"Android-alternatief /e/OS"?

Pagina: 1
Acties:
  • 686 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Topicstarter
Over dit artikel: nieuws: Fairphone begint verkoop van Fairphone 4 met Android-alternatief /e/OS

Nu erger ik me al langer over de wijze waarop Google zichzelf Android heeft toegeëigend en de wijze waarop vaagheden een eigen leven gaan leiden waardoor mythes als "Pixels draaien stock Android" super hardnekkig blijven voorkomen, maar de titel van dit artikel is toch wel van een heel andere orde: alsof Android zonder Google spyware geen Android mag heten? Bizar.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Wacht even, je, @nst6ldr , wil zeggen dat /e/OS dus wél gewoon een variant op Android is?

Ik overweeg een Fairphone 5 met /e/OS voor mijn moeder. Ik ben me er dus een beetje in aan het verdiepen, maar weet er nog weinig vanaf. Ik zocht hier op Tweakers en vond jouw onderwerp.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Topicstarter
whahas schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:45:
Wacht even, je, @nst6ldr , wil zeggen dat /e/OS dus wél gewoon een variant op Android is?

Ik overweeg een Fairphone 5 met /e/OS voor mijn moeder. Ik ben me er dus een beetje in aan het verdiepen, maar weet er nog weinig vanaf. Ik zocht hier op Tweakers en vond jouw onderwerp.
e/OS/ is inderdaad wederom een Android distro. Momenteel heb je maar één keuze als je geen Apple of Google wil: Sailfish. Maar dat is voor zover ik weet nog steeds niet echt volwassen te noemen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit topic is bedoeld om contact te hebben met de redactie. Vragen met betrekking tot de Fairphone 5 kunnen beter gesteld worden in: [Fairphone 5] Ervaringen & Discussie.

Dit topic is gesloten.