ms Windows 10 kopen voor nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanko99
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2023
Mijn vraag
...
Ik wil op een nieuw pc een originele Windows 10 (pro of home maakt niet uit) versie installeren, dus geen upgrade doen, nu zie ik overal licentie nummers te koop variërend vanaf 10 euro

vraag betreft dit upgrade versies of krijg je alleen een licentie code en moet je de windows versie downloaden bij MS , deze op een usb stick zetten inclusief installatie software
...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor een tientje zou ik geen installatiemedium verwachten. Maar ook al zou je die hebben, maak gewoon een USBstickje met de tool van MS. Dan heb je gelijk een recente versie van Windows.

Of je voor die 10 euro een upgrade hebt of niet is lastig te zeggen zonder een linkje of de precieze specs. Maar legaal is het waarschijnlijk niet. Grote kans dat het gaat om een VLK die verkocht wordt. En dan kun je nog wel eens de pech hebben dat je licentie z'n geldigheid verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-10 11:36
Die goedkope licenties zijn meestal van een grote batch computers waarvan de systeem beheerders hun eigen installatie opknallen via een MDS oplossing oid.

Je kan het zien als een aankoop van de Zwarte Markt in Beverwijk.

Meestal komen PC's die je aanschaft in de winkel met een OEM licentie dat ergens in een chip opgeslagen wordt in de hardware waardoor je niet echt meer een key nodig hebt.

Je kunt in CMD de command
code:
1
slmgr /dli
invoeren, dan krijg je een pop-up schermpje te zien of er een RETAIL of OEM licentie in zit. Als dat zo is, kun je via de Media Creation Tool van Microsoft de Windows 10 ISO downloaden en installeren zonder een key hoeven in te vullen.