Oplossing voor mobiel lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 07:07
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een eenvoudige oplossing voor onderstaande situatie:

Het opzetten van een draadloos netwerk, liefst middels een compact apparaat waaraan het volgende kan verbonden:
1x laptop (voorkeur bekabeld)
1x geluidstafel/lichttafel
1x iPad (draadloos)

Toepassing is als volgt:
Tijdens opbouw van licht/geluidsshows zal in de 'Front of House' (FOH) de licht en/of geluidstafel alsook een laptop met besturingssoftware (voor bijvoorbeeld netwerk-connected versterkers) worden verbonden middels een netwerk (niet perse internet nodig).

De iPad zal dan gebruikt worden om mee rond te lopen en via een VNC verbinding de laptop bedienen, zonder hier fysiek bij te hoeven staan.

Gehele systeem is altijd tijdelijk en mobiel, zal vaak op en afgebouwd worden, al zal het netwerk-deel wellicht in een koffertje gebouwd worden.

Oplossing moet dus (denk ik?) ook DHCP etc. regelen, en om kunnen gaan met specifieke IP-ranges (niet alle licht/geluidstafels zijn heel fijn in te stellen hierin).

Voorkeur zou iets zoals een Unifi AC Mesh zijn, gezien zijn compacte en robuuste form factor, maar geen idee of dit apparaat voldoet.

Hopelijk kunnen jullie me de goede richting ophelpen!

Alvast bedankt!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 18:38
Je zou eventueel naar de travel routers van GL.iNet kunnen kijken, zoals bijvoorbeeld deze:
https://www.gl-inet.com/products/gl-axt1800/
Ze hebben een paar verschillende travel routers, maar ze zijn allemaal makkelijk mee te nemen. ShortCircuit (youtube) had vorige week nog een review van een ander model van ze als je meer info wilt.

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 07:07
Dankje, ga ik bekijken!
Betreft het meenemen: Zal uiteindelijk toch wel in een flightcase/koffer o.i.d. komen, dus dat is niet direct het probleem.
Wat wel een mogelijk voordeel is, is als 't maar 1 apparaat betreft, evt. met een losse unmanaged switch om het aantal aansluitingen uit te breiden, dat is nog niet zo'n punt verder.

Hoeft dus niet perse een echte traveler-achtige oplossing te zijn o.i.d.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit kan met iedere wifi router gedaan worden, voor het gemak een keer in de router via DHCP de IP adressen vast zetten en je bent klaar.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:41
Ik weet niet wat de afstanden gaan zijn tussen het accesspoint en de iPad (paar meter, of loop je helemaal tot op de stage?).

Wellicht dat als je toch alles mooi in een flightcase wegwerkt, je een (semi) professionele router erin kan plaatsen met een los accesspoint / losse antenne. Dan heb je een veel beter bereik. Daarnaast moet je natuurlijk ook rekening houden met veel interferentie van andere devices en apparaten.

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:39
En als dat zo'n metalen koffer gaat worden moet je daarbij ook rekening houden met de plaatsing van de antenne. ;)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27

timovd

Voorsprong door techniek

Heb je een stagebox of ander apparatuur in 19" racks? Die inbouwen in je rack. Heeft je mixer een netwerkaansluiting nodig voor instellen monitor bijvoorbeeld? Dan kun je toch een kleine wifi router/AP in de flightcase van de mixer leggen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

FreakNL

Well do ya punk?

Dit kan idd met elke WiFi router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:12
Ik heb zelf ook zoiets gedaan,

Ik heb zelf een taperack met een m32r die verbonden is met een wr1043nd router van tplink, prima ding voor wat het moet doen,

Als ap heb ik dus een unifi ap Mesh, daarmee maakt mijn ipad verbinding en door de compactheid van het AP, kan ik deze met een beugeltje van k&m en een velcro strap het AP op een microfoon statief plaatsen

Ik heb aan het AP tevens 20 meter cat6 stp kabel zodat ik het ap ook elders kan plaatsen

Offtopic:

Ik gebruik de wifi van de tplink (ddwrt geflashed) als hotspot ontvanger voor mijn telefoon,
Als mijn telefoon op hotspot staat en in bereik is, word er verbinding gemaakt en tevens een vpn naar huis opgezet (zo kan ik ook vanaf remote inloggen op het taperack netwerk)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1