Als je uitgaat van een omgeving met Intel/compaq server NIC's met 3Com/Xircom Workstation NIC's die allemaal over een 3Com hub en switch lullen...met welke tool kan je dan wat meten? (Het gaat mij hier vooral om het meten van bandbreedte op het netwerk ivm internet op de werkplek dat binnenkort erbij zal komen op die omgeving)
Hebben die 3com switches geen statistics schermpje op http of telnet sessie, net zoals Cisco beesjes?? Zo checkte ik iig de network load..
De #Com hebben wel software en HTTP pages op de RAS Servers die gebruik ik nl. maar ik heb geen software bij de sitches en hubs zitten...ik zal eens bij vriend 3com kijken..
Kun je die gegevens in een logfile krijgen? Dat zou mooi zijn, want dan kan ik dat omtoveren in een grafiek voor in rapportages (die helpen bij het verkrigjen van budgetten voor volgende jaren)
Kun je die gegevens in een logfile krijgen? Dat zou mooi zijn, want dan kan ik dat omtoveren in een grafiek voor in rapportages (die helpen bij het verkrigjen van budgetten voor volgende jaren)
Hmm. neuh.. geen log files.. alleen een http en telnet sessie informatie (telnet naar ip switch).. refreshed wel auto bij cisco beestje dus je zou wel een scriptje voor kunnen schrijven. maar je hebt 3com dus dat gaat waarschijnlijk niet op..
Anders Sniffer Pro.. Eval is volgens mij verkrijgbaar op symantec site.. kan wel een grafiekje maken
Anders Sniffer Pro.. Eval is volgens mij verkrijgbaar op symantec site.. kan wel een grafiekje maken
edit:
Als je een switch hebt moet je wel een forward port aanmaken waarbij alle packets gekopieerd worden naar die poort waar je sniffer aan hangt..
Als je een switch hebt moet je wel een forward port aanmaken waarbij alle packets gekopieerd worden naar die poort waar je sniffer aan hangt..
SMNP.Op woensdag 05 september 2001 08:45 schreef Mad_Cookie het volgende:
Als je uitgaat van een omgeving met Intel/compaq server NIC's met 3Com/Xircom Workstation NIC's die allemaal over een 3Com hub en switch lullen...met welke tool kan je dan wat meten? (Het gaat mij hier vooral om het meten van bandbreedte op het netwerk ivm internet op de werkplek dat binnenkort erbij zal komen op die omgeving)
Een werkstation zal dit zeker op in te stellen zijn.
Voor de hubs zal het niet mogelijk zijn. Ik heb nog geen snmp enabled hub gezien, dus dan moet je dat gaan meten de de netwerkkaarten. Voor de switches hangt het van het type af. Goedkope dingen zullen dat niet kunnen, de duurdere wel. Meestal als je naar een switch kunt telnetten zal die ook wel snmp aankunnen, anders kun je er bijna vanuitgaan van niet. Kan je switch dit aan, dan kun je gegevens per poortje opvragen (je hoeft dan niet de netwerkkaart in de client nog eens te meten)
Zet nog ergens een servertje neer die de gegevens verzameld en klaar (MRTG gebruiken ofzo)
Bedankt zover...
SNMP wordt al gemeten (workstation is wel degelijk mogelijk, enkel moet dat handmatig geschreven worden)
Voor 3Com heb ik het volgende gevonden: Network SuperVisor, ik ga die straks even installeren die schijnt nl. veel te kunnen...
Kom er op terug...
ps, Cisco is idd beter, maar klant wil 3Com.
SNMP wordt al gemeten (workstation is wel degelijk mogelijk, enkel moet dat handmatig geschreven worden)
Voor 3Com heb ik het volgende gevonden: Network SuperVisor, ik ga die straks even installeren die schijnt nl. veel te kunnen...
Kom er op terug...
ps, Cisco is idd beter, maar klant wil 3Com.
Nou, dat 3Com Network SuperVisor is erg leuk....om kleurplaten mee te maken.. is dus niet wat ik zoek..
Nog suggesties?
Nog suggesties?
Verwijderd
Probeer eens de network monitor die bij SMS server zit.
Is errug goed. Wel even je nic in promiscious mode zetten.
Gr
Is errug goed. Wel even je nic in promiscious mode zetten.
Gr
Okee, gelukkig hoef ik die niet te proberen, ben MCSE SMS afgestudeerd.. IS idd een mooie optie, maar dat kan ik niet een twee drie installeren bij een klant, dan moet die weer licenties gaan kopen..
Dan kan ik net zo goed iets als SolarWinds aanschaffen, dan heb je meteen alles aan functionaliteit..
Het is maar voor een rapportage.
Dan kan ik net zo goed iets als SolarWinds aanschaffen, dan heb je meteen alles aan functionaliteit..
Het is maar voor een rapportage.
zijn het overigens 'manageble' hubs? en switches?, tis al eerder genoemd, maar dan is MRTG toch echt het proggie van je dromen (in ieder geval mijn dromen dan) om dit te meten, werkt echt super!
A wise man's life is based around fuck you
Jullie maken mij nieuwsgierig ; wat is dat MRTG ?
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
ik heb het even nagezocht allemaal .... is wel geinig progje... Die grafiekjes lijken trouwens wel veel op die van de 3com switches. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen sniffer.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Ik zal nog eens kijken naar MRTG.
Als ik daarmee snel en eenvoudig een grafiekje kan maken, ben ik waar ik wezen wil...grafiekje plakken in woord
Als ik daarmee snel en eenvoudig een grafiekje kan maken, ben ik waar ik wezen wil...grafiekje plakken in woord
Pagina: 1