Supermarkt, broodafdeling, infectie via zelfbediening?

Pagina: 1
Acties:

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 10:58
Ik koop geregeld verse broodjes van de <knip> naam verwijderd. (verse zelfbediening broodafdeling) dat doe ik de laatste jaar meer dan voorheen, maar ik ben dus al 2 keer flink ziek geweest: bacteriële infectie (groene slijm bij het hoesten / snuiten)

Nu denk ik dat heel wat mensen de hele dag door die stokjes aanraken waarmee je de broodjes naar de zijkant drukt en vervolgens in je zakje. Hoeveel mensen op 1 dag zitten aan de grijper, ik stel me zo voor een paar 100 per dag (ik woon in Amsterdam)

Kan ik een infectie oplopen als iemand die ziek is aan die grijpers heeft gezeten? Want mijn rechterhand pakt het broodje, in het zakje en een uur later eet ik het.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 29-09-2023 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tuurlijk kan dat, ik gebruik dan ook nooit zo'n grijper.

Ik koop de broodjes bij de AH en daar kan je ze gewoon met de hand pakken. Als je dat een beetje netjes doet raak je alleen aan wat je koopt en zelf opeet. En nog als meerdere mensen hetzelfde broodje vastpakken is het imo nog hygiënischer dan de 200 man die per dag die tang vasthebben die nooit schoongemaakt wordt.

Waarom denk je eigenlijk een bacteriële infectie? Groen slijm bij het hoesten en neus snuiten is volgens mij niet heel vreemd en geen teken van een bacteriële infectie.

[ Voor 103% gewijzigd door Ernemmer op 28-09-2023 17:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38

Honesty

kattenneus!

Je kan altijd een tubetje handinfectie middel meenemen en gebruiken nadat je die grijper gebruikt hebt.

Ik doe altijd met rechts de broodjes uit de vak duwen en dan met links Broodjes in de zakjes

[ Voor 31% gewijzigd door Honesty op 28-09-2023 17:02 ]

Festina lente

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja. Net als elke willekeurige deurklink, trapleuning, winkelwagen, winkelmandje of eigenlijk alles wat je aanraakt in de publieke ruimte. Nog veel erger, de meeste verkoudheidsvirussen verplaatsen zich prima door de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Jets schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:57:
Kan ik een infectie oplopen als iemand die ziek is aan die grijpers heeft gezeten? Want mijn rechterhand pakt het broodje, in het zakje en een uur later eet ik het.
Zit je rechterhand eerst aan de grijper en daarna direct aan het broodje? Eet je het brood met je handen? Desinfecteer je in dat uur je handen?
bacteriële infectie (groene slijm bij het hoesten / snuiten)
Groen slijm betekent niet dat je een bacteriële infectie hebt opgelopen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb op dit moment corona, ook allemaal groen snot... kleur zegt niks over bacteriën of virusinfectie.

Iedereen zit met zn klauwen aan de winkelkarretjes, mandjes, etc, ontsmetten doet niemand meer en die loopneus veeg je gewoon zo even af met de hand waar je straks weer je winkelkar mee duwt.

En dan vraag jij je af of je ziek wordt van zo'n stokje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Wanneer je het broodje met een grijper pakt dan is er toch geen 'contact' tussen het 'vieze' deel van de grijper en het broodje zelf?
En anders haal je afbakbroodjes, de oven is heet genoeg om alle bacteriën de nek om te draaien.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48
De beste hygiënische maatregel die je kunt nemen is regelmatig handen wassen met water en zeep.
Of je dat ook echt moet doen is een 2e. Het dóórlopen van infecties geeft je uiteraard weerstand.
Wat hierboven werd gezegd: de nabijheid van andere mensen geeft meer transmissie dan dat tangetje.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mortal
  • Laatst online: 14:24
Beter maak je dit gewoon een paar keer mee. Goed voor je weerstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 21:05
Ga je toevallig ook veel met het openbaar vervoer?
Dan is de kans groter dat je het daar oploopt dan van de broodjes-tang/stok/whatever.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Jets
@Honesty haha ja zoiets bedacht ik ook, maar ik vergeet dat wel eens...
@JukeboxBill Nee bijna nooit
@Yaksa goed idee inderdaad, even de broodjes opnieuw de oven, op de hoogste temp
@all ik lees overal dat bij bacteriële infectie groen slijm vrijkomt, dat kan ook bij andere infecties voorkomen natuurlijk.
@fopjurist Ja ik desinfecteer altijd wel me handen maar soms vergeet ik het

