Kelder ventilator

Pagina: 1
Acties:
  • 938 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiostevus
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-06 09:26
Ik wil graag een ietwat vochtige kelder mechanisch ventileren. Er hangt al een buis van 160mm die naar een ventilatierooster leidt en nu dus passief ventileert, en aan de andere kant van de kelder en bovenaan de trap zijn ook ventilatieroosters. Desondanks is het erg vochtig. Kelder is 100m3 verdeeld over 3 ruimtes waar geen deuren in zitten dus in principe open zijn.

Een paar vragen:
1. Moet de ventilator blazen of zuigen?
2. Zijn er buisventilatoren die langzaam kunnen draaien? Het is natuurlijk geen badkamer en als ik 24/7 ventileer neem ik aan dat enige luchtstroom goed is maar hoeft ook geen tornado te zijn ivm geluid en stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
De vochtige kelderlucht wil je denk niet in je woning hebben, dus dan zou ik naar buiten blazen. Het 'nadeel' is dat je warmte 'vochtige' lucht van je woning naar de kelder brengt die daar weer kan condenseren. Je stookt nu niet in de kelder vermoed ik?

Ruck heeft mooie buisventilatoren die traploos instelbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Met ^, er gaan periodes zijn dat ventilatie extra vocht binnenbrengt. Ik denk aan zwoele zomerdagen bijvoorbeeld.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushmaster
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-05 23:10
Op dit punt zorg jij zelf voor condensatie het is beter om te kijken voor een systeem D afzuiging voor u huis en kelder even eens kan je kijken voor een ontvochtiger dat aangesloten is aan een afvoer .....
En ik zelf heb nog eens al mijn huren zelf behandeld voor vocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:11

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Welkom op tweakers, graag geen oude topics opgraven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 04-05-2025 10:10 ]

Dit topic is gesloten.