Inductie - Ervaring GreenPan actie Albert Heijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holland003
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-07-2024
Recentelijk is er bij supermarktketen Albert Heijn een nieuwe langlopende actie gestart, waarbij je t/m 4 februari zegels kunt sparen, om pannen van het merk GreenPan met flinke korting te kunnen kopen.

Over het algemeen worden over de pannen van GreenPan vrij goede reviews geschreven, maar ik ben er nog niet achter kunnen komen hoe het zit met de kwaliteit van de serie pannen die je via de spaaractie van de A.H. kunt kopen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die bekend zijn met deze pannenserie van GreenPan en wat er ervaringen zijn met het gebruik van deze pannen op een inductie kookplaat.

Recentelijk is mijn inductiekookplaat namelijk stuk gegaan, waarna het binnenwerk vervangen moest worden. De kwaliteit onze pannen had volgens de monteur invloed op de oorzaak van het probleem (na nog wat andere factoren), en nu vraag ik mij af of het verstandig is om een nieuwe pannenset van GreenPan aan te schaffen via deze spaaractie, of dat het verstandig is om voor andere set aan te schaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Servicemonteur voor dummies, les 1: leg nooit de oorzaak van een defect bij een productfout, geef iets anders de schuld.

Als je pannen niet goed werken met inductie worden ze gewoon niet goed warm. Inductieplaat zou daar niet aan kapot mogen gaan.

Geen idee wat de kwaliteit van die pannen is, maar naar mijn weten spaar je pan voor pan bijelkaar. Spaar eentje en kijk hoe het bevalt. Is het troep: stoppen met sparen. Is het super: doorsparen voor de hele set.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emielbf
  • Laatst online: 27-06 07:24
wees altijd achterdochtig bij pannenacties van supermarkten.
De koekepan die AH aanbiedt staat niet op de site van Greenpan, en google-plaatjes vindt 1 hit: de actie van ah ;-)

Kortom, wat is dit voor pan? restje uit een buitenlandse fabriek? Wat zijn de eigenschappen? wat zijn de ervaringen?

Ik ben jaren geleden gestopt met dit soort acties, meestal niet de kwaliteit die je mag verwachten, zeker waar het gaat om duurzaamheid en levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
Greenpan en Greenchef hebben diverse productlijnen. Varieert van structuur en materiaaldikte van de bodem tot handvat. Je moet het gewoon proberen of het wat is.

Vaak zijn dit soort acties met een specifieke actieserie. Je weet dus nooit wat je koopt.

Qua prijs valt de korting mee. Ik heb een hele zwik Greenchef en een Greenpan en orde grootte hetzelfde betaald op Bol (nu zelfs goedkoper met actie)/Amazon. Blokker verkoopt ze ook maar verhaspelt de productnamen voor hogere prijzen...

Dat deze serie goedkoper is kun je al afleiden uit het plaatje hoe de steel gemonteerd is aan de pan.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2023 08:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jonathan1993
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-01-2024
Zelfde trucje als de pannen van zogenaamd van Kempen ben begeer. Die maken helemaal geen pannen.
Ik had/heb ze bijna allemaal. Waardeloze pannen, anti aanbak laag na zo’n 15x gebruiken vrijwel weg. Nooit in de vaatwasser gehad.
Eens wat hierboven gezegd wordt, oude partijen, slechtere lijn oid.

Voor mij geen antiaanbak meer. Ook geen natuurlijke onzin varianten.

RVS, plaatstaal of gietijzer alledrie vrijwel onverwoestbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
Jonathan1993 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:30:

Thermolon (wat Greenpan / Greenchef gebruikt, maar bv ook Cadac in hun camping safari chef) werkt in de basis prima.

Het heeft ook niets te maken met 'natuurlijke onzin'. Gewoon een door de mens gemaakt materiaal, met keramische basis, met als doel PFAS loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 14:13

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Als je echt goede pannen wilt; demeyere. Redelijk aan de prijs, maar wat een kwaliteit. Hadden eerder ook BK pannen, Tefal, of dat spul van de appie, maar bij alles merkten we dat we na 1-2 jaar al zooi ging aanbakken etc. Demeyere hebben we nu al een jaar of 4, en niets, maar dan ook helemaal níets te merken er aan nog!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een pan van 129 euro vergelijken met een pan van 29 euro is natuurlijk nogal krom. Natuurlijk mag je van de eerste meer verwachten (hapjespan 28cm in beide gevallen). Dat betekent nog niet dat de prijs/kwaliteitverhouding van de tweede niet deugt.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Greenpan werkt in het begin even goed, maar na enkele maanden tot een jaar zijn ze “uitgewerkt”. Klantenservice komt met allerlei smoezen, maar onder de streep zijn de pannen gewoon niet duurzaam.

