Hoi Tweakers, ik ben benieuwd naar jullie feedback:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag de allernieuwste shooters vloeiend kunnen spelen met hoge graphics op mijn 144hz quadHD beeldscherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag de Intel I7-13700 en de Nvidia 4080. En genoeg SSD opslagruimte.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag Intel en Nvidia omdat ik die in al mijn vorige systemen ook had en daar goede ervaring mee heb en daar aan gehecht ben
.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop komt in de woonkamer te staan. Om het geluid te beperken heb ik een aantal be-quit! componenten uitgekozen.
Daarnaast zou ik graag over 5 jaar nog steeds de allernieuwste spellen op mooie graphics willen spelen door tegen die tijd alleen de graphics card te vervangen naar het laatste model.
Ga je overklokken?
Dit was ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen weten of de gekozen onderdelen op elkaar passen, en of ik dingen over het hoofd heb gezien. Is de koeling bijvoorbeeld zo voldoende? En is 850W voeding voldoende? Ook hoor ik graag tips voor bijvoorbeeld net een andere SSD of RAM die bijvoorbeeld sneller/zuiniger is. Of een tip voor een ander moederbord dat beter zou passen.
Mijn dank is groot!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag de allernieuwste shooters vloeiend kunnen spelen met hoge graphics op mijn 144hz quadHD beeldscherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 3000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag de Intel I7-13700 en de Nvidia 4080. En genoeg SSD opslagruimte.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag Intel en Nvidia omdat ik die in al mijn vorige systemen ook had en daar goede ervaring mee heb en daar aan gehecht ben
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop komt in de woonkamer te staan. Om het geluid te beperken heb ik een aantal be-quit! componenten uitgekozen.
Daarnaast zou ik graag over 5 jaar nog steeds de allernieuwste spellen op mooie graphics willen spelen door tegen die tijd alleen de graphics card te vervangen naar het laatste model.
Ga je overklokken?
Dit was ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen weten of de gekozen onderdelen op elkaar passen, en of ik dingen over het hoofd heb gezien. Is de koeling bijvoorbeeld zo voldoende? En is 850W voeding voldoende? Ook hoor ik graag tips voor bijvoorbeeld net een andere SSD of RAM die bijvoorbeeld sneller/zuiniger is. Of een tip voor een ander moederbord dat beter zou passen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 434,39 | € 434,39 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 256,70 | € 256,70 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO Zwart | € 1.349,- | € 1.349,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Shadow Base 800FX Zwart | € 174,49 | € 174,49 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 83,89 | € 83,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 113,49 | € 113,49 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W | € 159,79 | € 159,79 |
| 2 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 113,49 | € 226,98 |
| Totaal | € 2.798,73 | |||
Mijn dank is groot!