• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Goedemiddag (voor mij) allemaal!

Ik ben op het moment in Bangkok en ik zie dat er best een groot prijsverschil is met Nederland (250 euro goedkoper) en dat gaat om een Fujifilm camera.

Hoe zit het met garantie als je een camera buiten Europa koopt bij Fujifilm?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat zegt de winkel erover?
Je hebt natuurlijk niet de Europese garantie, en officieel gezien loopt garantie via winkel, dus moet product eerst terug naar winkel.

Meestal is er wel coulance, maar dat zou ik even in winkel navragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Denk je even aan de BTW als je deze nieuwe camera meeneemt? Zie https://www.belastingdien...t-meenemen-naar-nederland

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Inderdaad niet over nagedacht..

Bedankt! Wordt toch maar in Nederland kopen :)

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 10:35
Even een vaute tip: als je de camera "in gebruik hebt" zal het niet zo snel opvallen dat je hem "importeert", de kans dat je eruit wordt gehaald is niet zo groot tenzij je er opvallend mee voor je buik mee loopt de waggelen. Los daarvan kunnen ze nauwelijks verwachten dat je met de hele papierwinkel van garantie/ aankoopbonnen door de wereld reist. Maar goed, soms heb je pech...
Vroeger vaker gedaan met spul uit Hongkong, maar vaak via andere landen terug gevlogen dus viel het niet zo op.
Qua garantie zal het lastig worden. Als er wat is blijf je er vermoedelijk op zitten of is het laten repareren onder garantie moeilijk. Nu is de kans dat je er wat mee krijgt (bij een goed gebruik) beperkt mits het wel een betrouwbare / origineel product is en geen nepper of refurbished.