Valalarm

Pagina: 1
Acties:

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Een tante van mij is alleenstaand en wordt steeds minder mobiel. De familie begint bang te worden dat als ze eens slecht valt in huis (trap of badkamer) daar een tijd kan liggen zonder dat ze familie of nooddienst kan bellen. Wat zou een goede oplossing kunnen zijn buiten een persoonsalarm dat ze in zorginstellingen gebruiken? Aantal opties waar we aan denken is bv smartwatch of een oplossing als Google nest/ Sonos speakers. Zijn er nog betere oplossingen of hoe zouden jullie deze use case aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet dat er ook wat makkelijk bruikbaardere apparaatjes zijn, die er best leuk uitzien ook. Denk dan bijvoorbeeld aan een alarm in een ketting of armband. Dan hoeft ze die alleen in te drukken en wordt er iemand gebeld, al dan niet dat dat er een lijst met telefoonnummers gebeld wordt.

Ik weet alleen even niet hoe het heet... :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:28

dragonhaertt

@_'.'

Een 'noodknop' die je in een broekzak o.i.d. kan dragen?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-06 23:23
Er zijn horloges, kettingen en andere apparaatjes te koop waarbij de drager bij een val op een knop kan drukken waarna een vooraf ingesteld persoon gebeld wordt.
Als je googled op 'valalarm voor ouderen' kom je er genoeg tegen.
Frappant is dan wel dat sommige aanbieders de functie 'vallen' bewust hebben uitgeschakeld omdat deze functie (nog) niet nauwkeurig genoeg werkte en er derhalve veel valse meldingen werden verstuurd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Bozzel1987
Dank, maar uitdaging van aantal van die apparaten is dat je ze bv af doet of niet bij je hebt als je naar de badkamer gaat in de nacht of om te douchen.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-06 23:23
Bozzel1987 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:53:
Dank, maar uitdaging van aantal van die apparaten is dat je ze bv af doet of niet bij je hebt als je naar de badkamer gaat in de nacht of om te douchen.
Ze hebben ook waterdichte horloges met die functie. Die hoef je niet af te doen.
De enige andere optie is controle door een persoon en dan ga je toch richting zorginstellingen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:42
Kijk eens naar de Aqara FP2, dat is een sensor met valdetectie

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:46
Er zijn genoeg persoonsalarmen beschikbaar, ik zou niet zelf gaan freumelen met smartwatches of iets dergelijks te moeilijk en doet net niet wat je nodig hebt op het moment dat het moet.

Je hebt 24/7 diensten voor een paar euro in de maand waarbij de nooddiensten worden gebeld of bv 10 contactpersonen.

Automatische valdetectie zou ik niet aan beginnen, niet betrouwbaar en als ze zo'n ding zelf laat vallen dan gaat het alarm af.

Ik zou voor een armband gaan die je ook om kunt houden tijdens het douchen en slapen, en dan melding naar nooddienst of contactpersonen.

Zoiets
https://persafe.eu/senioren/

of inderdaad iets wat 2 weg is maar hoe simpeler hoe beter lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door KernelPanic op 30-09-2023 19:04 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36
Via thuiszorgwinkel een persoonlijk alarm aanschaffen , dan heb je tweeweg communicatie , geen reactie is doorschakelen naar de reguliere nooddiensten etc . Heeft bij mijn moeder aantal jaren erg goed gewerkt

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

Illusion

(the art of)

Bozzel1987 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:53:
Zolang die tante niet dement is, is dat gewoon een keuze. Gewoon van je nachtkastje pakken en om je nek hangen voor je naar het toilet stieffelt.
Dat doet mijn hoogbejaarde buurvrouw ook.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Denkt je tante mee, of wordt dit voor haar bedacht?

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:11

Onbekend

...

Bozzel1987 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:29:
Een tante van mij is alleenstaand en wordt steeds minder mobiel. De familie begint bang te worden dat als ze eens slecht valt in huis (trap of badkamer) daar een tijd kan liggen .....
Er zijn vele mogelijkheden hiervoor. (Alarmhorloges, IR-detectie in ruimtes, haar regelmatig opbellen, etc.)
Maar hoe denkt jouw tante hier zelf over over risico's van vallen, en dit soort hulpmiddelen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-06 19:05
Als er een ruimte is die in ge gaten gehouden moet worden is deze sensor nog een idee:

https://www.robbshop.nl/a...mwave-aanwezigheidssensor

Is wel meteen iets meer dan alleen valdetectie, maar in ieder geval geen knop of apparaat dat ze bij zich moet dragen.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik zou dit vooral even bij de thuiszorg navragen, die zitten erop. Bovendien klinkt het alsof je tante daar voor in aanmerking komt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Bozzel1987
Mijn tante is begin 70 en er is helemaal geen sprake van thuiszorg op dit moment en ook niet nodig. Het is meer haar dochters die zich soms daar druk over maken. Ze komt verder ook zonder problemen buiten de deur en nog geen enkele verschijnselen van dementie. Kan zijn dat de kinderen overbezorgd zijn, maar in principe wil ze zelf niet lopen met een alarmknop. Dat is ook waarom we eventueel aan smartspeakers aan het denken waren, dat vindt ze dan handig want kan ze ook muziek mee afspelen.
Pagina: 1