Welke handdoekradiator is dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb een handdoekradiator die dermate verroest is rondom aansluiting en vervangen moet worden. Het liefst zonder aanpassingen te hoeven doen aan ophangpunten en aansluitingen. Ik hoopte hetzelfde model te vinden, maar met googlen en marktplaats kom ik helaas niet bij dit specifieke model uit. Er staat helaas nergens een typenummer op

Wat ik weet:
- radiator is geplaatst in 2016
- h:95cm b:50cm
- zijaansluiting onder(/boven) 465mm hoh.
- 4, 6, 7 afgiftebuizen

Wordt waarschijnlijk een ander model zoeken met in ieder geval zelfde aansluiting. Of weet iemand me toch naar het juiste model te leiden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDuLoaTqxhtk2oiXuMCbMhNk_TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkZ5e1yHgK84RZ6Xo4eFh9jU.jpg?f=fotoalbum_large

4015Wp west (Dordrecht)

Beste antwoord (via Tutti-frutti op 30-09-2023 13:23)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kan je elke 500mm brede badkamerradiator met hoekaansluiting voor halen. Met beetje mazzel komen de boorgaten ook nog overeen.
Weet niet of je nog wat hoogte over hebt, maar Thermrad Basic 4 is bijvoorbeeld iets wat je in die breedte kan krijgen. Is alleen wel iets hoger of lager.

Alle reacties

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:39
Lijkt heel veel op die van ons, maar die is 60cm breed.
En die radiatoren lijken allemaal op elkaar.
Die van ons is uit 2008 en roest totaal niet.
Om die reden alleen al zou ik niet voor hetzelfde model/merk kiezen.
Als je de maten goed hebt gemeten kom je er vast wel uit als je een nieuwe gaat kopen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Stiekem een design radiator en geen handdoek radiator... (lees de handleiding van menig ding er op na... vaak staat het er specifiek in... enfin..) voor het gemak is het fijn als de aansluitingen even breed uit staan... de ophanging.. is mooi als het op de oude boorgaten past, maar verder is dat natuurlijk geen hogere wiskunde..

verder opletten dat je een gegalvaniseerd model neemt..

404 Signature not found

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik heb dezelfde, op de maat na.
mijne heeft 4 vlakken..

naamloos product gehaald bij versani in alkmaar

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • Beste antwoord

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kan je elke 500mm brede badkamerradiator met hoekaansluiting voor halen. Met beetje mazzel komen de boorgaten ook nog overeen.
Weet niet of je nog wat hoogte over hebt, maar Thermrad Basic 4 is bijvoorbeeld iets wat je in die breedte kan krijgen. Is alleen wel iets hoger of lager.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-01 11:06
Is een designradiator en geen handdoekradiator. Dus niet gek dat ie dan gaat roesten.
Zal waarschijnlijk in de handleiding staan. Ons is het ook maar verteld toen we de boel kochten. En vervolgens gebruiken we 'm nu alsnog voor de handdoeken :X

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 18:39
Zijn de verticale buizen "scherp" vierkant of afgerond? Bij scherp zou het wel eens een Haceka (Saharha?) radiator kunnen zijn. Deze zijn nog altijd te koop bij de bouwmarkt (of via marktplaats).

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is het niet een generiek ophangsysteem? De witte ophangbeugels zitten niet vast op de radiator maar zijn geklemd. Daardoor komt het niet aan op het precieze merk en type. Heb je alleen kans dat je het onderste gat moet verplaatsen. Voor wat betreft de aansluitingen: flexibele leidingen?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoek is waarschijnlijk verroest omdat de aansluiting er te vast ingedraaid is. Bij je nieuwe niet te vast aandraaien, anders heb je binnen een paar jaar weer roest.

Radiator lijkt me gewoon het standaard ding van de Plieger.

• Brabant1985
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 24-10-2025
https://www.maxaro.nl/rad...0cm-verticaal-staal-6849/

Deze ? Ze hebben verschillende maatvoeringen.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:40

JME

zeg maar Jamie

In 2016 geplaatst en nu al zodanig verroest dat deze moet worden vervangen. Waarom zou je precies dezelfde willen, anders dan het eenmalige (alhoewel..) gemak van 1 op 1 omwisselen?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Bedankt voor jullie suggesties :)
MzKzM73 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:23:
Zijn de verticale buizen "scherp" vierkant of afgerond? Bij scherp zou het wel eens een Haceka (Saharha?) radiator kunnen zijn. Deze zijn nog altijd te koop bij de bouwmarkt (of via marktplaats).
Afgerond. Die Haceka's zijn niet in 50cm breed (buitenmaat) te krijgen.
Ook deze is het niet, want hij is er niet in 50cm breed.
eLScha schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:29:
Hoek is waarschijnlijk verroest omdat de aansluiting er te vast ingedraaid is. Bij je nieuwe niet te vast aandraaien, anders heb je binnen een paar jaar weer roest.

Radiator lijkt me gewoon het standaard ding van de Plieger.
Dat lijkt inderdaad de oorzaak. Ze lijken allemaal op elkaar, maar een Plieger is het niet.
JME schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:56:
In 2016 geplaatst en nu al zodanig verroest dat deze moet worden vervangen. Waarom zou je precies dezelfde willen, anders dan het eenmalige (alhoewel..) gemak van 1 op 1 omwisselen?
Gemak inderdaad. De roest is enkel ontstaan bij de linker aansluiting, ik gok door te strak aandraaien zoals eLScha ook aangeeft.
Thijsmans schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:29:
Is het niet een generiek ophangsysteem? De witte ophangbeugels zitten niet vast op de radiator maar zijn geklemd. Daardoor komt het niet aan op het precieze merk en type. Heb je alleen kans dat je het onderste gat moet verplaatsen. Voor wat betreft de aansluitingen: flexibele leidingen?
Geen flexibele leiding. Enkel rechter aansluiting heeft wat speling naar links/rechts.
Bij een nieuwe radiator ga ik het wel zien of de ophangpunten nog te gebruiken zijn. Het lijkt erop dat ik dit specifieke model in ieder geval niet meer ga vinden.

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1