In podcast trots op bekendheid bij NL'ers in den vreemde

Pagina: 1
Acties:
  • 1.226 views

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:14
Waaarom mogen wij dan nooit meedoen aan prijsvragen?

In de podcast zit je jezelf een dikke 10 minuten (zo voelde het voor mij tandenknarsend althans) op te hemelen over hoe cool je het vindt dat wij Nederlanders in den Vreemde zo verbonden zijn met Tweakers.

Mijn binding ben je anders structureel aan het slopen (EU) door mij uit te sluiten van vrijwel alle prijsvragen. Dus die paar 10tjes extra postkosten zijn je de loyaliteit van een Nederlander in den Vreemde niet waard of wat?

Ik heb er nooit over geklaagd, wel een paar keer topics geopend dat het in de regelementen moet want jullie vergeten dat zelfs vrijwel altijd, maar nu na die egoboosterij van jezelf over hoe tof je in Polen gevonden wordt kan ik het niet meer voor me houden.

Waarom pochen over iets waar je totaal niet bereid bent een paar tientjes extra per prijsvraag voor in te leggen?
edit:
Overduidelijk maar toch. je erkent de groep zelfs niet genoeg om het in de regelementen als standaard te vermelden

Hoogachtend.

[ Voor 9% gewijzigd door TV_NERD op 28-09-2023 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TV_NERD
Mogen wij expats nog een antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik weet niet waar dit over gaat. Welke podcast? Wie is "je"?

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TV_NERD
@TijsZonderH De Tweakers donderdag podcast. Je zijn de lieden van de podcast 2 weken geleden :)

[ Voor 8% gewijzigd door TV_NERD op 09-10-2023 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TV_NERD
TijsZonderH schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:57:
Ik weet niet waar dit over gaat. Welke podcast? Wie is "je"?
Timestamp! YouTube: Tweakers Podcast #288- Belgische regeringen, ARM-Xbox-ports en 25 ja...

Ene "Luke" had het erover hoe geweldig bindend tweakers wel niet is voor expats/geimigreerden. Maar bij vrijwel letterlijk elke prijsvraag de afgelopen twee jaar kon ik vanuit een EU land niet meedingen, ook niet als het om een monitorretje ofzo ging.

Tevens is het dan extra zuur dat expats ook nog eens actief moeten zeuren bij prijsvragen om in ieder geval het zinnetje "mensen buiten BeNeLux zijn uitgesloten van deelname" toe te voegen. Dat staat/stond (ik kijk al een half jaar niet meer naar de prijsvragen) er echt vrijwel nooit bij.

Daar kan ik me allemaal bij neerleggen want NL-website, totdat je actief gaat opscheppen over hoe tof je (je is dus heel tweakers.net bij monde van Luke in de podcast) in het buitenland gevonden wordt. Die anecdotes zijn misschien waar, kan ik niet tegenspreken. Het beleid echter, doet afbreuk aan die zelf-ophemeling :)

Faciliteer dan ook es wat voor ons ;)

edit:
Maar je account is pas een paar maand oud? Ja, ik was lurker, en het stoorde me al nog voordat ik kon meedoen dat wij altijd vergeten worden in simpele lijstjes zoals spelregels op acties

[ Voor 10% gewijzigd door TV_NERD op 09-10-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik stel voor dat die 'Luke' het niet meer heeft over de binding met expats, akkoord @TV_NERD ?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukevanDrie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 16:47

