Toon posts:

netwerkkaart naar de klote?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff het systeem:
* een win2k server draaiend op een PII-350
* een win2k client draaiend op een AMD Duron900
* de rest van het netwerk heeft geen problemen
We hebben een LAN zonder domein.

Goed gisteravond zit ik lekker op het net, heb ik opeens geen verbinding meer ( en ook pc-anywhere kan geen verbinding krijgen met de server.) De server stond wel online. Dus ik dacht ff de hub resetten, dat gebeurd wel vaker. Maar helaas rien :'( De rest van de computers gecheckt, geen problemen. Ik mijn pc helemaal gecheckt, opnieuw opgestart,alles. Win2k opnieuw erop gezet, met fdisk alle partities eraf, en opnieuw aangemaakt. Netwerkkaart in een ander sleuf. BIOS gereset. Maar niets mocht baten. De lan-verbinding verstuurt wel maar ontvangt nix. ;(

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat die kaart naar de klote is :'( Die kan ik pas morgen scoren.)
Maar heeft iemand intussen nog een ander idee?

Thanx

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

kabel naar zijn grootje

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
Yep je hebt gelijk >:) .
Netwerkkaartje is ok, dus dan blijft er nog maar een ding over....

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
jah misschien kabelbreuk ofzo?

Verwijderd

moved HA >> NT

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu en een nieuwe kaart gehaald en een nieuwe kabel, en nog doet ie het niet. Als ik de kabel uit de server haal en direct op de modem ga, doet ie het wel. Snappen jullie het nog, ik niet iig. HELLUP

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

-ET-

Phone Home

hub kapot??

Verwijderd

Topicstarter
Tis niet te geloven maar een maat van me komt thuis, hij trekt nog een keer alle kabels uit de hub, et voila, het werkt weer. |:( Dit had ik ook al gedaan, snapt iemand het nog :? Ik niet iig :(

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde probleem....ik kan versturen maar niet ontvangen....heb op een gegeven moment mn firewall uitgezet. Toen heb ik mn computer opnieuw opgestart en alles leek prima.

De volgende keer dat ik 'm weer aan en uitzette (mn comp) ....zelfde probleem...ik krijg een ip en alles maar k kan nix ontvangen...weird. Dus heel vreemd de ene keer doet ie t wel en de andere keer niet. In beide gevallen lijkt alles prima te werken.

Mijn specs:

AMD athlon 1000
256 DDR Ram
sitecom netwerkkaart....en nog meer coole dingen
Ik draai nu winXP

Kan iemand me helpen met dit bizaar probleem?...

BVD

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

beerns

it is I, Leclerc

ik heb eergisteravond hetzelfde probleem gehad. Ik trok per ongeluk de stroomkabel eruit terwijl de pc 'up' was.
bij mij dus ook send data=zat received data=0,0

Ik dus de nic vervangen en hupla, bijna direct weer connectie. Probleem opgelost.

Vervang dus de nic. Lijkt mij in 1e instantie het beste.

\edit\ oeps, niet alle reacties gelezen. Mooi dat het weer werkt.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Bekijk het van the bright side: Je hebt gisteren in ieder geval weer een leuke avond gehad, gezien je topic-start. (Al is het een weinig produktief avondje geweest :D)
Pagina: 1