Wij hebben een Intergas cv ketel laten plaatsen afgelopen maand, maar nu staat er op de cv ketel dat die uit 2022 (jaartal) komt ipv 2023. Maakt dit wat uit? Zijn de ketels van Intergas uit 2022 en 2023 hetzelfde?
Vraag
Alle reacties
In principe maakt het niet zoveel uit, volgens mij is de plaatsing datum leidend voor de 2 jaar garantie.
Ik neem aan dat de installateur de ketel ook bij Intergas aanmeld.
Om welk type Intergas gaat het precies?
Ik neem aan dat de installateur de ketel ook bij Intergas aanmeld.
Om welk type Intergas gaat het precies?
met de verkoop van de woning kijkt de makelaar welk jaar/datum er op de ketel staat, dit gaat op de advertentie en in de papieren.
Je zou de monteur kunnen vragen de sticker te updaten omdat hij ruim in 2023 geplaatst is en niet in 2022 de ketel is op papier een jaar langer goed als je het begrijpt.
je kan het er misschien zelf ook bij noteren geen idee of dat mag
Je zou de monteur kunnen vragen de sticker te updaten omdat hij ruim in 2023 geplaatst is en niet in 2022 de ketel is op papier een jaar langer goed als je het begrijpt.
je kan het er misschien zelf ook bij noteren geen idee of dat mag
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Fabricagedatum er gewoon op laten staan. Wellicht een sticker toevoegen: in gebruik genomen op: x-x-2023.
Het kan totaal geen kwaad. Vind het wel vreemd aangezien sommige bedrijven doen alsof er een tekort is of was. Als zo’n ketel een jaar op de plank ligt is er wmb geen tekort.
Het kan totaal geen kwaad. Vind het wel vreemd aangezien sommige bedrijven doen alsof er een tekort is of was. Als zo’n ketel een jaar op de plank ligt is er wmb geen tekort.
Always look on the bright side of life.
Een huis kost al gauw het honderdvoudige van een ketel, dus verhoudingsgewijs heeft het maar heel weinig invloed op de verkoopprijs.
Maar het eenvoudigste is om de factuur van de installateur te bewaren.
Soms ben ik bijna gelukkig
Misschien net zo goed: bewaar een fysieke kopie van de factuur in een mapje dat je aan de zijkant van de ketel vastplakt. Dan heb je onomstotelijk de periode waarin deze is geplaatst, wat leidend gaat zijn. Dat de ketel al een paar maanden ouder is dan die datum mag dan niks uitmaken.
Theoretisch kan deze 10 maanden op de plank zijn blijven liggen omdat de installateur deze een plank hoger had liggen in het magazijn. Prima, zolang het geen 10 jaar is
Theoretisch kan deze 10 maanden op de plank zijn blijven liggen omdat de installateur deze een plank hoger had liggen in het magazijn. Prima, zolang het geen 10 jaar is
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Je was me voor met de factuurJukeboxBill schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:30:
Een huis kost al gauw het honderdvoudige van een ketel, dus verhoudingsgewijs heeft het maar heel weinig invloed op de verkoopprijs.
Een ketel die straks een jaartje jonger of ouder is maakt niet meer uit als de gasprijs onbetaalbaar is. De komende 10 jaar is de ketel sowieso geen probleem bij verkoop.
Een ketel van 15-20 jaar oud is wel een aandachtspuntje bij verkoop; die willen mensen wel vervangen meestal. Maar dat is hun keuze dan
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Bedankt voor de reacties. Ik ga er dan van uit dat het zo wel ok is. De factuur zullen we inderdaad goed bewaren.
Zou me eerder zorgen maken dat ie mogelijk een jaar functie elders heeft gehad. Een jaar op de plank liggen lijkt mij vrij onwaarschijnlijk in tijden van tekorten.
Voor evt verkoop maakt het weinig uit, 1jaar afschrijving is 150 Euro ofzo.. Dat maakt voor de waarde vd woning geen verschil.
Voor evt verkoop maakt het weinig uit, 1jaar afschrijving is 150 Euro ofzo.. Dat maakt voor de waarde vd woning geen verschil.
