In verband met het ophogen van onze oprit heb ik besloten het grind op het dakje van mijn keuken en garage aanbouw te verversen. Spul ligt er al sinds de bouw in 1986 op en bestond meer uit mos dan uit grind. Los van het feit dat er meer op lag dan ik had verwacht, ging het tot dusver vrij eenvoudig.
Bij het schoonmaken van het dak vielen mij echter een paar zaken op waardoor ik twijfel of dit een noodzakelijk moment is om een dakdekker in te schakelen voor ik er nieuw grind op leg.
Er blijft een laag water op het dak staan, op het diepste punt zo'n 4 cm. Nu is mij ooit verteld dat dit geen probleem is/hoeft te zijn, zolang het maar buiten blijft. Dit komt het dak op het oog een beetje verzakt lijkt. de afvoer is niet (langer?) het laagste punt van het dak. Dit is bij beide dakoppervlakken het geval. Bij de randjes zie ik dat er hier en daar kleine losse 'flapjes' zitten van een paar CM, lijkt me ook niet de bedoeling?
Verder zit er een pijpje dat geen functie meer heeft en in principe verwijderd kan worden (al zit ie niet in de weg) en vroeg ik me af of als ik dit moet/laat herstellen, ik eventueel ook iets met isolatie kan.
Omdat een paar fotos meer zeggen dan deze uitleg:
:strip_exif()/f/image/NZEhsDGcnGNbl6lxVeiaa9GU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BMgjwNM9aIJxjUXzQ8Gc8eX8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yhngdUvZ9GEgBgyVdL44sZzS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TdpqUGdd2XsyIFChc9oqwzWW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KFmyMY34k4U2kNX2aBtu2qqF.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is wijsheid en wat zou het aanpakken hier van mogelijk kosten?
Bij het schoonmaken van het dak vielen mij echter een paar zaken op waardoor ik twijfel of dit een noodzakelijk moment is om een dakdekker in te schakelen voor ik er nieuw grind op leg.
Er blijft een laag water op het dak staan, op het diepste punt zo'n 4 cm. Nu is mij ooit verteld dat dit geen probleem is/hoeft te zijn, zolang het maar buiten blijft. Dit komt het dak op het oog een beetje verzakt lijkt. de afvoer is niet (langer?) het laagste punt van het dak. Dit is bij beide dakoppervlakken het geval. Bij de randjes zie ik dat er hier en daar kleine losse 'flapjes' zitten van een paar CM, lijkt me ook niet de bedoeling?
Verder zit er een pijpje dat geen functie meer heeft en in principe verwijderd kan worden (al zit ie niet in de weg) en vroeg ik me af of als ik dit moet/laat herstellen, ik eventueel ook iets met isolatie kan.
Omdat een paar fotos meer zeggen dan deze uitleg:
:strip_exif()/f/image/NZEhsDGcnGNbl6lxVeiaa9GU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BMgjwNM9aIJxjUXzQ8Gc8eX8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yhngdUvZ9GEgBgyVdL44sZzS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TdpqUGdd2XsyIFChc9oqwzWW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KFmyMY34k4U2kNX2aBtu2qqF.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is wijsheid en wat zou het aanpakken hier van mogelijk kosten?