Nieuwe tegelvloer laten aansluiten op scheluw vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 13:31
In een nieuwe aanbouw (keuken) moet een nieuwe vloer komen waar ook vloerverwarming in zit. Die (dek)vloer gaat waterpas gemaakt worden. De topvloer sluit straks aan op een bestaande houten vloer in de woonkamer. Echter, de huidige houten topvloer in de woonkamer is over de doorgang van nieuwe keuken naar woonkamer (3-3,5m) zo'n 2.5cm scheluw. De houten vloer staat dus aan de ene zijmuur hoger dan aan de andere.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g37WEPxi6OxNqy2eXKZNUO9TzaE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H7wbKld5m6L6svdXrXvgvIs7.jpg?f=user_large

We wilden eerst voor een gietvloer of beton-cire vloer gaan in de keuken, maar dat lijkt helemaal geen optie meer. Je kan immers die 2.5cm niet wegwerken. Of er moet een grote dorpel over die gehele breedte en ik denk dat dat er niet mooi uitziet.

Het idee nu is om met tegels te gaan werken en een tegelzetter te vragen om de keukenvloer zo goed en ze kwaad mogelijk aan te laten sluiten op de houten vloer. Wat ook als gevolg heeft dat de nieuwe keukenvloer iets scheluw gaat liggen.

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare situatie, en hoe dit op te lossen is zonder de hele woonkamer vloer open te trekken/te vervangen?

Beste antwoord (via MailMan op 29-09-2023 14:01)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ben je van plan die houten vloer binnen enkele jaren aan te pakken? Want het lijkt me al te gek om nu een nieuwe vloer schuin te leggen, om over 5 jaar de houten vloer schuin te vernieuwen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Alle reacties

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 08:43
Een dorpel maken is dan toch echt de snelste/goedkoopste oplossing. De dorpel accentueert waarschijnlijk wel dat de houten vloer scheef ligt. Je ziet de zijkant van de dorpel namelijk verlopen.

Acties:
  • Beste antwoord

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Ben je van plan die houten vloer binnen enkele jaren aan te pakken? Want het lijkt me al te gek om nu een nieuwe vloer schuin te leggen, om over 5 jaar de houten vloer schuin te vernieuwen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03

BCC

De kans is groot dat de nieuwbouw de komende jaren gaat "zetten" en dus gaat zakken t.o.v. de bestaande bebouwing. Ik zou ook de eerste paar jaar een drempel leggen en daarna kijken wat handig is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
"scheluw" ik heb vandaag weer wat nieuws geleerd, bedankt daarvoor.

Veroordeel niet, verwonder u slechts