[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 30-09-2023 04:52 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Welke tekorten? Er waren meer ketels dan beschikbare mensen om ze te plaatsen.
Het waren vooral de warmtepompen waar een tekort van was, ketels waren er in overvloed. Komt bij dat de Intergas HRE 36/30 niet de meest gekozen ketel is, Intergas heeft nml tegenwoordig de veel betere Xtreme. Ik zou zelf geen HRE meer geplaatst hebben.
Het waren vooral de warmtepompen waar een tekort van was, ketels waren er in overvloed. Komt bij dat de Intergas HRE 36/30 niet de meest gekozen ketel is, Intergas heeft nml tegenwoordig de veel betere Xtreme. Ik zou zelf geen HRE meer geplaatst hebben.
Dat laatste ben ik ook met je eens. Snap überhaupt niet dat ze die lijn nog produceren.
Misschien omdat de HRE goedkoper is in de aanschaf? Zeker bij grotere projecten tikt dat wel aan. Ferroli en AWB moeten het ook van de lage(re) prijs hebben, hoewel dat op de totale kosten over de levensduur maar een schijntje is. De HRE is bovendien makkelijker in te passen in een bestaande installatie (de Xtreme kan niet met alu afvoer, bijvoorbeeld) en heeft hogere verwarmingsvermogens. Zeker als het gaat om vervanging van een bestaande ketel in een wat ouder huis kan de HRE best een meer geschikte keuze zijn.
Want goedkoop en projectbouw. Lang dezelfde ketel kunnen leveren is daar ideaal voor, want dan hoeft de projectbouwer zn berekeningen en boekjes niet opnieuw te doen.FreakNL schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 07:13:
Dat laatste ben ik ook met je eens. Snap überhaupt niet dat ze die lijn nog produceren.
Ik zou korting vragen... (Niet eisen, wel vragen.)
Als ik in 2023 een auto koop en ik krijg ineens een 2022 auto, omdat de dealer die nog op de vloer had staan, zou ik korting willen. Niet helemaal vergelijkbaar, maar wel genoeg om ook bij een ketel toch om korting te vragen.
Je koopt en verwacht het nieuwste model/bouwjaar, niet een jaar oude.
Als ik in 2023 een auto koop en ik krijg ineens een 2022 auto, omdat de dealer die nog op de vloer had staan, zou ik korting willen. Niet helemaal vergelijkbaar, maar wel genoeg om ook bij een ketel toch om korting te vragen.
Vanwege tekorten in de auto industrie afgelopen jaren zal het *nu* weinig voorkomen dat er nog auto's geleverd moeten worden die vorig jaar gebouwd zijn.Truus01 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:38:
Ik zou korting vragen... (Niet eisen, wel vragen.)
Maar:
Als jij een auto koopt die ergens in Azië geproduceerd wordt, is die sowieso al minstens 3 tot 5 maanden oud voordat het ding bij de dealer staat. In tijden dat impoteurs en dealers volop 'voorraad auto's' hadden, kon je nieuwe auto makkelijk al 10 maanden oud zijn.
Alleen worden die auto's meestal pas op kenteken gezet wanneer er een koper gevonden is voor die auto. En krijgt die auto die vorig jaar al gebouwd is gewoon een kenteken van dit jaar. Maar op allerlei onderdelen zal als je gaat zoeken dus een productiedatum te vinden zijn van vorig jaar.
Is volkomen normaal en van alle tijden en alle branches.
Die ketel kan makkelijk ergens een tijdje op een plank gelegen hebben. Ze zijn bij dit soort producten die toch niet bederven in magazijnen namelijk niet altijd zo nauwkeurig met fi-fo. Doos staat achteraan op de plank. Nieuwe exemplaren die binnen komen worden er voor gezet. En die nieuwere exemplaren die vooraan staan verlaten ook weer eerder het magazijn op weg naar de klant.
Eens in de zoveel tijd doen ze wel aan fi-fo, om te voorkomen dat de achterste artikelen helemaal staan te verstoffen, verpakkingen verbleken etc.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Pagina: 1