Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Low power Plex servertje.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• m-a-r-t-1
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-10 07:42
Allen,

Momenteel heb ik Plex server draaien op een oude PC, deze verbruikt idle rond de 100watt waardoor dit niet echt ideaal is. Ik heb Plex server op mijn NAS proberen te laten draaien, maar die heeft het er een beetje te zwaar mee. De PC gebruikt de fileshare van mijn NAS en heeft zelf amper opslag.

Ik ben op zoek naar een low power oplossing tegen minimale kosten en zie een heel aantal websites die bijvoorbeeld tweede hands HP HP EliteDesk mini PC'tjes aanbieden. Mijn NAS blijft als fileshare dienen. Heeft iemand hier ervaring mee als Plex server? Ik vind het heel lastig om in te schatten wat er voor nodig is om alle soorten bitrates en codecs te kunnen encoden.

Aanvulling na de reacties:

Encoding is wenselijk omdat we dit ook buiten de deur gebruiken en wel eens wat langzamere verbinding hebben.
Uitzetten is niet heel handig, vrouw en kids maken er gebruik van en willen het graag instant kunnen gebruiken.

Gr. Mart.

[ Voor 15% gewijzigd door m-a-r-t-1 op 29-09-2023 13:47 ]

Alle reacties

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dan moet je eerst jezelf de vraag stellen; moet ik encoden (transcoden) om te kijken? Dus; waar kijk je de plex video's op?? Als je geen transcoding nodig hebt, heb je ook nagenoeg geen CPU/GPU power nodig.

Hier staat tekst

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 14:38

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien even over een andere boeg gooien in de categorie omdenken:
De PC uitzetten en alleen aanzetten als je Plex gaat gebruiken?

Ik doe dit middels Wake-on-LAN en een shutdown command wat ik vanaf een lokaal apparaatje doe en ik vanaf overal kan starten.

• m-a-r-t-1
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-10 07:42
Denk wel dat encoding wenselijk is, we gebruiken het ook als week een weekje weg zijn en een langzame verbinding in een vakantiehuisje hebben bijvoorbeeld.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-11 21:00

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Kijk ook zeker eens naar minipc's met een Intel N100 chip, bijvoorbeeld van Beelink. Toevallig heb ik er vorige week eentje gekocht voor exact deze use case. Bevalt uitstekend. Die processor is belachelijk zuinig, maar kan vanwege Quicksync via hardware transcoding makkelijk zware streams aan. Werkt overigens wel alleen als je een betaalde Plex pass hebt.

Een oude pc op de kop tikken is in theorie leuk, maar vervolgens betaal je je scheel aan stroomkosten.
Pagina: 1