Reviews laten hetzelfde beeld zien. Alle slechte reviews zijn na enige tijd geschreven: https://nl.trustpilot.com/review/greenpan.nl?sort=recency

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
Erger nog, @NeFoRcE is onvolledig in zijn productidentificatie waardoor hij potentieel iemand naar een PFAS pan stuurt. Dat is namelijk wat Demeyere als antiaanbakpan verkoopt naast (duurder) RVS -O-

Je kunt voor de prijs van een demeyere RVS pan zo'n 3x Greenpan/Greenchef halen en het gebruiksgemak van die laatste ervaren. Dat is dus gewoon een afweging die je kunt maken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 02-10-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
eLScha schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:04:
Greenpan werkt in het begin even goed, maar na enkele maanden tot een jaar zijn ze “uitgewerkt”. Klantenservice komt met allerlei smoezen, maar onder de streep zijn de pannen gewoon niet duurzaam.

Reviews laten hetzelfde beeld zien. Alle slechte reviews zijn na enige tijd geschreven: https://nl.trustpilot.com/review/greenpan.nl?sort=recency
Ik had ook zo mijn zorgen op basis van reviews. Ik track mijn ervaringen daarom. Laatste update was van begin dit jaar: Rukapul in "Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2"

Zal eens zien of ik binnenkort weer een assessment en fotoshoot kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 15:17
Jonathan1993 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:30:
Zelfde trucje als de pannen van zogenaamd van Kempen ben begeer. Die maken helemaal geen pannen.
Ik had/heb ze bijna allemaal. Waardeloze pannen, anti aanbak laag na zo’n 15x gebruiken vrijwel weg. Nooit in de vaatwasser gehad.

RVS, plaatstaal of gietijzer alledrie vrijwel onverwoestbaar.
Maken geen pannen? https://royalvankempenenbegeer.com/nl-nl/collectie/pannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:30
Wikipedia: Koninklijke Van Kempen & Begeer

"In februari 2018 werd BV Koninklijke Van Kempen & Begeer overgenomen door The Cookware Company [...] The Cookware Company legt zich toe op de verkoop van in China geproduceerde producten onder oude merknamen. "

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peet-je
holland003 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:31:
Recentelijk is er bij supermarktketen Albert Heijn een nieuwe langlopende actie gestart, waarbij je t/m 4 februari zegels kunt sparen, om pannen van het merk GreenPan met flinke korting te kunnen kopen.

Over het algemeen worden over de pannen van GreenPan vrij goede reviews geschreven, maar ik ben er nog niet achter kunnen komen hoe het zit met de kwaliteit van de serie pannen die je via de spaaractie van de A.H. kunt kopen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die bekend zijn met deze pannenserie van GreenPan en wat er ervaringen zijn met het gebruik van deze pannen op een inductie kookplaat.

Recentelijk is mijn inductiekookplaat namelijk stuk gegaan, waarna het binnenwerk vervangen moest worden. De kwaliteit onze pannen had volgens de monteur invloed op de oorzaak van het probleem (na nog wat andere factoren), en nu vraag ik mij af of het verstandig is om een nieuwe pannenset van GreenPan aan te schaffen via deze spaaractie, of dat het verstandig is om voor andere set aan te schaffen.
https://www.greenpan-housewares.com/en-int/collection
De website is van de Cookware Company