In de tijd van Corona was ik altijd fit, niet eens Corona gehad terwijl mensen om me heen het wel kregen, 4 jaar lang niet ziek geweest tot aan een paar maanden geleden dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Zoals eerder gesuggereerd kan het geen kwaad om een flesje handontsmettingsgel te gebruiken. Altijd na het boodschappen doen ontsmet ik even mijn handen daarmee. Noem me maar paranoïde, maar het geeft mij peace of mind.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Ernemmer schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:59:
Ik koop de broodjes bij de AH en daar kan je ze gewoon met de hand pakken. Als je dat een beetje netjes doet raak je alleen aan wat je koopt en zelf opeet. En nog als meerdere mensen hetzelfde broodje vastpakken is het imo nog hygiënischer dan de 200 man die per dag die tang vasthebben die nooit schoongemaakt wordt.
Argh, doe dat nou niet. Ja het is misschien hygiënischer voor jou persoonlijk, maar niet algeheel genomen. In een tijd dat hier toch een nadruk op ligt en we voor elkaar willen zorgen (toch?), lijkt me het beste als we de oplossing pakken die het beste is voor de meeste mensen.

Jij raakt misschien dat ene broodje aan wat je eruit haalt en plaatst deze niet terug, maar stel 10 mensen doen dat, hoeveel zouden dat goed doen? En stel 100 mensen doen dat? Het is echt niet zo dat iedereen dit netjes doet. "Ja maar ik doe het netjes" is dus echt geen argument, maar gewoon egoïstisch gedrag omdat het voor jou persoonlijk beter is.
Wel een heel goed punt om aan te geven dat winkels die zaken schoon zouden moeten maken. Tijdens corona werd dat nog wel gedaan, maar sindsdien vrij weinig. En dan niet alleen de grijpers, maar ook dingen als zelfscanners enzo.

Ik zou heel graag willen dat alle winkels het systeem van de Lidl hanteren, want met je handen in de bak met broodjes gaan is echt de minst hygiënische oplossing.

Natuurlijk honderden mensen raken dat grijpertje aan en dat is niet hygiënisch, maar dat is het geval voor vrijwel alles in onze omgeving? Het winkelwagentje of mandje is waarschijnlijk ook zojuist gebruikt door een ander. Ook de handscanner, de pinautomaat, de zelfscanner, de kassa etc. En ook alle andere producten in de winkel zijn echt niet schoon ofzo, die zijn ook door mensen aangeraakt.

Het is heel simpel: Tijdens het winkelen ga je er vanuit dat je handen "besmet" zijn. Je gebruikt de tangen (die er niet voor niets liggen!) om je broodje te pakken en raakt daarbij alleen de tang aan. Niet het broodje zelf en niet andere broodjes in de bak. Je raakt tijdens het winkelen je eten je mond of neus niet aan. Zodra je klaar bent met winkelen en de boodschappen zijn opgeruimd, ga je je handen wassen. Daarna zijn je handen schoon en kun je genieten van het eten.
Mocht je onderweg zijn en even iets te eten gehaald hebben, werkt het hetzelfde, maar kun je met een flesje ontsmetter je handen schoonmaken voor je gaat eten.

Sowieso slim om vaker je handen te wassen, dat scheelt enorm.

[ Voor 5% gewijzigd door happysan op 28-09-2023 17:20 ]

• Jets
@happysan
Dat wordt nog een hele expeditie in de winkel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
happysan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:17:
[...]

Argh, doe dat nou niet. Ja het is misschien hygiënischer voor jou persoonlijk, maar niet algeheel genomen. In een tijd dat hier toch een nadruk op ligt en we voor elkaar willen zorgen (toch?), lijkt me het beste als we de oplossing pakken die het beste is voor de meeste mensen.

Jij raakt misschien dat ene broodje aan wat je eruit haalt en plaatst deze niet terug, maar stel 10 mensen doen dat, hoeveel zouden dat goed doen? En stel 100 mensen doen dat? Het is echt niet zo dat iedereen dit netjes doet. "Ja maar ik doe het netjes" is dus echt geen argument, maar gewoon egoïstisch gedrag omdat het voor jou persoonlijk beter is.
Wel een heel goed punt om aan te geven dat winkels die zaken schoon zouden moeten maken. Tijdens corona werd dat nog wel gedaan, maar sindsdien vrij weinig. En dan niet alleen de grijpers, maar ook dingen als zelfscanners enzo.
De oplossing die ik doe op de manier dat ik het doe is het beste voor iedereen, want het scheelt weer 1 persoon die de tang aanraakt.

