Hue Tap Dial Switch dimfunctie reageert niet goed icm zigbee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BrianLveld
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-06 20:01
Goedenmiddag, ik zit al een tijd te stoeien met het volgende 'probleem'.

Huidige status: 'Domme lamp' boven de eettafel. Slim gemaakt met een zigbee inbouw dimmer (ION ZigBee Hue Smart LED inbouw dimmer 0-200 watt/VA), dit kon, volgens mij, niet op een andere manier aangezien er ook ledstrips in de lamp zitten en dit dus niet met Hue te vervangen is. Daarnaast is het van belang te melden dat de lamp op 2 plaatsen te bedienen is. 1 domme schakelaar gebruik ik niet (ook niks aan gedaan met bijv. wago klem) en de andere is dus vervangen door een zigbee inbouwdimmer met daar bovenop een Hue Tap Dial Switch zodat ik meerdere lampen kan bedienen.

Probleem: De Tap dial switch werkt wel voor andere lampen in de keuken en met de knoppen kan ik de lamp boven de eettafel aanzetten op verschillende standen. Echter werkt de dim functie niet. Ik heb alleen deze lamp bij de dimmer in de app gezet.

Als ik aan de knop draai zie ik dat in de Hue app de helderheid wel aangepast wordt maar in praktijk gebeurd er niets. Als ik in de hue app zelf de helderheid aanpas dan gaat het wel goed. Eigenlijk werkt dus alles normaal behalve dat fysiek dimmen niet reageert. Als de lamp aan staat kan ik hem echter wel 'uit' draaien, daarna kan ik hem niet meer via de dimmer 'aandraaien'.

Kan iemand mij helpen om deze vreemde situatie te corrigeren zodat de dimfunctie het ook gewoon via de fysieke dimmer doet?

Alvast bedankt!