@emielbf ter info

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piotrjakobski
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Zojuist de wokpan van AH aangeschaft ziet er prima uit. Wij koken op inductie.
De AH wokpan met laagje water opgezet duurde heel lang voor dat er überhaupt wat gebeurde.
De oude wokpan van Tefal ook 28 cm opgezet met exact het zelfde laagje, die was binnen 1 min aan het koken. Inmiddels wokpan omgeruild maar de omgeruilde pan is even langzaam. Dus voor mij helaas geen AH pannen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
Er was iemand helemaal ondersteboven van....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jv5ujrzLNpX9V1qUPaRo6jK7KM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffckBbWA9kuakdM8TO7djzgF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:21
Krijg net een mailtje van de Jumbo. Die hebben nu ook een pannen spaar actie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anmo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2023
Had een wok aangeschaft. Teruggebracht omdat de inductiekookplaat (met variabele zones) de pan niet herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Anmo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:35:
Had een wok aangeschaft. Teruggebracht omdat de inductiekookplaat (met variabele zones) de pan niet herkent.
Hier precies hetzelfde. De wokpan werkt op geen enkele pit. Ik heb geen zones maar hij pakt de pan niet. Ik had ook een kleine koekenpan gekocht maar die doet t wel. De vorige serie AH pannen doet t wel goed. Had de oude wokpan al weggegaan. Die was ook een stuk zwaarder. Even kijken of ik deze terug kan brengen. Heb de verpakking niet meer.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techniks
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-11-2023
Aanschaf van de pannenset was een blij moment, echter gebruik worst steeds minder leuk.dr rand van de deksel aansluiten raakt beschadigd en dat bij normaal gebruik.
Melding gemaakt of dit mag zo snel (vanaf eind augustus in gebruik) enige wat ik krijg is een gebruikshandleiding hoe te koken en bakken niet te heet etcetera.
Kort en krachtig, pannen beschadigen erg snel en service tot nu toe niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-04 14:35

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Ik heb in het verleden wel eens losse Green Pan pannen gekocht uit verschillende series...
Was nooit lang onder de indruk.

De koekenpannen kregen snel putjes of zelfs afgeschilverde scherfjes van de keramische laag, 1x hierover geklaagd, kreeg met wat moeite een nieuwe toegezonden maar ook die kreeg snel putjes.
Na een aantal maanden werd een ei bakken een probleem, ei zat vrij snel vastgelijmd, dus anti aanbak was versleten.
Zelfde met de (vierkante) grillpan uit een andere serie, die deed het langer goed en minder putjes, maar hier was na een paar maanden ook de anti aanbak laag flink verzwakt.
Pannen altijd met de hand afgewassen, en met houten lepel of een afgeronde grijptang de inhoud bewogen.

De prijs bij deze AH actie is leuk en was benieuwd of er ervaringen zijn, lijkt niet dat er veel veranderd is.

Jammer dat het ook zo vaag blijft onder welke serie deze pannen horen.

Overigens is het apart dat we ooit een keramische (niet Green Pan) pan van een Jumbo actie bemachtigd hadden en die echt jarenlang goed bleef bakken, dus ik heb nog wel wat vertrouwen in dat het kan qua keramische anti aanbak.

Heb ook een stel HexClad pannen, ja is wel met een beperkte pfas laag, maar erg tevreden over ... Ei bakken gaat redelijk, zit even vast maar goed los te krijgen zonder dat het ei vernield wordt.

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wickedgirl94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik heb ondertussen alle pannen van de AH actie behalve de wokpan.

Wij zijn zeer tevreden over de pannen tot nu toe. Alleen maar lof en nog niks tegengekomen wat storend is. Wij koken wel op een keramische kookplaat.

Geen problemen met kooktijden, er plakt absoluut niks aan de bodem. Ik zie ook nog niks van gaatjes of beschadigingen? Terwijl ik dat bij alle andere pannen die wij hadden wel heel snel zag. Misschien dat het over een aantal maanden anders is, maar ik heb zelf nog nooit zulke fijne pannen gehad. En PFAS vrij voor deze prijs is helemaal mooi meegenomen!

Wij wassen ze natuurlijk wel met de hand af en stoppen ze niet in de vaatwasser. Want dat is sowieso al niet goed voor de levensduur van je pannen 😅

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 17:02
Zuluman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Hier precies hetzelfde. De wokpan werkt op geen enkele pit. Ik heb geen zones maar hij pakt de pan niet. Ik had ook een kleine koekenpan gekocht maar die doet t wel. De vorige serie AH pannen doet t wel goed. Had de oude wokpan al weggegaan. Die was ook een stuk zwaarder. Even kijken of ik deze terug kan brengen. Heb de verpakking niet meer.
Hier ook. Het werkt wel, maar moet de stand veel hoger zetten om dezelfde warmte in de pan te ervaren. Misschien toch maar terugbrengen...