En stel dat ...., is natuurlijk geen argument ergens voor of tegen.

ps. bijna iedereen is egoïstisch, anders waren er ook geen daklozen meer geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 28-09-2023 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JukeboxBill schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:11:
Ga je toevallig ook veel met het openbaar vervoer?
Dan is de kans groter dat je het daar oploopt dan van de broodjes-tang/stok/whatever.
Of supermarktmandjes, of supermarktkarretjes, of beurtbalkjes, of deurklinken, of ...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Zoals hierboven gezegd kan het werkelijk alles zijn. Veel mensen zijn echt smerig. Sinds ik een kleine heb, ben ik wat vaker en langer in openbare toiletten te vinden. Hoeveel mensen hun handen niet wassen na een toiletbezoek is niet te bevatten. Die mensen zitten dus ook lekker met hun handen aan de schermen bij McDonalds, raken winkelwagens aan, trapleuningen, liftknoppen, broodscheppen van de Lidl. :r :r

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je kan ook het zakje binnenstebuiten om je hand doen en daarmee je broodjes pakken en dan zakje weer omdraaien.

En ja, theoretisch kan je ziek worden van een grijper, maar ook van heel veel andere dingen. Als je daar zo op gaat letten ga je wel richting smetvrees hoor..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
superduper schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:45:
Je kan ook het zakje binnenstebuiten om je hand doen en daarmee je broodjes pakken en dan zakje weer omdraaien.

En ja, theoretisch kan je ziek worden van een grijper, maar ook van heel veel andere dingen. Als je daar zo op gaat letten ga je wel richting smetvrees hoor..
Dat is een goede tip. Een beetje zoals de slager de gehakt uit de vitrine pakt :Y
Geen gezeur dat je per abuis andere producten aanraakt en je hoeft de tang niet vast te pakken :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• happysan
Ernemmer schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:30:
[...]

De oplossing die ik doe op de manier dat ik het doe is het beste voor iedereen, want het scheelt weer 1 persoon die de tang aanraakt.
Nou nee dat is dus niet zo, heb je überhaupt mijn reactie gelezen?
En stel dat ...., is natuurlijk geen argument ergens voor of tegen.
Natuurlijk wel, in de praktijk is het namelijk het geval. En als we dus de aanname doen dat jouw methode het beste is en die methode universeel toepassen, dan toon ik aan waarom dat niet het geval is. Daarmee kunnen we dus de conclusie trekken dat jouw methode niet de beste methode is.

Het enige wat je aangeeft is dat wanneer 1 persoon het doet en jij dat bent die het ook nog eens netjes doet, het geen consequenties heeft of netto zelfs beter is. Maar die logica gaat natuurlijk niet op wanneer we dat loslaten op een echte populatie.

Wanneer 1 auto door rood rijdt kan dat waarschijnlijk geen kwaad en is misschien zelfs beter, immers staat er 1 persoon minder bij het rode licht te wachten en is de doorstroming in het verkeer beter. Wil dat zeggen dat iedereen dan maar door rood moet gaan rijden, of we de verkeerslichten maar moeten opheffen? Natuurlijk niet. De enige juiste conclusie is dat het niet de bedoeling is door rood te rijden.
ps. bijna iedereen is egoïstisch, anders waren er ook geen daklozen meer geweest.
Dat vertellen mensen die egoïstisch zijn zichzelf altijd graag om het goed te praten. En wellicht is het zelfs waar, maar dat is niet iets waar ik in geloof en niet hoe ik mezelf wil gedragen in de wereld. En ik kan je uit praktijk ervaring zeggen dat er heel veel mensen zijn die niet egoïstisch zijn.

