Goedenavond mede tweakers
Zoals de titel al verraad, ik overweeg/wil de stap gaan maken om te beginnen met smart home.
Na een hele hoop lezen, hoofdpijn, biertjes om door de materie te komen denk ik dat ik een eind op weg ben.
Wat wil Ik?
Beginnen bij de basis, kunnen sturen met zowel spraak (Google) als telefoons ( ik en de baas).
Dit wil ik graag voor lampen in de woonkamer + eettafel lamp, tv aanzetten, keuken en achtertuin.
Hoe wil ik dit opzetten?
Platform Google home
Ik wil gaan werken met een mesh op zigbee. Slimme inbouw, maar ook de huidige functie van de schakelaar behouden.
Waar heb ik tot nu toe aan gedacht?
Ontvangen commando nest speaker
Google nest hub (toekomst camera toevoegen)
Google tv voor aansturing tv
Div verlichting via inbouw zigbee schakelaar
Uiteraard de app van google
De vragen die ik heb:
1 mis ik nog componenten?
2 is het überhaupt mogelijk wat ik wil?
In acht nemend, na deze eerste kickoff wil ik in de toekomst uitbreiden met (meerdere) camera's en een home cinema maken met een soundbar en losse speakers achter.
Als laatste, en het belangrijkste, dank voor de tijd en feedback!
Zoals de titel al verraad, ik overweeg/wil de stap gaan maken om te beginnen met smart home.
Na een hele hoop lezen, hoofdpijn, biertjes om door de materie te komen denk ik dat ik een eind op weg ben.
Wat wil Ik?
Beginnen bij de basis, kunnen sturen met zowel spraak (Google) als telefoons ( ik en de baas).
Dit wil ik graag voor lampen in de woonkamer + eettafel lamp, tv aanzetten, keuken en achtertuin.
Hoe wil ik dit opzetten?
Platform Google home
Ik wil gaan werken met een mesh op zigbee. Slimme inbouw, maar ook de huidige functie van de schakelaar behouden.
Waar heb ik tot nu toe aan gedacht?
Ontvangen commando nest speaker
Google nest hub (toekomst camera toevoegen)
Google tv voor aansturing tv
Div verlichting via inbouw zigbee schakelaar
Uiteraard de app van google
De vragen die ik heb:
1 mis ik nog componenten?
2 is het überhaupt mogelijk wat ik wil?
In acht nemend, na deze eerste kickoff wil ik in de toekomst uitbreiden met (meerdere) camera's en een home cinema maken met een soundbar en losse speakers achter.
Als laatste, en het belangrijkste, dank voor de tijd en feedback!