LukevanDrie

Teamlead Mediateam
"Luke" hier! Ik hou me helaas niet bezig met de prijsvragen die langs komen op Tweakers en ik ken de spelregels dus ook niet, misschien kan @Moonsugar je daar meer over vertellen. Ik mag zelf ook niet meedoen helaas. Ik vind het in ieder geval heel leuk om te horen dat je vanuit een ander EU-land Tweakers bezoekt. Het was niet de bedoeling om op te scheppen over het feit dat er bezoekers op Tweakers komen die niet in NL woonachtig zijn. Ik ben maar een simpel figuur en werd simpelweg enthousiast van het idee dat er blijkbaar mensen zijn die helemaal aan de andere kant van de wereld wonen en nog steeds Tweakers in hun favorieten hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TV_NERD schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:49:
Waaarom mogen wij dan nooit meedoen aan prijsvragen?
Omdat de organisator gewoon geen zin heeft in al het gedoe met deelnemers in het “buitenland”…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:37
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Omdat de organisator gewoon geen zin heeft in al het gedoe met deelnemers in het “buitenland”…..
Het gros van de Tweakers woont volgens mij nog steeds wel in de Benelux. Daarmee is de kans dat iemand van buiten de Benelux een prijs wint helemaal niet zo groot. Dat risico kun je als organisator toch voor lief nemen ?

En anders laat je iedereen meedoen maar zet je erbij dat de prijs kosteloos bezorgd wordt in de Benelux. Daarbuiten niet. Dan kan de eventuele winnaar altijd nog kiezen of 'ie het bij iemand in de Benelux laat bezorgen of zelf wat verzendkosten bijlapt. Dan ben je ook van het probleem af :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat echt niet alleen over bezorgkosten…. belastingwetgeving, wetgeving rondom kansspelen, enz zijn allemaal dingen die gedoe geven. Daar heeft gewoon niemand zin in voor die paar extra deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

belastingwetgeving is vooral echt een groot ding - je wil ook niet dat als je dat verkeerd doet dat de ontvangende partij ineens de belasting + btw + een boete moet betalen op z'n gewonnen prijs. Andersom is dit ook zo als je in Nederland iets importeert uit het buitenland.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:52

Moonsugar

Communitymanager
Hi @TV_NERD,

Laat er geen verwarring over bestaan: bij Tweakers vinden we het geweldig als gebruikers uit andere landen nog steeds graag op onze website rondhangen.

Verbeter me vooral als ik het mis heb, maar ik vermoed dat waar jij aan refereert vooral gaat om prijsvragen in samenwerking met fabrikanten of merken waarbij het kan voorkomen dat deelname alleen mogelijk is binnen Nederland en België. Dat is natuurlijk jammer, maar ook wel logisch als je bedenkt dat zij bezig zijn met acties in specifieke landen (en daar hebben zij richtlijnen voor die ze graag willen hanteren). Onze redactie is daar compleet onafhankelijk van en niet bij betrokken. Vandaar wellicht de verwarring hier.

Het enthousiasme van @LukevanDrie is dus heel oprecht en daar hoeft geen tand bij geknarst als je het mij vraagt. :)

Dan over mijn eigen hoekje. Voor prijsvragen vanuit de afdeling community, zoals alles tijdens de Tweakers Trakteert-week, zijn er geen beperkingen en heb je alleen een Tweakers-account nodig om mee te doen. Hieronder valt ook de recente podcastprijsvraag.

Aangezien je verwijst naar een prijsvraag uit die week, hoop ik dat dit je vraag beantwoordt!

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TV_NERD
Moonsugar schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:44:
Hi @TV_NERD,

Laat er geen verwarring over bestaan: bij Tweakers vinden we het geweldig als gebruikers uit andere landen nog steeds graag op onze website rondhangen.

Verbeter me vooral als ik het mis heb, maar ik vermoed dat waar jij aan refereert vooral gaat om prijsvragen in samenwerking met fabrikanten of merken waarbij het kan voorkomen dat deelname alleen mogelijk is binnen Nederland en België. Dat is natuurlijk jammer, maar ook wel logisch als je bedenkt dat zij bezig zijn met acties in specifieke landen (en daar hebben zij richtlijnen voor die ze graag willen hanteren). Onze redactie is daar compleet onafhankelijk van en niet bij betrokken. Vandaar wellicht de verwarring hier.

Het enthousiasme van @LukevanDrie is dus heel oprecht en daar hoeft geen tand bij geknarst als je het mij vraagt. :)

Dan over mijn eigen hoekje. Voor prijsvragen vanuit de afdeling community, zoals alles tijdens de Tweakers Trakteert-week, zijn er geen beperkingen en heb je alleen een Tweakers-account nodig om mee te doen. Hieronder valt ook de recente podcastprijsvraag.