• Jets
@superduper zoiets had ik ook bedacht alleen dan een ander zakje te gebruiken, want als je het zakje van de Lidl binnenstebuiten keert dan scheurt het plastic (waar je doorheen kan kijken)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 07:49
Het is eigenlijk ongelofelijk dat zowel tijdens het hoogtepunt van corona als erna, de ‘pak zelf je broodjes’ counter van de supermarkten niet veranderd is. Ik vermijd het tenzij niet anders mogelijk, maar dan liever een systeem als de Lidl (waar ik na het pakken van de tang m’n handen kan desinfecteren) dan de AH waar voor m’n neus mensen rustig het ene broodje na het andere pakken met hun handen. En zelfs soms na het voelen van 1 broodje voor een ander, beter uitziend broodje gaan. Afschuwelijk systeem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De kans dat je een virusinfectie zoals Corona oploopt door een object aan te raken dat iemand anders die drager van dat virus is ook heeft aangeraakt, is echt heel erg klein. Als je hier bang voor bent dan ga ik er vanuit dat je ook je boodschappen doet met een n95 masker op, want dat is vele malen effectiever dan het niet aanraken (of ontsmetten) van winkelwagens, grijpers, schappen of de pinautomaat.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mortal
  • Laatst online: 14:24
We worden helemaal gek. over 20 jaar worden we al doodziek als we de deur open doen. Je imuun systeem heeft wel wat training nodig om goed te kunnen werken. Af en toe ziek worden is heel normaal en brood nodig voor je weerstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

happysan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:17:
[...]

Argh, doe dat nou niet. Ja het is misschien hygiënischer voor jou persoonlijk, maar niet algeheel genomen.
offtopic:
Mogen ze die kettinkjes aan die tangen ook wel eens lang genoeg maken... Ik doe 2 pogingen en als ik mijn broodje met veel gepriegel nog steeds niet te pakken heb dan kap ik met moeite doen. :P Verschilt nogal per winkel maar zeker hier in de lokale AH voelend die dingen altijd nét even 10cm te kort.
Jimster schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:41:
Hoeveel mensen hun handen niet wassen na een toiletbezoek is niet te bevatten.
Ik denk dat ziektekiem-technisch een gemiddelde leuter-hand viezer wordt door een deurklink dan een deurklink-hand door een leuter, maar toch doen we de deur altijd pas open ná het handen wassen...

En nee, ik wil daarmee niet zeggen dat je geen handen hoeft te wassen of geen tang hoeft te gebruiken. Maar als je weerstand een beetje op orde is loop je door zoiets echt niet om de haverklap een ziekte op. In een slecht geventileerde ruimte zitten doet waarschijnlijk meer. Al was het maar omdat de heren/dames van het OMT in corona-tijd vrij duidelijk waren dat je een aerosole infectie zelden via eten oploopt.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 28-09-2023 22:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
mortal schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:04:
We worden helemaal gek. over 20 jaar worden we al doodziek als we de deur open doen. Je imuun systeem heeft wel wat training nodig om goed te kunnen werken. Af en toe ziek worden is heel normaal en brood nodig voor je weerstand.
Sinds wanneer is een ontstekingsreactie heel normaal?

@Jets: al eens bijgehouden hoe vaak je met je vingers aan neus of ogen zit? :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 29-09-2023 00:03 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

De kans dat dit je gaat besmetten is bijzonder laag omdat de bacteriën niet lang genoeg blijven leven op zo'n tang. Die hoestende reiziger in de tram is een 'groter risico' maar dat scharen we onder deelnemen aan de maatschappij dus verdenken we minder snel.

In de middeleeuwen was er, bij gebrek aan volwassen wetenschappelijke inzichten, ook vaker een schuldige die vanuit anekdotale onderbouwing werd aangewezen als schuldige voor een ziekte.
Feit is dat je er eerder mee geholpen bent om een trui aan te trekken wanneer het zonnig maar toch kouder is dan je doorhad en gezonder eten meer doet dan een broodjesgrijper in de supermarkt.

Hoe dan ook, ziek worden is goed voor je weerstand. Je maakt jezelf sterker met iedere verkoudheid die je overwint. Mocht je dan toch overtuigd blijven dat de broodjestang van de Lidl de schuldige is, lik er de volgende keer aan en maak jezelf sterker ;)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik kom nooit bij de Lidl, maar ik ben wel benieuwd hoe dat systeem er dan uitziet. Lijkt mij dat als ze met stokken werken om de broodjes te duwen dat toch juist zo gemaakt is dat het deel waar je handen aan zitten nooit in contact komt met de broodjes zelf?

Dus dan ligt een evt. infectie daardoor echt aan je eigen hygiëne, maar nog aannemelijker is dat het ligt aan dat je in een supermarkt bent waar heel veel mensen komen (gemiddeld iedere dag zo'n 4 miljoen mensen die door het hele land in de supermarkt komen) en dus gewoon een verhoogde concentratie aan mogelijke virussen e.d. in de lucht en in alles dat je aanraakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Laatst online: 15:48
Stukfruit schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:10:
[...]

