Word ik wel juist geadviseerd? - MacBook oplaadport

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SRS2023
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo,

Recentelijk is de oplaadport van m’n trouwe Mac gesneuveld. Vrij oud model, 2014. Gelukkig kun je online een nieuwe port bestellen. Dacht ik dan.

Want op de foto’s zien jullie twee keer een oplaadport. De rechter, met grotere connector (en “49K” gegraveerd) is de oude. En dus passend op het moederbord.

De nieuwe port heeft qua connector een andere vorm. Kleiner. Zo te zien ook maar 5 contactpunten. Zoals jullie op ‘t moederbord zien, zitten ook hier 6 contactpunten.

Volgens de leverancier is ‘t allemaal 1 pot nat en past ‘t. Maar het lijkt er toch echt op dat het niet past. Oude connector sluit naadloos aan. Deze nieuwe niet. Ik wil niet gaan zitten doorduwen op het moederbord. Die is erg fragiel.

Is dit wel de juiste port?! Heb het idee dat ik gewoon een verkeerd model heb.

Mocht je een expert tussen zijn;

Serienummer van Macbook is

C02NR12RG3QN

Macbook Pro 15 inch uit mid 2014.

Hoop dat iemand dit weet! Dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymE-GK2NYgkcosHQ6mwveaMLv-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iw7Gdx6BrSUCdxtayyf7dl1l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLFqoB_ln7jVJzR0sna-V70nFYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhu4zGgP1semgUhDAYtpfygR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfWC0ru38RR2iKBXYz3FDRVbsyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xo8K04aHKB4HSNVCqpSR3YAk.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 15:46
De printplaatjes zelf zien er wel hetzelfde uit, maar de stekkers zijn niet gelijk. Ik zou zeggen dat dit daarom geen passend onderdeel is.

Heb je niet gewoon de hele stekker van het bord eraf getrokken? Volgens mij bestaat die losgetrokken stekker van je originele oplaadpoort uit twee delen: eentje die je aan je moederbord had moeten laten zitten en de stekker zelf. Dat stuk met 49k erop geprint hoort niet los te komen van het moederbord, en erin gestoken zit dezelfde stekker als op je nieuwe oplaadpoort.

Let je wel op met die ondergrond? Kan nog wel eens wat statische elektriciteit in zo'n bank zitten...

[ Voor 45% gewijzigd door naarden 4ever op 29-09-2023 12:02 ]

• SRS2023
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-01-2024
Even gekeken. En ja hoor. Je hebt helemaal gelijk. Veel dank! En van de bank wist ik niet. Hopelijk heeft ie nog geen schade geleden… topic mag gesloten worden.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als ik zo naar de eilandjes kijk en de restanden van de losgekomen connector ziet het er naar uit dat je de connector dat aan je moederbord hoort afgebroken is. Of ik zie het fout......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
memphis schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:34:
Als ik zo naar de eilandjes kijk en de restanden van de losgekomen connector ziet het er naar uit dat je de connector dat aan je moederbord hoort afgebroken is. Of ik zie het fout......
Daar lijkt het idd op. Wellicht als je de connector met hete lucht aan de stukjes die er nu zitten weet te bakken en dan fixeert met 2 componenten lijm dat het nog een tijdje houdt. Mooier is die connector vervangen maar geen idee of die leverbaar is