Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric devries
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb een Alfen Eve Single Pro-line wallbox geïnstalleerd.
Nu begrijp ik uit de handleiding dat je autorisatie kunt instellen met een laadpasje.
Een pasje houd je 10 sec. voor de lezer en wordt dan ingesteld als Master-key, daarna kun je die key gebruiken om laadpassen toe te voegen aan het geheugen van de wallbox, zodat die toegevoegde kaarten gewoon als laadpas (autorisatie) kunnen worden gebruikt om de auto te laden.
De master-key pas kun je alleen gebruiken om de wallbox te configureren om pasjes toe te voegen of te verwijderen. Deze master-key kun je verder nergens anders voor gebruiken (dus niet als gewone autorisatie pas om auto op te laden).

Nu wil ik twee pasjes kopen, en vraag ik me af of het iets uit maakt waar ik die pasjes koop. Is het zo dat elke 'generieke' RFID kaart die wordt geadverteerd kan worden gebruikt in mijn geval?
Voor zo ver ik begrijp is een pasje dat je koopt een generieke 'lege' RFID kaart (met vanuit de fabriek een uniek serienummer o.i.d.). Als ik zo'n pas 10 sec voor mijn Alfen lader houd en hij wordt ingesteld als Master-key, dan wordt er waarschijnlijk iets in het geheugen van die kaart geschreven, óf dat niet eens en de wallbox leest het serienummer van de pas en onthoudt dit als 'key'.
Hetzelfde geldt dan voor de pasjes die ik gebruik om gewoon op te laden?

Dus, stel ik koop dit super goedkope pasje: https://www.laadpaal24.nl/ls24-laadpas/
Zou dat werken?

Mijn vraag gaat dus puur over hardware (pasjes), en niet over laadpaal platforms voor verrekening etc.