Sinds wanneer is een ontstekingsreactie heel normaal?

Heel normaal, en onderdeel van je leven en van het leven. Infecties vinden vele malen per dag plaats. Je huid zit vol met bacteriën, schimmels, gisten en alles bevindt zich in een homeostase (balans). Je gastro-intestinale traject (van mond tot anus) is één grote bacteriemassa en ook dat is normaal.

We worden een beetje opgehyped door een Amerikaans-achtig dogma dat hygiëne betekent dat alles vies is.
Nee hoor, dat is echt niet zo.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
Oon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:26:
Ik kom nooit bij de Lidl, maar ik ben wel benieuwd hoe dat systeem er dan uitziet. Lijkt mij dat als ze met stokken werken om de broodjes te duwen dat toch juist zo gemaakt is dat het deel waar je handen aan zitten nooit in contact komt met de broodjes zelf?
Ik vind het systeem erg hygiënisch moet ik zeggen beter dan in andere winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titelfix, naam is niet nodig.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperGuy schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:00:
[...]

Dat is een goede tip. Een beetje zoals de slager de gehakt uit de vitrine pakt :Y
Geen gezeur dat je per abuis andere producten aanraakt en je hoeft de tang niet vast te pakken :)
Doe ik ook altijd zo, met alles wat ik op dat moment niet met mijn handen aan wil raken. Die tangen zijn voor de "show" en ook nog eens mega onhandig voor broodjes. Gewoon zakje binnenstebuiten om je hand, spul pakken en zakje dicht maken. Je neemt toch ook geen schepje mee om een hondendrol in een zakje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jets schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:16:
@fopjurist Ja ik desinfecteer altijd wel me handen maar soms vergeet ik het
Goeie tekst.

Wat wil je bereiken met dit topic? Broodjes kopen en dan je handen wassen lijkt me een goed plan. Persoonlijk vind ik supermarktbrood karig. Zeker bij die duitse discounter. De bakker is echt lekkerder ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06

Bob Popcorn

Plop!

Boudewijn schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:45:
[...]

Goeie tekst.

Wat wil je bereiken met dit topic? Broodjes kopen en dan je handen wassen lijkt me een goed plan. Persoonlijk vind ik supermarktbrood karig. Zeker bij die duitse discounter. De bakker is echt lekkerder ;)
Maar...maar....maar.... dan pakt de bakker de broodjes! Misschien heeft die wel net een nat pinkje gehaald bij de broodmeid die achter werkt. En aan z'n zak gekrabt. Mijn broodjes moeten 100% steriel zijn!

Ontopic: Ik zou je broodjes na het winkelen een kwartier onder een UV lamp leggen, dan kun je alle bacteriën en ziektekiemen doden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bob Popcorn op 29-09-2023 09:49 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

Licko

ZVDK

Afbakbroodjes kopen

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Ik verwacht dat je eerder ziek wordt van je telefoon/toetsenbord/toilet op het werk/winkelwagentje dan de broodjestang/schep van de Lidl

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happysan
Bob Popcorn schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:49:
[...]

Maar...maar....maar.... dan pakt de bakker de broodjes! Misschien heeft die wel net een nat pinkje gehaald bij de broodmeid die achter werkt. En aan z'n zak gekrabt. Mijn broodjes moeten 100% steriel zijn!
Geen geweldig argument, gezien dat soort zaken aan een hele lading regels en wetten op dat vlak moeten voldoen om open te mogen blijven. We geven als maatschappij bakken met geld uit aan het opzetten en handhaven van die regels.

Natuurlijk hebben we allemaal bij "De Smaakpolitie" gezien dat het lang niet altijd helemaal goed is, maar over het algemeen is het in Nederland toch wel goed geregeld. Mijn persoonlijke ervaring bij de bakker bijvoorbeeld is dat daar heel strikt met hygiene wordt omgegaan.

Dus het is in principe waar dat je niet snel ziek kunt worden van broodjes die de bakker heeft gepakt, maar dat is vanwege alle maatregelen die men neemt en niet omdat er inherent geen risico aan verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Ontopic: Ik zou je broodjes na het winkelen een kwartier onder een UV lamp leggen, dan kun je alle bacteriën en ziektekiemen doden.
Of even weer opbakken in de oven, zijn ze gelijk weer lekker krokant ook. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29
Dat je ziek wordt kan een miljoen verschillende oorzaken hebben. Waarom verdenk je specifiek de broodjestang?