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

deejaylethal schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:55:
[...]

Hier ook. Het werkt wel, maar moet de stand veel hoger zetten om dezelfde warmte in de pan te ervaren. Misschien toch maar terugbrengen...
Ik heb m teruggebracht zonder de verpakking. Aanvankelijk kon het niet, toen kon ik omruilen maar na aandringen heb ik mijn geld teruggekregen. Daarna bij de hema een milano wokpan a € 32,50 gekocht. En met 15% personeelskorting (mijn vrouw werkt er) en nog eens een 10% voucher was ik €25,38,- kwijt voor een wokpan die het wel prima doet en PFAS vrij.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:30
Hier ook ooit een koekenpan van Greenpan gehad. Werkte in beginsel heel leuk (op gas), maar de anti aanbak ging hard achteruit. Nu Fiskars hardface, die houden het langer uit. Geen idee of daar PFAS oid in zit, maar het werkt in ieder geval prima.

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 14:05
Ondertussen ook aan wokpan nummer 2 en deze werkt ook niet op inductie. Heb contact met de klantenservice van Greenpan hierover. Eens kijken wat men gaat doen/zeggen.

Overige pannen (koekenpan, kookpannen) geen klachten tot nu toe.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Update :
Vandaag bericht van Greenpan dat er een nieuwe wokpan van een andere fabrikant opgestuurd wordt.
To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokken2023nov
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-11-2023
Donderdag 16 november een Greenpan wok gekocht met de spaarzegels actie van AH.
Op zaterdag de pan gebruikt op inductie kookplaat.
Ik was erg teleurgesteld dat het zo traag was met warm worden.
Simpelweg gehaktballetjes in gebakken.
Het duurde echt een hele tijd voordat de gehaktballetjes gaar werden. Zelfs op de hoogste stand werd de pan niet warm genoeg.
Mijn geduld raakte op en heb toen alles overgezet in een tefalpan.

Ik vraag me eigen af wat ik met zo een pan moet. Heb er spijt van dat ik het gekocht hebt.

Is het mogelijk de pan terug te brengen naar AH ?

Zijn er onder de lezers die dit ook ervaren hebben?

Marleen S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wij hebben hier ook alle pannen van de AH bij elkaar gespaard. Wij zijn tot nu toe zeer tevreden. Alleen de wok pan... die werkt dus niet goed op inductie. Hij word niet goed herkend, hij is ook magnetisch. Terug naar de AH gegaan. Hebben geld en zegels teruggekregen. Volgens de medewerker die de pan terug in ontvangst nam is het probleem met de wokpan op inductie universeel. Hij word na veel heen heel precies verschuiven wel herkend. Maar daarna moet je hem ook niet meer aanraken want dan verliest hij 't contact weer.

Het is wel een raar euvel want het contact oppervlakte is hetzelfde als de kookpan als ik het mij goed herinner.

Alleen ik begrijp van @Plexxodus dat Greenpen met een algemene oplossing komt? Kun je wat meer details geven?

[ Voor 20% gewijzigd door Chip. op 19-11-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Chip. schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:18:
...
Alleen ik begrijp van @Plexxodus dat Greenpen met een algemene oplossing komt? Kun je wat meer details geven?
Tot nu toe niet veel meer info dan eerder aangegeven. Ik zal een update geven zodra ik een nieuwe pan binnen heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7GU-wy31ngA2BnRxyS9Iv0yp7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9ALCfLpwpqszOyFL5OIUdtp0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ook hier gaan een aantal van de pannen terug. Werken gewoon niet op inductie. De wok totaal niet, de kleine koekenpan onbetrouwbaar. Teleurstellend.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Naar aanleiding van dat ik een pan gekocht heb in de actie die het niet doet op inductie (Miele kookplaat) kwam ik op dit topic uit. Terug naar AH dan maar om geld terug te vragen. De verpakking heb ik al weggegooid alleen, ga er toch niet vanuit dat een pan niet werkt waar op staat dat ie op inductie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
dat is een beetje het probleem, hij werkt vast wel, maar verder dan soep koken kom je niet. Vaak wordt aluminium gebruikt om de pan te maken en dan sandwichen ze een stalen plaat in de bodem om 'm geschikt te maken voor inductie.
En daar zit het probleem, of die plaat is te dun of teveel alu, enz. Het is echt een kunst om een goede bak/braad/wokpan voor inductie te vinden. Gietijzer werkt altijd, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipflap123
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-06 10:37
De wok is een aluminium pan met wat ijzerdeeltjes in de bodem, (in de ring, dus niet eens hele oppervlak) verwekt. Dit is alleen niet genoeg voor (goed werkende) inductie. Citaat greenpan site: "Dat wil zeggen dat de bodem ferromagnetische deeltjes bevat waardoor onze potten en pannen ..."
In andere woorden, het is gewoon een ondeugdelijk product, bijna frauduleus, door met wat ijzerveilsel door een magneettetst heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:23
De normale koekenpannen werken redelijk ok maar die wok doet inderdaad niks, de inductiekookplaat gaat zelfs uit omdat "er geen pan op staat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Update:

