Access infhoud veld wissen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flurk_VZ
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-10-2023
Ik heb een microsoft access database voor een ledenbestand.
Er is een dataveld in waar de datum van de betaling van het lidgeld wordt genoteerd.
Elk jaar moet bij alle leden het veld "betaald" leeg gemaakt worden, zodat ik de betalingen voor het nieuwe jaar nadien per lid opnieuw kan invoeren.
Hoe kan ik de gegevens van dit veld voor alle leden tegelijk in één beweging leeg maken?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:02

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

Wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd? We zijn geen helpdesk en verwachten daarom ook een stukje eigen inzet.

Om je alvast de goede kant op te sturen: je wil een 'query' maken om te verwijderen. Maak wel even eerst een backup van je database.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das gewoon dom, want dan verlies je je historie.
Beter leg je een tabel betalingen aan waarin je lidnummer, betaaljaar, betaaldatum en evt andere gegevens invult. Hoeft als er alleen ineens volledig betaald wordt dan geen "betaald" bij; dat er een datum staat is dan voldoende :)

Wil je echt leegmaken dan moet je idd met een query aan de slag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flurk_VZ
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-10-2023
Om te verduidelijken. Ik wil gewoon in een tabel of query voor 1 veld (lidgeld betaald) alle waarden verwijderen, zodat ik vanaf dan. Heb het ondertussen opgelost. Ik hou gewoon de betalingen bij en nadien zet ik bij diegenen die geen lidgeld betaald hebben de waarde terug af. Simpele oplossing.
Toch wou ik weten of het mogelijk is om dat veld voor iedereen leeg te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Update [leden] set [datum betaald] = null;

Kun je intikken of laten genereren door in het query ontwerpschem te kiezen voor bijwerkquery.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland