Hoi,
ik heb intussen heel veel tijd met onderstaand probleem doorgebracht, maar ik kom er niet achter waar het probleem zit. Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, maar het wil maar niet lukken.
Ik probeer een site-to-site VPN met Wireguard tussen een pfSense en een FritzBox op te zetten.
Gegevens:
pfSense versie: 2.7.0
FritzBox 7490 met version 7.57
De pfSense draait op Proxmox, het fysieke netwerk (waar Proxmox en dus ook pfSense achter zitten) draait op Unifi spul.
Netwerken aan de kant van de pfSense: 192.168.1.0/24, 192.168.100.0/24, 192.168.200.0/24
Netwerk aan de kant van de FritzBox: 192.168.2.0/24
Status
- Er komt en tunnel tot stand, maar ik kan er van geen van beide kanten IPs aan de andere kant van de tunnel pingen of anders benaderen
- Individuele client-to-pfSense tunnels werken zonder problemen
- Individuele client-to-FritzBox tunnels werken zonder problemen
- Gek genoeg zie ik in de pfSense interface dat er wel traffic via de tunnel met de FritzBox lijkt te zijn, maar dat zou ook gewoon Wireguard traffic kunnen zijn (om de tunnel in stand te kunnen houden)
- Vanaf de pfSense lukt ook geen ping naar de FritzBox
Configuratie
Bij deze een aantal screenshots - heb ik iets over m'n hoofd gezien?
/f/image/Y9hZZv1Ibl8EDZe1J7WW1tSK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y5UGlz4YlK20NJ71NTAve3H8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ElT5kvJM5E9z24rGxsQ6JvDR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zI3rd7VFgyDmKvW14EtCVbxb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SD6O5oVso4YpDpOaZWqBZ0vn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/adP0z2v0ZdT3Wp4oDpN7slFZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1CBDGTE818RdxZqfJsAoyLTQ.png?f=fotoalbum_large)
Bij voorbaat dank!
ik heb intussen heel veel tijd met onderstaand probleem doorgebracht, maar ik kom er niet achter waar het probleem zit. Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, maar het wil maar niet lukken.
Ik probeer een site-to-site VPN met Wireguard tussen een pfSense en een FritzBox op te zetten.
Gegevens:
pfSense versie: 2.7.0
FritzBox 7490 met version 7.57
De pfSense draait op Proxmox, het fysieke netwerk (waar Proxmox en dus ook pfSense achter zitten) draait op Unifi spul.
Netwerken aan de kant van de pfSense: 192.168.1.0/24, 192.168.100.0/24, 192.168.200.0/24
Netwerk aan de kant van de FritzBox: 192.168.2.0/24
Status
- Er komt en tunnel tot stand, maar ik kan er van geen van beide kanten IPs aan de andere kant van de tunnel pingen of anders benaderen
- Individuele client-to-pfSense tunnels werken zonder problemen
- Individuele client-to-FritzBox tunnels werken zonder problemen
- Gek genoeg zie ik in de pfSense interface dat er wel traffic via de tunnel met de FritzBox lijkt te zijn, maar dat zou ook gewoon Wireguard traffic kunnen zijn (om de tunnel in stand te kunnen houden)
- Vanaf de pfSense lukt ook geen ping naar de FritzBox
Configuratie
Bij deze een aantal screenshots - heb ik iets over m'n hoofd gezien?
/f/image/Y9hZZv1Ibl8EDZe1J7WW1tSK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y5UGlz4YlK20NJ71NTAve3H8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ElT5kvJM5E9z24rGxsQ6JvDR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zI3rd7VFgyDmKvW14EtCVbxb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SD6O5oVso4YpDpOaZWqBZ0vn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/adP0z2v0ZdT3Wp4oDpN7slFZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1CBDGTE818RdxZqfJsAoyLTQ.png?f=fotoalbum_large)
Bij voorbaat dank!