Zojuist is bevestigd door Greenpan dat er een nieuwe wokpan uit een andere serie is opgestuurd. Ik krijg een Greenpan Barcelona Wokpan als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knabbelz
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb alleen de hapjespan aangeschaft en deze 1x gebruikt, dat beviel op zich prima. Ik dacht eraan om de gourmetset nog aan te schaffen, maar ik twijfel enigszins door de berichtjes hier en ook doordat de collectie niet op hun eigen site staat. Iemand overigens ervaring met de gourmet vd AH actie?

De Chef's Collection staat wel op een aparte link en is in tegenstelling tot de andere collecties niet online te koop, dus puur alleen voor AH actie geproduceerd lijkt het: https://greenpan-housewares.com/nl-nl/collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Plexxodus schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:42:
Update:

Zojuist is bevestigd door Greenpan dat er een nieuwe wokpan uit een andere serie is opgestuurd. Ik krijg een Greenpan Barcelona Wokpan als vervanging.
Ook troep :X
Oude wok is terug naar de Appie, dus in ieder geval 0 kosten voor mij. Nu maar eens een goedwerkende wok kopen die wél werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekhj
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-06 16:59
Heel erg blij dat ik dit topic vond. Ik moet namelijk met hoge nood nieuwe pannen hebben omdat ik van 't gas af ben gegaan naar inductie. Genoeg spaarkaarten, en dan ging ik wel even de hele collectie kopen. Daar zie ik vooral door dit topic van af, omdat ik toch veel één- en tweepansgerechten kook (rijst en pasta gerechten), en de wok voor mij onmisbaar is. Als die niet goed werkt bij de serie, dan hoeft t van mij al niet meer.

Uitgeweken naar de BK Q-Linair Black voor de kookpannen, en naar de BK Universe Wok en Universe Koekenpan. Heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:44
Helaas zie ik dit topic te laat, namelijk nadat we de wok hebben aangeschaft en deze erg slecht warm wordt op inductie.
Bij deze dus nogmaals: waardeloze wokpan in combinatie met inductie.
Misschien kan ie nog terug, maar anders geven we hem weg aan iemand die nog op gas kookt.

Zonde van het materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:16
Ik had dit topic ook niet eerder gezien. De wok wordt inderdaad heel slecht warm. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Hm, hier hopelijk volgende week een nieuwe keuken en ik zat te kijken om hier wat pannen van aan te schaffen. Maar een klein beetje mixed feelings dus. Misschien goed genoeg om even mee te beginnen met een paar pannetjes....

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid2008
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03 11:56
De wok pan van de AH actie werkte niet op onze kookplaat. De pan werd op niet een zone herkend. Even een contactformulier bij Greenpan ingevuld en wij kregen een nieuwe wokpan uit het duurdere segment (€129,=) toegestuurd. Geen moeilijke vragen, een top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:17
Hier ook de wok teruggebracht, deze werkt niet goed op inductie.
Bij een andere pan van Greenpan is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 13:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien beetje domme vraag, maar kan het zijn dat jullie de wok op een te grote zone zetten? er staat volgens mij expliciet bij dat je m op een kleine zone moet gebruiken en bij mij werkt dat prima (op grote overigens ook).

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaza Zebra
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-01-2024
Het leek ons een goed idee; onze BK koekenpannen met PFAS anti-qaanbaklaag eruit en vervangen door de PFAS-vrije GreenPan koekenpannen en wok uit de AH-actie.

