Aankoopadvies Nas thuis media bibliotheek voor films/series

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frequenzy91
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-10-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar advies voor een mediaserver thuis om films en series te kunnen streamen.
werk op dit moment met een plex server en gewoon via de laptop/pc.
Heb al enige topics doorgelezen en zag het idee voor een Apple tv 4k en heb gebruik van Infuse om te streamen maar ik heb echt geen idee er zijn zoveel opties. Mijn eigen idee was eigenlijk om voor een Synology NAS te gaan maar ook hier heb je werkelijk 1000 keuzes.
Ook het idee van een Kodi of Shield om te streamen is een optie maar ik heb toch wel voorkeur voor Plex, maar dat wil niet zeggen dat ik niet open sta voor andere goede ervaringen en adviezen.

Wat is je budget?
Mijn budget zou 600-700 max zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 14:27
Wat vragen om je wensen verder te specificeren en om dingen wellicht uit te sluiten:
- los van je server en streaming device, hoe wil jij je media consumeren? Dus bijvoorbeeld op de tv vanaf de bank, of alleen vanaf je laptop, alleen thuis of ook buitenshuis?
- wil je nog andere toepassingen op je server draaien? Zoals een torrent client voor het downloaden van legale content? ;) of misschien VMs?
- hoe wil je het systeem kunnen benaderen? Bijvoorbeeld headless?
- waar komt het systeem te staan?
- wat heb je eventueel al aan hardware liggen?
- eisen tbv opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-09 20:06
Heb zoiets hangen aan mijn Raspberry pi 4, Plex, Samba en NAS ineen, wel wat werk om in elkaar te zetten maar het werkt hier perfect al jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Frequenzy91 De uitvoering: Synology DiskStation DS224+ lijkt me voor jou dan een prima keuze.

Er zit een Intel CPU in dus dat is ideaal voor Plex Media Sever.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”