Schuimbeton of beton op EPS?

Pagina: 1
Acties:

• jhveldhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-04 10:53
Wij wonen in een jaren 60 huis en de vloer bestaat uit houten balken en NEHOBO. Wij willen graag alles vervangen en neigen naar een beton afwerkvloer (beton cire/woonbeton). Momenteel is er een kruipruimte van 50-60cm.

Broodjesvloer lijkt veels te arbeidsintensief en duur. Nu lees ik over schuimbeton en hoorde ik ook over EPS met daarop beton (randen EPS).

Heeft iemand ervaring met de afweging waar voor te kiezen? Is er een duidelijk kostenverschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Ik ben hier gegaan voor beton op eps (of eigenlijk andersom, beton, eps en dekvloer)

Heb niet zon goed gevoel bij schuimbeton en meer vertrouwen in de isolatiewaarde van eps.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:46

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik weet niet wat voor bodem je hebt, maar als je huis op pallen staat zou ik toch voor een renovatie vloer gaan. bij zowel schuimbeton als eps ga je de vloer anders afdragen. en vooral op een andere laag afdragen in de bodem als waar de fundering op staat. verschil in zetting is eigenlijk slechts een kwestie van tijd, of jemoet heel veel geluk hebben. Zit je op zoon mooie gele zand bult, kan je doen wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jhveldhuis schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:01:
en neigen naar een beton afwerkvloer (beton cire/woonbeton).
Ik zou vooral vragen aan de leverancier van de vloer waar zij de minste problemen mee hebben, waar hun voorkeur ligt.

Gietvloeren en beton cire zijn de 'gevaarlijkste' afwerkvloeren. Ze zijn maar matig te herstellen en scheuren in de constructievloer zie je heel snel terug in de afwerkvloer.
Wil je bijvoorbeeld ook geen plinten, maar direct van stucwerk naar vloer, dan moet je dus ook zorgen dat de randen niet gaan scheuren.

Persoonlijk zou ik dus niet teveel naar de kosten gaan kijken van de constructievloer, maar vooral welke vloer het beste geschikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44

mjl

Ugh

Wij hebben een schuimbeton vloer gedaan, met 50cm zit je ruim op 5 Rd. Huis is van 1910/14 ergens, scheelt erg veel met trillingen van zwaar verkeer en de begane grond is altijd behaaglijk.

Vloerverwarming er op en een eco-dekvloer.

Van te voren kabels en lege 6cm buizen er in leggen voor toekomstige kabels en leidingen moet je dan ff zelf doen (ik was ruim 400m cat 6A kabel kwijt onder de vloer :) ) kabel voor zonnepanelen 3 fase, autolader 3 fase en 1 voor een warmtepomp meteen ook onder de vloer door naar de juiste plek getrokken :)

Broodjes vloer was qua arbeid veel duurder (3-voudig destijds), met de loze leidingen ga ik de kruipruimte niet missen…

[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 28-09-2023 17:38 ]

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:31
Wij hebben 45 CM schuimbeton gedaan (isolite75)

Samen gewerkt met Faber.
Echt top partij om mee samen te werken.
Hele relaxte monteurs.
Maar ook de mensen aan de telefoon zijn zeer behulpzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44

mjl

Ugh

joke_name schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:48:
Wij hebben 45 CM schuimbeton gedaan (isolite75)

Samen gewerkt met Faber.
Echt top partij om mee samen te werken.
Hele relaxte monteurs.
Maar ook de mensen aan de telefoon zijn zeer behulpzaam.
Zelfde ervaring hier, een ‘uitdaging’ met de hoeveelheid dekvloer werd netjes en snel opgelost door nog een vrachtwagen extra te laten komen zodat de vloer in 1x goed gestoord werd. Ook de nazorg was netjes (op 1 punt zat een bult) en snel geregeld.

Verdiep je in iedergeval goed in het type verdeler van de vloerverwarming, daar was ik niet op bedacht en had het net even anders willen hebben (achteraf gezien).

[ Voor 12% gewijzigd door mjl op 09-10-2023 13:33 ]

-------

Pagina: 1