Problemen herinstalleren MacOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hovsep
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-07-2024
Mijn vraag

Ik heb een IMac model 2017. Gisteren wilde ik de MacOS (High Siërra) vernieuwen. Aangezien de optie wissen en herstellen niet werkt ben ik bezig geweest in het schijfhulpprogramma. Alleen is daar kennelijk iets mis gegaan. MacOS is eraf en ik krijg deze met geen mogelijkheid er meer op. Bij herstel geeft hij aan dat de herstel server niet kan worden bereikt.

Relevante software en hardware die ik gebruik

MacOS High Siërra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alles wat enigszins zinvol leek heb ik geprobeerd. Datum checken in Terminal, internet herstel, USB stick installatie. Alleen de optie Command R werkt, de andere opties (shift, option command R, etc) werken niet en komen bij het “vraagteken” uit.
Niets schijnt te werken. Ik heb op mijn MacBook geprobeerd high siërra te downloaden maar dat is lastig omdat die al naar Sanoma is geupgrade.
Iemand ervaring met hoe dit op te lossen?
Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:28
Stel de datum via de Terminal in op 2017 en ga dan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Certificaten van High Sierra zijn inderdaad verlopen, dus die kun je niet meer "normaal" installeren.

Doe eens Shift-Option-⌘-R om in de recovery voor een niet afgeschreven versie te installeren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 17:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

of maak een boot stick met opencore patcher en installeer een wat nieuwer os :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 12:41
@Hovsep al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hovsep
Goedemorgen. Sorry voor de late reactie. Ik ben ziek geweest en ben nu pas weer up and running.
Inmiddels is het gelukt. Ik heb alleen wel de hulp van de helpdesk van Apple nodig gehad. Door wat verschillende opties af te gaan is het op een gegeven moment gelukt om hem aan de praat te krijgen.
Iedereen bedankt voor het meedenken en nogmaals sorry voor de late reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hovsep
Pagina: 1