Aangezien je verwijst naar een prijsvraag uit die week, hoop ik dat dit je vraag beantwoordt!
Weet je wat nou heel tof zou zijn? Als Tweakers.net gewoon zorgvuldig genoeg is om bij elke prijsvraag explicitiet te vermelden of expats wel/niet mee kunnen doen.

Doordat die vermelding vaak ontbreekt, schoot het mij in het verkeerde keelgat. De ervaringen van Luke komen niet overeen met het beleid bij acties op de FP en als expat stoort mij dat :) Er zou rekening moeten worden gehouden met de kleine groep buitenlanders, zeker als op het op een standaardzinnetje aankomt.

edit:
Toevoeging: Ja, tweakers.net is in het buitenland verbindend, wij vergelijken nog steeds de pricewatch prijzen met de lokale prijzen bijvoorbeeld. Een klein beetje meer sturing op een paar kleine elementen op de website, waaronder prijsvragen, zou het meer inclusief maken. Tevens wat slorgdigheidsfoutjes verbeterd

Ja, ik klink wat antagonistisch, ik heb het misschien wat te lang voor me gehouden. Als het team [die de prijsvragen/brand sponsors doet] nou gewoon een kleine templatewijziging maakt om aan te geven dat wij niet mee kunnen doen, voelt dat al veel beter.

Nu kun je gewoon meedingen en theoretisch een deksel op je neus krijgen als je wint, dat wil je denk ik uitsluiten, qua community vibe ;) Ik ben ervan overtuigd dat je bij veel .acties e.d. uit het verleden zal zien dat expats niet genoemd zijn.

Ik heb 1 voorbeeld gezocht: .plan: Alterneer je gear: win de Erazer Beast X40 of ASUS ROG Strix Scar 17 G733

Algemene voorwaarden acties
Je Tweakers-account moet voor 18 februari 2023 actief zijn.
Meedoen kan tot en met 28 februari 2023, alleen via de poll. Je kunt één keer aan de poll deelnemen.
Winnaar krijgt uiterlijk 10 maart 2023 bericht via e-mail. Niet-winnaars ontvangen geen bericht.
Winnaar wordt at random geselecteerd. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
Winnaar is bereid en beschikbaar om in de twee weken na ontvangst het product te testen en een uitgebreide review te publiceren in de Tweakers Pricewatch.
Minderjarigen mogen pas meedoen na voorafgaande toestemming van hun ouders of verzorgers.
Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen.
Medewerkers van Tweakers en Alternate zijn uitgesloten van deelname.
Deelnemers die niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden kunnen worden uitgesloten van deelname.
Klachten kunnen via klachten@tweakers.net worden ingediend.

Je vind er binnen ogenblikken echt heel veel. Goed bedoeld verder, sorry van de toon in het begin, ik denk dat het gewoon fijn is als we weten waar we aan toe zijn per .actie. Dus niet allen prijsvragen, ook reviewsamples, events, etc.

edit:
edit 2: zo, nu issie af

[ Voor 30% gewijzigd door TV_NERD op 10-10-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:52

Moonsugar

Communitymanager
Ik kan me jouw ervaring best goed voorstellen, het werd inderdaad wel pittig door je gebracht in de TS, haha! Altijd goed om te bedenken dat er aan de andere kant ook mensen zitten die hun best doen. :)

Ik ga je feedback in elk geval meenemen en er eens op letten. Aangezien dit voor mij een redelijk onbekende issue is kan het zomaar zijn dat het mij ook opvalt en we er wat mee kunnen. En zo niet, dan weet jij (en de rest van de tweakers in dit topic) in elk geval nu hoe het ongeveer zit.

Altijd goed om gewezen te worden op blinde vlekken natuurlijk! Bij deze gooi ik dan een slotje op dit topic en dank ik je voor de moeite om dit bij ons onder de aandacht te brengen. :)

Has wares if you have coin 💰

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.