Advies kopen van Zigbee dimmers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• AranD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik ben opzoek naar iemand die mij kan adviseren rondom het aanschaffen van 2 Zigbee dimmers.

Thuis heb ik plafond spots en hanglampen en ik wil hier graag 2 Zigbee dimmers voor kopen. Nu is de grote vraag welke heb ik nodig? Op verschillende websites worden er onwijs veel verschillende aangeboden en ik kan niet ontcijferen welke ik nodig heb.

Ik wil met de 2 dimmers de spots en hanglampen bedienen en dacht zelf ook nog een Philips Hue bridge er bij te gebruiken?

Advies wordt erg gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 19:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tja er zijn er nogal wat :) Zoals de eco-dim 07 dimmers. Daarop sluit je een domme lamp aan (de dimmer geeft zich op het Zigbee-netwerk uit als lamp). Waar heb je precies moeite mee?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• tellorian
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-06 21:41
Voor mijn ‘domme lamp’ in de woonkamer heb ik bij robbshop de ‘Smarrt Zigbee Dimmer Pro’ gekocht. Gekoppeld met mijn hue bridge en werkt top.
Was ook nog een minimaal dimniveau in te stellen en als je nog een fysieke schakelaar wilde houden kon dat doormiddel van een pulsdrukker.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:33

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je bridge gaat de beperkende factor zijn. Dus goed duidelijk hebben wat je wilt bereiken met het smart maken, dan pas kan je een bridge kiezen en kijken welke dimmers er mee werken. Want helaas werkt niet alles met alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RednasV
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 10:57
Zelf heb ik thuis de iONLED universele LED Zigbee (Hue compatible) draaidimmer 0,3- 200W (ID200W-ZIGB). Deze gekoppeld aan Home Assistant.

Hier mee is min en max niveau in te stellen.

Let op, als je inbouwdoos maar 40 diep is en je hebt een aantal lasdoosjes er nog achter wordt het een lastig verhaal om het passend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waspy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 22:29
RednasV schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:38:
Zelf heb ik thuis de iONLED universele LED Zigbee (Hue compatible) draaidimmer 0,3- 200W (ID200W-ZIGB). Deze gekoppeld aan Home Assistant.

Hier mee is min en max niveau in te stellen.

Let op, als je inbouwdoos maar 40 diep is en je hebt een aantal lasdoosjes er nog achter wordt het een lastig verhaal om het passend te krijgen.
Hallo,

ik heb vandaag ook eenzelfde dimmer van ionleds geinstalleerd.
Setup conbee II + home assistant.
In Foscon wordt hij gevonden, maar bediening werkt niet.

(update: in home assistant wordt de entity weergegeven, echter dimmen lijkt niet te werken.
Aan/uit wel)

update 2: ddf file aangepast met deconz van het device. Dimmable light toegevoegd. Status verandert in gold (niet zeker of dat moet), maar nu werkt het dimmen ook :)

[ Voor 16% gewijzigd door waspy op 20-05-2024 01:09 ]

Pagina: 1