Ik ben er al weer een tijdje uit, dus ik kan wel wat hulp gebruiken.
We zijn op zoek naar een nieuw beestje die een aantal jaren meekan. Ik ben altijd gewend wat overkill te kopen zodat 5 jaar zeker geen probleem is. Ik heb nu een Ideapad 700-15ISK model 80RU uit 2016. Die gaat al weer wat jaartjes mee en doet het eigenlijk prima, de kids worden groter dus er mag weer een nieuwe bij
Een paar dingen die ik fijn vind:
Windows
Knappe bluetooth ivm muis
Wifi 6 (Heb een RBS850 setje)
Dikte, deze is 23mm en dat vind ik wel een beetje max.
Daarnaast vindt ik batterijlevensduur een dingetje.
Dit zie ik alleen niet terug in de pricewatch, alleen maar accucapaciteit, maar dat natuurlijk afhankelijk van het gebruik...
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk surfen en gamen, maar ook af en toe een game (Fortnite momenteel) om een beetje de kids bij te houden
Dus iets van een GPU is wel lekker
Wat is je budget?
€1000,- vond ik wel eens wat worden. Tenzij er goede redenen zijn om er overheen te gaan
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Sporadisch
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag een degelijke laptop die weer een aantal jaren meekan
Van vroeger uit altijd Intel/Nvidia fan geweest
Ik had zelf dit filter gemaakt: https://tweakers.net/lapt...eKc5ecrRBRX9zIWxepwsY8_wI
Ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen verder!
Ok, op advies van hieronder toch de switch gemaakt naar AMD. Beetje spannend maar we gaan er voor. Bovenaan staat nu de Lenovo IdeaPad Pro 5 16ARP8 (83AS0044MH).
Mochten er nog extra tips zijn hoor ik het graag!
We zijn op zoek naar een nieuw beestje die een aantal jaren meekan. Ik ben altijd gewend wat overkill te kopen zodat 5 jaar zeker geen probleem is. Ik heb nu een Ideapad 700-15ISK model 80RU uit 2016. Die gaat al weer wat jaartjes mee en doet het eigenlijk prima, de kids worden groter dus er mag weer een nieuwe bij
Een paar dingen die ik fijn vind:
Windows
Knappe bluetooth ivm muis
Wifi 6 (Heb een RBS850 setje)
Dikte, deze is 23mm en dat vind ik wel een beetje max.
Daarnaast vindt ik batterijlevensduur een dingetje.
Dit zie ik alleen niet terug in de pricewatch, alleen maar accucapaciteit, maar dat natuurlijk afhankelijk van het gebruik...
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk surfen en gamen, maar ook af en toe een game (Fortnite momenteel) om een beetje de kids bij te houden
Wat is je budget?
€1000,- vond ik wel eens wat worden. Tenzij er goede redenen zijn om er overheen te gaan
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Sporadisch
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag een degelijke laptop die weer een aantal jaren meekan
Van vroeger uit altijd Intel/Nvidia fan geweest
Ik had zelf dit filter gemaakt: https://tweakers.net/lapt...eKc5ecrRBRX9zIWxepwsY8_wI
Ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen verder!
Ok, op advies van hieronder toch de switch gemaakt naar AMD. Beetje spannend maar we gaan er voor. Bovenaan staat nu de Lenovo IdeaPad Pro 5 16ARP8 (83AS0044MH).
Mochten er nog extra tips zijn hoor ik het graag!
[ Voor 5% gewijzigd door Woudtwe op 01-10-2023 21:48 ]