Plex vraagje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Ik gebruik al een aantal jaren Plex, altijd zonder problemen. Op mijn Laptop staat de plex server en vandaaruit stream ik draadloos naar mijn mediaplayer, tablets etc.
Op een of andere vreemde wijze kan ik niet meer naar mijn Samsung tablet streamen. Op de tablet staat de Plex app, hij verbind wel met de server op de laptop en "ziet" de films ook in de bibliotheek. Wanneer ik op play druk van een film komt er een pop up in beeld en dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ik druk dan op niet nu, want ik wil alleen gebruik maken van de gratis versie. De film speelt dan ongeveer 2 min af maar houdt er dan mee op. Op onze wat oudere Samsung tablet komt er geen pop up en speelt de film probleemloos af.

Iemand een idee dit op te lossen??

opAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzOXbYQ2pTa3-fxKNZD0OFjaruQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwBuefrJQf4xeHryDANU5S1a.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via rens-br op 02-10-2023 08:06)

• yep123
Ik kom er net achter dat ik de plex app met het play store account van mijn zoon heb gedownload. Nu heb ik het met mijn eigen account gedownload en ja hoor ik kan gewoon streamen. Ik heb dus in het verleden al een keer die 5 euro betaald.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Op de tablet kijken kan max 2 min of moet de app kopen. Casten naar iets heeft die 2 min limiet niet.

Lijkt erop dat als je naar je tablet cast het ziet als lokaal afspelen. Kan zijn door een update om zeep is gegaan. Of Plex dit heeft aangepakt om misbruik van gratis afspelen op tablet te voorkomen.

Je zou kunnen kijken op beide tablets als er versie verschil is van de Plex app.

Tablet opnieuw starten wie weet fixt het

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

De app is inderdaad niet gratis als je geen Plex Pass hebt, je zult dus eenmalig €5 moeten betalen om de app te ontgrendelen voor alle Android apparaten (mits je op alle apparaten hetzelfde Google account gebruikt voor de play store).

Zonder betalen heb je een beperking in streamtijd.

[ Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 29-09-2023 21:40 ]

I reject your reality and substitute my own

• yep123
nelizmastr schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:40:
De app is inderdaad niet gratis als je geen Plex Pass hebt, je zult dus eenmalig €5 moeten betalen om de app te ontgrendelen voor alle Android apparaten (mits je op alle apparaten hetzelfde Google account gebruikt voor de play store).

Zonder betalen heb je een beperking in streamtijd.
Ah, ik dacht dat ik dan een volledig abonnement moest nemen, die eenmalige 5 euro val ik geen buil aan. Thanks voor de reactie.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Kleine aanvulling. Zonder Plex Pass is het 5 euro per platform, per account. Heb je bijvoorbeeld een Apple TV, dan zou je daar ook de app apart moeten aanschaffen.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:52
Nee hoor, de Apple TV app is gratis.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• yep123
Ik kom er net achter dat ik de plex app met het play store account van mijn zoon heb gedownload. Nu heb ik het met mijn eigen account gedownload en ja hoor ik kan gewoon streamen. Ik heb dus in het verleden al een keer die 5 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christlab
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-03 13:33
Help ... Probleempje 🙁 ... Ik ben een volledig nieuwe plex server aan het opzetten binnen mijn eigen netwerk. Ik heb alles juist geïnstalleerd ... Alleen contact met buitenaf lukt niet! 🙁 ... Ik heb een nieuwe poort 32402 aangemaakt in geavanceerd Telenet ... Ik heb die poort toegevoegd in "handmatig een open poort specificeren" ... Maar de Plex server neemt het niet (de waarde 32400 blijft staan naast mijn intern op adres 192.168.0.132) ... Wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

christlab schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:49:
Help ... Probleempje 🙁 ... Ik ben een volledig nieuwe plex server aan het opzetten binnen mijn eigen netwerk. Ik heb alles juist geïnstalleerd ... Alleen contact met buitenaf lukt niet! 🙁 ... Ik heb een nieuwe poort 32402 aangemaakt in geavanceerd Telenet ... Ik heb die poort toegevoegd in "handmatig een open poort specificeren" ... Maar de Plex server neemt het niet (de waarde 32400 blijft staan naast mijn intern op adres 192.168.0.132) ... Wat doe ik verkeerd??
Om te beginnen. Kaap je een topic.

Vervolgens Plex heeft een handleiding
https://support.plex.tv/a...eb&utm_source=Plex%20Apps
Forward the Port in the Router
In order to forward a port for Plex Media Server, you’ll need three main pieces of information:

WAN/External Port: Port 32400 (TCP) is default, but you can generally use any available port in the 20,000 to 50,000 range.
LAN/Internal Port: This will always be 32400.
IP Address: The local IP Address of the computer running the Plex Media Server. This is what you did above.
Dus dat het op 32400 blijft klopt. Alleen de WAN zou naar 32402 moeten gaan.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1