Op onze Miele inductie kookplaat (KM-6366-1, 3,65 kW vermogen per kookzone; 71, kW boost) werkte de GreenPan wok uit de AH actie ook niet; heb de wok meegegeven aam mijn dochter die in studentenhuis op ouderwetse zwarte elektrische kookplaat kookt.

Ook de grote GreenPan koekenpan werkt niet goed; heeft om heet te worden veel meer vermogen nodig dan onze de oude BK pan van dezelfde maat. En als je onder die pan de kookzone dan op boost zet, tast de pan de kookplaat aan.

Als je pannen zoekt voor inductie, koop dan geen GreenPan bij AH; dit is deze rommel voor je inductieplaat. Er zit te weinig ijzer in om het op inductie goed te doen. Óf pan wordt niet herkend, óf pan wordt niet heet genoeg. Als laatste kost het je dus veel; meer vermogen dan met een goede pan, dus een heel veel hopgere elektriciteitsrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelH1971
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Dat heeft weinig met servicemonteur voor dummies te maken.
Er zijn pannen met te weinig ijzer in de bodem, vooral de goedkopere pannen, waar de de inductie plaat de pan niet goed genoeg kan herkennen waardoor deze de kookzone tijdens het koken continue aan en uit schakelt.
Op den duur gaat hierdoor het relais op de print defect.
Dit heeft iets met de kookplaat zelf te maken want dit probleem doet zich voor bij alle merken is oorzaak matige kwaliteit pannen met te weinig ijzer in de bodem.
_JGC_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:48:
Servicemonteur voor dummies, les 1: leg nooit de oorzaak van een defect bij een productfout, geef iets anders de schuld.

Als je pannen niet goed werken met inductie worden ze gewoon niet goed warm. Inductieplaat zou daar niet aan kapot mogen gaan.

Geen idee wat de kwaliteit van die pannen is, maar naar mijn weten spaar je pan voor pan bijelkaar. Spaar eentje en kijk hoe het bevalt. Is het troep: stoppen met sparen. Is het super: doorsparen voor de hele set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 09:07
MichelH1971 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:40:
Dat heeft weinig met servicemonteur voor dummies te maken.
Er zijn pannen met te weinig ijzer in de bodem, vooral de goedkopere pannen, waar de de inductie plaat de pan niet goed genoeg kan herkennen waardoor deze de kookzone tijdens het koken continue aan en uit schakelt.
Op den duur gaat hierdoor het relais op de print defect.
Dit heeft iets met de kookplaat zelf te maken want dit probleem doet zich voor bij alle merken is oorzaak matige kwaliteit pannen met te weinig ijzer in de bodem.

[...]
Als ik kijk naar de pannenset van de Albert Heijn, hebben ze allemaal een bodem met ijzeren puntjes i.p.v. een volledig ijzeren bodem. Normaal gesproken maakt GreenPan een GreenChef deze pannen niet (zie bijvoorbeeld het aangeboden vervangend product van Plexxodus in "Inductie - Ervaring GreenPan actie Albert Heijn" Dit resulteert vaak in minder warmte productie en/of niet herkend worden door het fornuis. Het continue aan/uit gaan, lijkt mij inderdaad niet best. Alleen hoe het zit het met het gebruik van inefficiënte pannen?

Toen ik de pannen in de winkel bekeek, was ik al snel sceptisch (en teleurgesteld). Licht en dus geen volledig ijzeren bodem. Blij dat ik dit topic gevonden te hebben. Jammer dat GreenPan hun reputatie hiermee op het spel zet. Voor een tientje meer kun je via Bol.Com een stuk degelijkere pannen van GreenPan/GreenChef (is hetzelfde merk) vinden. Ik vraag mij dan ook serieus af wat de spaaractie van AH toevoegd? Het klinkt bijna alsof AH / GreenPan, dezelfde marges hanteren als bij GreenPan's reguliere pannen...

