Outlook.com wachtwoord herstellen steeds geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 20:18

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Sinds een jaartje hebben 'wij' een gezinsmailadres ingesteld op de telefoon. Bij toeval een outlook.com adres. Deze is ingesteld en aangemeld op ons beiden telefoon.

Nu heb ik een nieuwe telefoon en wil dit mailadres ook in de outlook app instellen, en je raad het al: het wachtwoord is onbekend. Ik kan dus niet aanmelden.

Ik heb geen 2e mailadres ingesteld in dat account, geen telefoonnummer gekoppeld en kan daarmee dus geen snelle code / link ontvangen. Dom, achteraf. Gewoonweg vergeten. Als ik het wachtwoord probeer te herstellen via het accountherstelformulier https://account.live.com/acsr kan ik netjes de volledige vragenlijst invullen en wordt het netjes 2x per dag geweigerd. Na contact met een aantal medewerkers (slow chat en direct chat) ben ik te weten gekomen dat er een gouden sleutel is: het IP adres moet overeenkomen met waar ik ben aangemeld. De grap is dat ik in de tussentijd ben verhuisd. Poef, weg IP adres, ook andere provider etc dus geen referentie meer.

Heeft iemand nog een gouden tip om toch het wachtwoord terug te halen?
Anders gaan we alle gekoppelde accounts maar overzetten naar een ander account en laten deze verwezen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Alle reacties

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 09:06

kodak

FP ProMod
Wat is er met de oude 'de telefoon' nog te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je dat account pas sinds een 'jaartje' hebt ingesteld dan zit er op je mailbox sowieso ook een 2FA (via MS Authenticator?). Via die authenticator kun je ook het wachtwoord resetten én dus je account weer operationeel krijgen voor alle devices welke je wenst te gebruiken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Geen 2FA hier, die zijn allemaal overgelagen bij het instellen van het account. Dat was ook een van de dingen die langs kwamen bij de tips, maar helaas. Meestal zet ik bij dat soort dingen een 2e mailaccount er bij om dit soort dingen te herstellen, maar dat ben ik blijkbaar vergeten (van de 3 andere MS accounts die we in omloop hebben)

De oude telefoon gaat na een fabrieksreset naar mijn zoon toe. Die van hem is op zijn zachtst gezegd gaar. Momenteel is daar het betreffende account nog wel ingelogd in de Outlook app. Ik kan daarmee nog gewoon mailen en doen. Alleen geen ww wijzigen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gokje: je moet niet 'het' wachtwoord opvoeren in de telefoon, maar een application specific password aanmaken via de website. Misschien kan je nog wel inloggen met het bekende password via de site? Of uberhaupt geen wachtwoord bekend?

IP-adres: IP-adres van die andere telefoon is er toch wel? Hang die een tijd aan je wifi, laat zien dat er veel verkeer van komt, reset van zelfde wifi.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Destijds heb ik:
- gratis outlook.com mailadres aangemaakt met enkel een wachtwoord
- wachtwoord gebruikt om in de outlook app voor android te zetten (2 telefoons)
- wachtwoord vergeten en geen 2e account / telefoonnummer / authenticator gekoppeld

Nu dus stelselmatig geweigerd accountherstel

De telefoon hangt eigenlijk 24/7 aan de wifi, zeker nu ik geen simkaart meer in heb zitten. Dat zou het punt niet moeten zijn lijkt me, maar toch wordt het steeds geweigerd. Ik verwacht dan ook dat ze kijken naar het IP adres waar het laatst is ingelogd. En dat is dus al een heel poosje terug in mijn vorige huis.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik denk dat dan de kortste route is een nieuw adres aanmaken, belangrijke mails forwarden (als niet al gebackupt), en de oude vergeten.

Terzijde: dan goed om meteen een password manager te gaan gebruiken voor alle passwords. En MFA waar het kan.

Of heel misschien werkt https://www.nytimes.com/2...got-hotmail-password.html nog - doe dat dan even vanaf de nog wel werkende foon, fwiw.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Tnx voor de tip :) Deze link is iets verouderd en verwijst door naar dezelfde ACSR.

Voorlopig heeft mijn vrouw deze mailbox ook op haar telefoon en gaan we de komende tijd wat mailtjes verzenden om toch maar een andere te gebruiken.

En dan een van de internetprovider, zodat ik gewoon een poppetje kan bellen als het niet goed gaat.
(ik weet het niet handig met wisselen maar dat staat toch niet op de planning)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Waterbeesje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:13:
En dan een van de internetprovider, zodat ik gewoon een poppetje kan bellen als het niet goed gaat.
(ik weet het niet handig met wisselen maar dat staat toch niet op de planning)
offtopic:
Het is meer dat er niet een andere identificatie was ingesteld. Bij een provider is dat je bankrekeningnummer, telefoonnummer en fysieke adres. Bij hotmail / gmail / etc. zou dat bijv. een alternatief adres kunnen zijn.

Bedenk dat je het mailadres bij die verhuizing al kwijt was geweest als die provider niet op je huidige woonadres kon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:24:
[...]

offtopic:
Het is meer dat er niet een andere identificatie was ingesteld. Bij een provider is dat je bankrekeningnummer, telefoonnummer en fysieke adres. Bij hotmail / gmail / etc. zou dat bijv. een alternatief adres kunnen zijn.

Bedenk dat je het mailadres bij die verhuizing al kwijt was geweest als die provider niet op je huidige woonadres kon leveren.
Van m'n oude provider heb ik juist mijn mailboxen nog een jaar na overstappen beschikbaar als 'service' (en daarna optioneel betaald). Zo heb ik nog mooi de tijd om eea te regelen qua overzetten. En een klantenservice die ik daadwerkelijk kan bellen (i know, oldfashioned).

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Als die oude telefoon nog werkt, staat er dan misschien nog ergens een password store op die je kan uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:24:
Als die oude telefoon nog werkt, staat er dan misschien nog ergens een password store op die je kan uitlezen?
In browsers zijn sowieso geen ww opgeslagen (en enkel Firefox staat er op; chrome uitgeschakeld)

Zijn er andere plaatsen om deze te vinden?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Waterbeesje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:45:
[...]

In browsers zijn sowieso geen ww opgeslagen (en enkel Firefox staat er op; chrome uitgeschakeld)

Als je toch over gaat naar nieuwe accounts. Overweeg een eigen domain bij 1 van de vele aanbieders. Vaak een paar tientjes per jaar en makkelijk.

Alleen al leuk omdat je nu adressen kunt krijgen als voornaam@domainnaam.nl
Veel leuker dan peterad234353@outlook.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
jeroenkb schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:27:
[...]

Als je toch over gaat naar nieuwe accounts. Overweeg een eigen domain bij 1 van de vele aanbieders. Vaak een paar tientjes per jaar en makkelijk.

Alleen al leuk omdat je nu adressen kunt krijgen als voornaam@domainnaam.nl
Veel leuker dan peterad234353@outlook.com
Dat is inderdaad ook een leuke optie waar ik -ooit- eens in wil duiken :)
Misschien is dat een leuke optie, ga ik eens bekijken!

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• kodak

kodak

FP ProMod
Waterbeesje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:45:
[...]
Dat hangt van de omstandigheden af. Dus soort telefoon, hoe jullie de telefoon gebruiken om de mail te lezen, software, instellingen enz.

Als jullie een android telefoon gebruiken met een google account dan kan het zijn dat daar bijvoorbeeld het wachtwoord is opgeslagen.

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Nee, alle synchronisatie met Google heb ik uitgeschakeld, ik wil niet te veel dingen bij Google opslaan :p

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1