorbeeld
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles bouwen van 0, ook de monitor. Zou graag ook hierbij advies krijgen, heb geen flauw idee wat monitors betreft, ik denk Quad HD of toch voor 4K gaan? Ik ben gewend aan 27" formaat.
OLED, Nano IPS? Geen idee!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb met mijn beperkte kennis zoveel mogelijk onderzoek gedaan en ben op onderstaand lijstje uitgekomen. Feedback & advies is indien nodig meer dan welkom!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD-NVIDIA / ASUS MOBO / Liefst corsair geheugen tips hierbij?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht belang aan een stil en koel systeem
Ga je overklokken?
Niet echt ervaring mee dus ook momenteel niet de bedoeling om hiermee te experimenteren.
Wat verwacht je van ons?
* Ik zoek feedback op de build die ik met onderstaand lijstje heb gemaakt; zit er ergens een bottleneck en is alles efficiënt - compatibel en installeerbaar in de case zonder zorgen?
* Moet ik iets extra's aanschaffen om ervoor te zorgen dat het systeem niet te warm wordt, misschien meer efficiënte en stillere ventilatoren in plaats van de Fractal stock exemplaren?
* Welk compatibel ram geheugen heb ik hierbij nodig geraak hier moeilijk uit?
Ik wil jullie allen reeds bedanken voor jullie tijd, bijdrage en kennis te willen delen.
Het systeem heeft als hoofddoel gaming; zowel competitief als grafisch hoogstaande single-player games.
FPS shooters zoals CS2 zijn dagelijkse kost
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag evenredig blijven aan mijn vereisten waarvoor ik de PC wil gebruiken, zie bovenstaande wensen.
Er zit speling op voor een beter scherm bijvoorbeeld
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles bouwen van 0, ook de monitor. Zou graag ook hierbij advies krijgen, heb geen flauw idee wat monitors betreft, ik denk Quad HD of toch voor 4K gaan? Ik ben gewend aan 27" formaat.
OLED, Nano IPS? Geen idee!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb met mijn beperkte kennis zoveel mogelijk onderzoek gedaan en ben op onderstaand lijstje uitgekomen. Feedback & advies is indien nodig meer dan welkom!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD-NVIDIA / ASUS MOBO / Liefst corsair geheugen tips hierbij?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hecht belang aan een stil en koel systeem
Ga je overklokken?
Niet echt ervaring mee dus ook momenteel niet de bedoeling om hiermee te experimenteren.
Wat verwacht je van ons?
* Ik zoek feedback op de build die ik met onderstaand lijstje heb gemaakt; zit er ergens een bottleneck en is alles efficiënt - compatibel en installeerbaar in de case zonder zorgen?
* Moet ik iets extra's aanschaffen om ervoor te zorgen dat het systeem niet te warm wordt, misschien meer efficiënte en stillere ventilatoren in plaats van de Fractal stock exemplaren?
* Welk compatibel ram geheugen heb ik hierbij nodig geraak hier moeilijk uit?
Ik wil jullie allen reeds bedanken voor jullie tijd, bijdrage en kennis te willen delen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X3D Boxed | € 639,- | € 639,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG STRIX X670E-E GAMING WIFI | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC Edition | € 2.057,- | € 2.057,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black TG Dark Tint | € 183,56 | € 183,56 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GP850P-B Zwart | € 309,08 | € 309,08 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 Zwart | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 113,49 | € 113,49 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000x SHIFT ATX3.0 | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (met heatsink) 2TB | € 163,66 | € 163,66 |
| Totaal | € 4.398,79 | |||