Ik zie nu ook dat Peet-je in "Inductie - Ervaring GreenPan actie Albert Heijn" dat GreenPan hun naam uitgeleend heeft en in principe niks te maken heeft met de productie van de AH-pannen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bliksem B op 18-01-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bliksem B schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Als ik kijk naar de pannenset van de Albert Heijn, hebben ze allemaal een bodem met ijzeren puntjes i.p.v. een volledig ijzeren bodem. Normaal gesproken maakt GreenPan een GreenChef deze pannen niet (zie bijvoorbeeld het aangeboden vervangend product van Plexxodus in "Inductie - Ervaring GreenPan actie Albert Heijn" Dit resulteert vaak in minder warmte productie en/of niet herkend worden door het fornuis. Het continue aan/uit gaan, lijkt mij inderdaad niet best. Alleen hoe het zit het met het gebruik van inefficiënte pannen?

Toen ik de pannen in de winkel bekeek, was ik al snel sceptisch (en teleurgesteld). Licht en dus geen volledig ijzeren bodem. Blij dat ik dit topic gevonden te hebben. Jammer dat GreenPan hun reputatie hiermee op het spel zet. Voor een tientje meer kun je via Bol.Com een stuk degelijkere pannen van GreenPan/GreenChef (is hetzelfde merk) vinden. Ik vraag mij dan ook serieus af wat de spaaractie van AH toevoegd? Het klinkt bijna alsof AH / GreenPan, dezelfde marges hanteren als bij GreenPan's reguliere pannen...

Ik zie nu ook dat Peet-je in "Inductie - Ervaring GreenPan actie Albert Heijn" dat GreenPan hun naam uitgeleend heeft en in principe niks te maken heeft met de productie van de AH-pannen.
Op zich, voor wie niet op inductie kookt, zijn deze pannen, tenzij je volledig stainless steel / RVS wou, zeker goed voor de prijs voor gas. Waarom zelfs geen 9/10 voor het totale pakketje?

Aluminium geleidt ook goed warmte
Interne maataanduiding
Glazen deksel - je kan er dus doorzien
Gaatjes in het deksel voor afgieten of stoom te laten ontsnappen
Hanteerbaar, de wanden zijn niet zoals een coquotte/braadslee, maar de bodem bevat wel een ruime hoeveelheid metaal om de warmte te verdelen.

Kook je met deze pannen dan op gas zoveel minder prettig dan met een kookpot van Langostina, BK of BerfHoff van 100 euro?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anita02
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-02 03:00
2 pannen gekocht met de actie van ah
De wok en de grote koekenpan.
Ik vind ze perfect, bakt goed, mooie pannen . Gebruikt ze nu al even en Ik ga er nog 1 halen deze week,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Anita02 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:29:
2 pannen gekocht met de actie van ah
De wok en de grote koekenpan.
Ik vind ze perfect, bakt goed, mooie pannen . Gebruikt ze nu al even en Ik ga er nog 1 halen deze week,
De actie liep tot en met 11 februari, dus dat kan waarschijnlijk nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
dutchgio schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:42:
[...]

De actie liep tot en met 11 februari, dus dat kan waarschijnlijk nu niet meer.
In de app zijn de zegels niet meer direct toegankelijk, maar via "bekijk alles" rechtsboven kan je ze terugvinden.
Er staat daar vermeld dat inleveren kan t/m 18 februari.

Echter is het mss. handig om eerst naar het filiaal te bellen of ze er nog zijn (en evt. te informeren of er anders in andere filialen nog voorraad is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adesnaijer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 14:17
Pannen worden hier wel herkent op een ETNA inductie kookplaat. Heb met de wokpan echt mijn inductie plaat naar de gallemiezen geholpen. Stond te wokken op de kleinste oppervlakte, zoals in de handleiding omschreven en na een poosje begon de elektronica te stinken en schakelde zelfs uit. Na de kookplaat uit elkaar gehaald te hebben, zag ik aanvankelijk niets, maar na verwijderen van de mica isolatie op de spoel, zag ik dat de schellak te heet geworden was en er donker gekleurd uit zag. Omdat bij ieder gebruik van de kookplaat de lucht van verbrande elektronica het huis vult, heb ik de unit onder glasplaat vervangen. Kosten: 160 Euro. Gisteren eenzelfde verhaal met de kleine koekenpan. Op standje 6 van 9 schakelt de elektronische beveiliging de boel uit en staat er een error 1 te knipperen ten teken dat de elektronica oververhit is. Na resetten met een andere pan verder gegaan en hiermee geen probleem meer gehad. Ik ga een klacht indienen bij de AH en/of bij Greenpan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06 10:32
Hier ook 2 wokken van GreenPan die dus niet werken... Kom daar nu pas achter omdat ons fornuis recent pas is geleverd (zat behoorlijk wat vertraging op).

