Help mijn laptop wilt niet opladen (zo ongeveer)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonDK
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-09-2023
Hallo, ik heb een twee jaar oude Yoga Slim 7. Gisteren was ik een (niet zo veeleisende) videogame aan het spelen toen Windows mij adviseerde ‘uw apparaat aan te sluiten’. Hij zat echter al in het stopcontact. Met de resterende 5% probeerde ik meerdere verschillende kabels, adapters, poorten (zowel USB-C's als de USB) en zelfs verschillende stopcontacten, maar uiteindelijk werd het zwart. Elke keer dat ik een kabel aansluit, gaat het oplaadlampje kort aan voordat het uitgaat. Dit herhaalt zich elke 15-30 seconden weer als hij aangesloten blijft(geen patroon). De ventilatoren beginnen soms te draaien en de aan/uit-knop gaat ook even aan als er een stroomkabel in wordt gestoken alsof hij zichzelf probeert op te starten, zonder succes. Ik heb hem geopend, de batterij verwijderd en de uitknop minimaal 5 minuten ingedrukt gehouden om eventuele statische elektriciteit te verwijderen (zoals aanbevolen door meerdere bronnen) voordat ik de batterij opnieuw aansluit, maar er verandert niets. Ik heb geen ideeën meer, maar dacht dat internet er misschien wel een paar had, voordat ik het naar een reparatiewerkplaats stuurde. Er is een bestand bij dit bericht gevoegd met een foto van de binnenkant.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand enig idee heeft of ik nog iets kan proberen. En bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonDK
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP_OknY-V-MRaYqMNqv82jpwwKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ypc7fKu5GqID4eCWLl1K408Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
En zonder batterij aangesloten doet de laptop het ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonDK
Weezer-DC schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:30:
En zonder batterij aangesloten doet de laptop het ook niet ?
Bedankt voor de reactie!:) Zonder batterij brand het oplaad lampje de hele tijd, maar start de laptop niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
1. Pak een multimeter en meet of de adapter nog het juiste voltage afgeeft. Kijk ook of het voltage niet fluctueert of terugloopt.
2. Kan de laptop zonder accu, wel op USB-c opstarten? Heb je wel een flinke usb-c lader voor nodig natuurlijk.