Weergave zenderlijst op internetradio?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:45
Hallo,

Sinds kort heb ik interactieve tv van delta. Gaat prima. Aan de kamai 7 heb ik nu mijn oude sony str100 aangesloten. Het werkt…..Desondanks ben ik wat gaan zoeken naar een simpele internet reciever. Mijn eerste keuze was een Denon
Nu mijn ( mss domme) vraag: Als ik deze , of elk ander merkinternet reciever, aan het netwerk koppel en kies voor internet radio, komen dan gelijk alle beschikbare internetzenders in beeld, of moet er eerst via een app gestreamd worden.
Ik kom daar obv de beschrijvingen niet direkt uit,
Elk ander advies is welkom.
Groet, Frans
...

Alle reacties

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Zo'n internet receiver kan zelfstandig werken of vaak ook met een app. Internet radio, Spotify streaming, etc.
https://www.radiowinkel.c...i-receivers-met-dab-wifi/

iBood heeft vandaag ook een aardige deal.
https://www.ibood.com/nl/...550cd-hifi-systeem/894349

[ Voor 17% gewijzigd door CR2032 op 30-09-2023 18:47 ]

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08
Als je wat koopt, zorg dan dat er expliciet vermeld staat: internet radio. DAB+ is geen internet radio, en ook network radio zegt niets.

De internet receiver kan direct alle internet radio's ontvangen die hij kent. Omdat er regelmatig stations bijkomen, zal de receiver af en toe even contact moeten opnemen met een server (b.v. van Denon) om een nieuwe lijst op te halen.
Zelf heb ik Volumio draaien op een raspberry pi. Bediening gaat via een smartphone, maar de raspberry beheert zelf alle internet radio stations.

Om een idee te krijgen hoe het werkt, zoek eens op "internet radio", of ga naar internet-radio.com. De stations die je daar vindt, zijn ook te beluisteren via een internet receiver. Je moet alleen een vinden waarbij je goed door het menu kan navigeren (stations of muziek-stijlen, landen etc).

• fmrama
Ik moet me er eens goed in verdiepen begrijp ik. Zeker hoe de reciever omgaat met het vasthouden van de favorieten zenders.
Huiswerk genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:57
Let ook op welke software er gebruikt wordt, bekende software internet tuners zijn Tunein en vTuner. Als je met een app op je telefoon wilt werken en je Sony nog goed is is de goedkoopste oplossing een streamer als de Wiim Mini, itt wat Pricewatch suggereert is deze nog wel te koop als je zoekt, en heeft beide apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@martyw De bedoeling / wens is eigenlijk zo simpel mogelijk. Dwz reciever aan zetten, zichtbaar zendernummer kiezen en klaar. Geen iphone of ipad oid gebruiken om een zender te streamen oid
De sony doet het nog prima, maar is simpel kwa aansluitmogelijkheden. De kamai is nu aangesloten via de enige vrije SAT aansluiting . Een zendernummer kiezen is dan een blackbox, als de tv niet aanstaat. Het werkte wel gelijk, dat was al een meevaller.😉
Pagina: 1