Heb GreenPan nu ook maar aangeschreven met hoe ze dit willen oplossen. Ik heb ook gelinkt naar deze pagina waarbij ik mijn zorgen heb aangekaart. Ik ben benieuwd naar hun reactie :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:20
Ik heb een wok van Greenpan maar niet van Albert Heijn. Goeie pan en werkt op inductie.
Nu was dat ding dan ook €70.

Ik zie het een beetje als de pannen met gerenommeerde merken die je bij de Action kan halen. Er liggen daar Tefal en Swisspan. Its not the brand its the price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heeft er iemand de wokpan van Greenpan, via de AH actie en kan die nog eens een foto nemen van de onderkant? Ik denk dat ik toch een andere heb meegekregen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slieker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-07-2024
Bij het eerste gebruik van de Greenpan (geschikt voor inductie) ontstond er een grote witte vlek op de inductiekookplaat. De onderkant van de koekenpan bleek “hol”, wat rampzalig is voor inductie. Kortom: koop geen Greenpan voor inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
inductie is geen contact energie maar stralings energie. als de bodem van de pan niet vlak is, is dat geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Slieker schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:27:
Bij het eerste gebruik van de Greenpan (geschikt voor inductie) ontstond er een grote witte vlek op de inductiekookplaat. De onderkant van de koekenpan bleek “hol”, wat rampzalig is voor inductie. Kortom: koop geen Greenpan voor inductie
Dat klopt niet, Greenpan maakt ook goede pannen die wel goed werken op inductie.
De budgetlijn(?) die ze voor de AH hebben gemaakt is alleen niet van dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje 72.
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 26-07-2024
het zijn helaas hele slechte pannen.
Bij meerdere mensen al gehoord dat ze na 5 keer gebruiken beginnen aan te bakken.
Mail gestuurd,
Eerst moet je allemaal foto's aanleveren - Vind ik vrij logisch.

Vervolgens krijg je een reactie terug dat je de volgende items moet aanleveren:
• Een foto van het gehele product, de onderkant van het product en van het probleem
• Wanneer heb je het product gekocht?
• Waar heb je het product gekocht?
• Productcollectie en bovendiameeter
• Een kopie van het aankoopbewijs
• Je volledige adresgegevens

Allemaal gedaan, alleen geen supermarkt bonnetje meer.
Wel afschrift van de bank gestuurd, maar dat was niet voldoende.

Anders gezegd, je kan fluiten naar garantie en of service.

heel jammer, maar ik adviseer deze pannen niet te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Edje 72. schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:05:
het zijn helaas hele slechte pannen.
Bij meerdere mensen al gehoord dat ze na 5 keer gebruiken beginnen aan te bakken.
Mail gestuurd,
Eerst moet je allemaal foto's aanleveren - Vind ik vrij logisch.

Vervolgens krijg je een reactie terug dat je de volgende items moet aanleveren:
• Een foto van het gehele product, de onderkant van het product en van het probleem
• Wanneer heb je het product gekocht?
• Waar heb je het product gekocht?
• Productcollectie en bovendiameeter
• Een kopie van het aankoopbewijs
• Je volledige adresgegevens

Allemaal gedaan, alleen geen supermarkt bonnetje meer.
Wel afschrift van de bank gestuurd, maar dat was niet voldoende.

Anders gezegd, je kan fluiten naar garantie en of service.

heel jammer, maar ik adviseer deze pannen niet te kopen
In de AH app kun je ook bonnetjes terugzien, wellicht nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 23:19
Had dus vorig jaar ook die wokpan gekocht en teruggebracht. Dit jaar liggen er andere pannen en dacht ik probeer het nog eens. Helaas.

De Blue Diamond wok pan 28cm GOLD edition is niet vooruit te branden. Test met 400ml water op standje 8 van inductie plaat en er naast mijn oude Ikea wok pan. Ikea 3min tot ie kookt, de AH pan na 7min lauwwarm water.

Natuurlijk als echte nerd de pannen ook op de andere plaat getest. Zelfde resultaat.
Pagina: 1