Vraag

• JeroenD92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-03 00:25
Ik zoek een?
Gaming headset of koptelefoon met losse microfoon

Wat is je budget?
Ik ben van plan in totaal rond de 300 euro uit te geven; dit mag iets meer zijn als dit te rechtvaardigen is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Momenteel heb ik een Steelseries Arctis 7 van 2019.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het zal vooral gebruikt worden tijdens het gamen (Counter-Strike 2 en Anno 1800) en het luisteren van muziek. Ik vind het geluid van de Arctis 7 wat tegenvallen, ik hoor bijvoorbeeld mijn tegenstanders niet goed lopen. Ik heb dit geprobeerd te verbeteren met software van Steelseries, maar ben hier niet tevreden over. In de voorganger van CS2 (CSGO) werd het geluid een stuk vlakker, maar kon de tegenstanders beter horen, in CS2 lijkt het geen verschil te geven.

Ik maak inmiddels alweer even gebruik van de koptelefoon, heb inmiddels al het andere randapparatuur vervangen (Logitech muis en Mountain Everest toetsenbord), dus nu is de koptelefoon aan de beurt.

Ik heb rondgekeken naar koptelefoons van Steelseries (met name de Arctis Nova Pro met DAC) en Logitech (G Pro Wireless & G Pro X2 Lightspeed), maar lees veel gemengde reviews en twijfel over de betrouwbaarheid van sommige reviews (met name op YT). Naast gaming headsets heb ik ook gekeken naar een koptelefoon & microfoon combinatie, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Daarnaast twijfel ik over het gebruik van een losse microfoon (en standaard/arm) én koptelefoon - ik hoop niet dat men bijvoorbeeld mijn toetsaanslagen kan horen.

Eisen
  • Goede geluidskwaliteit (ik ben geen audiofiel dus het hoeft niet grandioos te zijn).
  • Goede bouwkwaliteit (al ga ik zuinig om met mijn spullen)
  • niet te zwaar
  • Voorkeur gaat uit naar draadloos, als sta ik ook open voor bedrade opties.

Beste antwoord (via JeroenD92 op 23-11-2023 10:15)

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:36
Geluid blijft een questie van smaak en daarom is het erg moeilijk om een goede koptelefoon te adviseren. Wat ik mooi vind klinken, kan jij afschuwelijk vinden. Zelf heb ik al jaren een Sennheiser naar alle tevredenheid. Maar zo zijn er ook andere merken die goed zijn. Dan is er ook nog het draagcomfort, dat bij lange tijd gebruik ook prettig moet blijven. Dus welke is geschikt voor jou?
Al met al zijn er veel factoren die bij de aanschaf een rol spelen en die alleen door de gebruiker bepaald kunnen worden.

Het enigste goede advies hier is; Ga naar een winkel en ga zelf luisteren hoe ze klinken. Neem eventueel eigen muziek mee, zodat je verschillen beter kan waarnemen.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:36
Geluid blijft een questie van smaak en daarom is het erg moeilijk om een goede koptelefoon te adviseren. Wat ik mooi vind klinken, kan jij afschuwelijk vinden. Zelf heb ik al jaren een Sennheiser naar alle tevredenheid. Maar zo zijn er ook andere merken die goed zijn. Dan is er ook nog het draagcomfort, dat bij lange tijd gebruik ook prettig moet blijven. Dus welke is geschikt voor jou?
Al met al zijn er veel factoren die bij de aanschaf een rol spelen en die alleen door de gebruiker bepaald kunnen worden.

Het enigste goede advies hier is; Ga naar een winkel en ga zelf luisteren hoe ze klinken. Neem eventueel eigen muziek mee, zodat je verschillen beter kan waarnemen.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Persoonlijk ben ik een groot fan van de beyerdynamic dt 900 pro x. Voor gaming een poos gebruikt en moet zeggen dat die heel erg accuraat is, zeker voor de prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-05 06:53
jovadca schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:28:

Succes!
dit stukje advies is het beste advies wat je hierover gaat krijgen in mijn ogen, ik kan zelf heel erg de bax shop aanraden (muzikanten winkel ik weet het, maar verkopen ook veel koptelefoons) de winkel in Rotterdam heeft een hele muur met koptelefoons die je zo in je eigen telefoon kan pluggen en kan testen.

het is wel een aantal jaar geleden dat ik bij de winkel ben geweest en volgens mij hebben ze ondertussen ook een verbouwing achter de rug, dus hoe de staat precies ik weet ik niet exact, maar het zijn altijd vriendelijke mensen die klaar staan om je te helpen met iedere vraag die je hebt.

zelf heb ik bij de winkel toendertijd een Audio Technica ATH-M50X gekocht, deze gebruik ik voor zowat letterljik alles en nog steeds een hele fijne koptelefoon, ondertussen 1x de oorpads vervangen en hij voelt nog steeds super op t koppie.

[ Voor 11% gewijzigd door energydrank op 13-10-2023 18:22 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenD92
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heb ik toch een beslissing gemaakt.

Ik heb ontzettend veel reviews bekeken op youtube en de steelseries en Audeze Reddit's gevolgd en daar verschillende reviews/meningen gelezen over de Steelseries Arctis Nova Pro en de Audeze Maxwell.

Over beide headsets zijn zowel positieve en negatieve reacties over te lezen. De Maxwell blijkt uit te blinken in de geluidskwaliteit, maar is betreft positionering wat minder tov de Nova Pro. In NL is de Maxwell wat hoger geprijst (399) dan de Nova Pro (330), daarnaast lijkt de Maxwell wat moeilijker beschikbaar te zijn.

Door de reviews en het verschil in prijs (met name tijdens Black Friday 370 vs 240) heb ik gekozen voor de Nova Pro.

(Note: Ik ben absoluut geen reviewer)

Tijdens het spelen van CS2 met de Arctis Nova Pro was het verschil ontzettend groot met de Arctis Nova 7 uit 2019. Ik ben tussendoor ook nog een keer geswitched naar de 7, om me zelf er van te overtuign dat ik een goede aankoop heb gedaan.

Waar het geluid van de 7 veel algemener klinkt (je weet wel waar iemand schiet of vandaan komt, maar de exacte locatie is niet duidelijk), weet de Arctis Nova Pro dit erg goed te weergeven! Ik had direct enkele situaties waarbij ik iemand hoorde aan komen, terwijl ik dit eerder niet duidelijk hoorde (voornamelijk achter me..).

Ook zonder het gebruik van de Steelseries software (Sonar GG), die over het algemeen redelijk bagger is, lijkt het geluid goed te zijn. Voor muziek e.d. is de software wel nodig, omdat het geluid vrij plat lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barisinceyo
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-02 11:59
Heeft deze headset de mogelijkheid om play/pause te doen met een knop op de headset zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenD92
barisinceyo schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:43:
Heeft deze headset de mogelijkheid om play/pause te doen met een knop op de headset zelf?
Nee volgens mij niet. Wellicht kan Google je een definitief antwoord geven. Ik heb die mogelijkheid overigens op mijn toetsenbord zitten.
Pagina: 1