Een andere reden waarom je dit jaar meer ziek bent geweest dan voorheen is misschien het afbouwen van de corona-maatregelen. Het is nog maar anderhalf jaar geleden dat de 1.5-meterregel en mondkapjesplicht zijn afgeschaft.
In de periode van corona hebben we allemaal heel weinig contact met elkaar gehad, en naast corona heeft dat natuurlijk ook invloed op de verspreiding van andere infectieziekten en de mate waarin je daartegen immuniteit opbouwt. Dat je nu wat vaker ziek bent is misschien een "inhaalslag" van de afgelopen paar jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Boudewijn schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:45:
[...]

Goeie tekst.

Nu vind ik supermarktbrood ook karig, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de verse broodjes van de Lidl voor de prijs echt ontzettend goed zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Oon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:26:
Ze hebben inderdaad een schep aan een stok waarmee je de broodjes uit de bak duwt. Vervolgens pak je de broodjes met de hand om ze in een zakje te doen.
@Jets Je zou een 2e zak kunnen pakken en die als handschoen gebruiken om de broodjes in een andere zak te doen. Of je andere hand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 21:05
anandus schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:39:
[...]

Of supermarktmandjes, of supermarktkarretjes, of beurtbalkjes, of deurklinken, of ...
Nee, dat is uit het Corona onderzoek wel gebleken dat dat geen hoofdrol speelt in de besmettingen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Jan Smit schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:48:
[...]

Heel normaal, en onderdeel van je leven en van het leven. Infecties vinden vele malen per dag plaats. Je huid zit vol met bacteriën, schimmels, gisten en alles bevindt zich in een homeostase (balans). Je gastro-intestinale traject (van mond tot anus) is één grote bacteriemassa en ook dat is normaal.

We worden een beetje opgehyped door een Amerikaans-achtig dogma dat hygiëne betekent dat alles vies is.
Nee hoor, dat is echt niet zo.
Mooie reactie, maar aanwezigheid != resultaat.

De originele stelling van de persoon waarop ik reageerde zit in de zweverige hoek met het idee dat je soms even goed ziek moet worden om je lichaam gezond te houden en dat is voor zover ik weet een redelijk twijfelachtige uitspraak.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Jimster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:40:
[...]

Ze hebben inderdaad een schep aan een stok waarmee je de broodjes uit de bak duwt. Vervolgens pak je de broodjes met de hand om ze in een zakje te doen.
@Jets Je zou een 2e zak kunnen pakken en die als handschoen gebruiken om de broodjes in een andere zak te doen. Of je andere hand gebruiken.
Ik zou uit voorzorg gewoon een hazmat suit aantrekken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
JukeboxBill schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:17:
[...]

Nee, dat is uit het Corona onderzoek wel gebleken dat dat geen hoofdrol speelt in de besmettingen.
Dit onderzoek had betrekking tot virale infecties, voor bacteriële infecties is het een heel ander verhaal. Al is de primaire vorm van besmetting natuurlijk altijd deeltjes in de lucht van mensen die niezen en hoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

https://www.ishetalvrijdag.nl/
Toch even goed gelachen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Eigenlijk zouden ze gewoon een tweede tang ernaast moeten doen, dat je met die tang de broodjes kan pakken en daarmee in je zakje kan doen.
Vond het ook altijd zo raar dat je verplicht wordt je voedsel aan te moeten raken in de supermarkt wetende dat je handen vies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:10
Het immuunsysteem moet wel iets te doen hebben. Zonder bacteriën en virussen geen goede afweer. Gewoon die grijper pakken. Die paar microorganismen kunnen niet vermenigvuldigen op metaal.

Wordt een ander verhaal als het object zelf een kweek medium kan zijn. Bijvoorbeeld een bakker die met zijn vingers in de slagroom zit, er een taart van maakt en deze 2 dagen ergens ligt. Daar kan je wel goed ziek van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Vele zijn het vergeten, maar vele hebben 2 jaar in een bubbel gezeten.

Ja als je dan weer lekker als sardientjes naast elkaar in de metro/ stad staat dan pak je nog wel eens wat op.

Snotterende en hoestende mensen komen gewoon weer in publiek. Los of ze verkouden zijn of Corona hebben of de vliegende tering.

Als er wat aan je broodjes zit qua bacteriën zal het eerder groen zijn waar er normaal bruin uitkomt.
Pagina: 1