EV Occasion: Hyundai Kona Vs Opel Ampera

Pagina: 1
Acties:

• Quadcheck
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Hi,

Ik ben momenteel in de markt voor een tweedehands EV en ben aan het kijken naar de opties.

Heb voor werk een jaar gereden met de Hyundai Ioniq en Kona, dus weet hoe ze rijden.

Alleen als ik nu Marktplaats afstruin zie ik ook de Ampera E voorbij komen die tweedehands toch al gauw €5,000 goedkoper is en ruimer. Voordeel wat de Kona heeft natuurlijk is de range.

Ik weet dat de Ampera E geen ondersteuning meer heeft dus dat is een groot nadeel.

Iemand hier die zijn licht hierover kan laten schijnen? Voor wat het waard is, ik ben op zoek naar een EV met:

- een actuele range van +300 km
- prijs van <€25,000
- geen schade auto
- km stand onder de 100,000
- gebruik voor woon werk, maar ook door gezinsauto

Mocht iemand nog andere suggesties hebben, dan zijn deze welkom natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26
Kun je niet veel beter het budget met 3-5k oprekken en een Tesla M3 kopen (of S). Heb je nog garantie en met name de 3 is gewoon technisch een sterke wagen.

Ampera heb ik ooit naar gekeken en heb begrepen dat de accu nogal eens issues kan geven. Daar is meen ik een terugroepactie voor geweest. Verder leek het mij destijds ook een goede deal. Maar met de prijsdalingen en je budget zou ik persoonlijk altijd kiezen voor een Tesla.

• Quadcheck
Wat ik nu een beetje die qua prijzen:

- model 3: rond €30,000
- Kona: vanaf €24,000
- Ampera: vanaf €20,000

En dan gaat er eventueel nog €2,000 subsidie af. Dat is me teveel meerprijs voor een Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:37
Ook al eens naar een Kia Niro gekeken? Zeker als je je budget een klein beetje op kunt krikken. (zie autoweek)

• Quadcheck
Ja Niro zou ook een goede optie zijn. Die zal tussen de Kona en Tesla zitten qua prijs. Heb je wel meer kofferbak en zitruimte achterin. Hmmm

Weet iemand trouwens waarom een Model S 2018 met <100,000 km op de teller bijna even duur is als een Model 3? Is er iets mis met dat model of is er gewoon een overschot omdat dit allemaal precies de autos zijn die 5 jaar geleden interessant voor de lease waren, maar nu net uit hun contract lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
In de Niro zit je voorin ook wat comfortabeler (vinden wij), zeker als je wat breder bent.

• Quadcheck
Nadeel is dat de Niro niet in aanmerking komt voor de Sepp subsidie omdat die net boven de 45k nieuwwaarde ligt. Of was het initiële model wel onder de €45k?

• janne_nl
Dat ligt aan het model/uitvoering denk.

Die wij recent kochten had een nieuwprijs die inderdaad net boven de 45K ligt. ExecutiveLine, een aantal andere modellen zouden daar toch onder moeten vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47
STIMPPYYY schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:56:
Ampera heb ik ooit naar gekeken en heb begrepen dat de accu nogal eens issues kan geven. Daar is meen ik een terugroepactie voor geweest. Verder leek het mij destijds ook een goede deal.
De terugroepactie behelst een compleet nieuwe accu en dat maakt 'm als occassion behoorlijk interessant. Waar krijg je nou een auto met een (zo goed als nieuwe) accu voor 20.000 euro?
https://www.anwb.nl/exper...ie-opel-ampera-e-20-c-189
Quadcheck schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:23:
Ik weet dat de Ampera E geen ondersteuning meer heeft dus dat is een groot nadeel.
Wat bedoel je met 'geen ondersteuning'? Hij wordt niet meer nieuw gemaakt maar dat wil niet zeggen dat de Opel dealer geen reparaties kan doen of geen onderdelen zou kunnen bestellen. Als je erover twijfelt dan kun je je lokale Opel dealer een vragen of de importeur benaderen.

Overigens wordt de Chrevrolet Bolt (die technisch identiek is) nog wel nieuw geproduceerd en verkocht in de VS.

• Quadcheck
Goed punt. Een 2020 Ampera met subsidie en nieuwe accu wordt zo inderdaad wel een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 17:21
roel-online schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:57:
[...]

De terugroepactie behelst een compleet nieuwe accu en dat maakt 'm als occassion behoorlijk interessant. Waar krijg je nou een auto met een (zo goed als nieuwe) accu voor 20.000 euro?
https://www.anwb.nl/exper...ie-opel-ampera-e-20-c-189
Er is ook zo'n batterij terugroepactie voor Konas geweest uit 2019 en eerder. Door leveringsproblemen en corona is die batterij bij veel Konas nog niet zo lang geleden geplaatst. De Niro heeft die terugroepactie nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:15

DropjesLover

Dit dus ->

STIMPPYYY schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:56:
Kun je niet veel beter het budget met 3-5k oprekken en een Tesla M3 kopen (of S). Heb je nog garantie en met name de 3 is gewoon technisch een sterke wagen.
Voor zover ik weet zijn andere EV's ook gewoon prima.

Tesla geeft 160.000km / 8 jaar garantie
Hyundai geeft 200.000km / 7 jaar, mist verlengde garantie (anders 5 jaar)
Chevrolet geeft 160.000km / 8 jaar (van Opel kan ik even niet terugvinden)

Aanvullend, VW geeft ook 160.000km / 8 jaar.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 07:01

elmo1

Kona Electric jan-2019

Zou de opel links laten liggen. Veel kona's hebben een nieuwe accu gekregen meen tot ergens begin 2020 modellen. Daarnaast kun je 2 jaar beperkte garantie erbij krijgen bovenop de standaard 5 jaar garantie.
Daarnaast heeft de Kona veel betere uitrusting. Adaptieve cruise control stoelventilatie, betere range.
Daarnaast is de range van de Kona ook echt de wltp in tegenstelling tot de Opel.

[ Voor 16% gewijzigd door elmo1 op 29-09-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcheck
Bij gelijke prijzen is het een Kona waarschijnlijk, maar Kona is toch al gauw €5,000 duurder dan de Ampera. Dan heb je wel stoelventilatie en adaptive cruise control inderdaad, maar qua range komt het wel redelijk in de buurt. Nieuwe batterijen van Ampera zijn groter en verbruik is iets van 6% meer. Dus het ontloopt elkaar niet veel.

Daarnaast is de Ampera ook wat ruimer dan de Kona. Ik ga volgende week eens proefrijden met een Ampera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

DropjesLover schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:05:
[...]

Voor zover ik weet zijn andere EV's ook gewoon prima.

Tesla geeft 160.000km / 8 jaar garantie
Hyundai geeft 200.000km / 7 jaar, mist verlengde garantie (anders 5 jaar)
Chevrolet geeft 160.000km / 8 jaar (van Opel kan ik even niet terugvinden)

Aanvullend, VW geeft ook 160.000km / 8 jaar.
Lange garanties zijn leuk en aardig maar ik heb liever een auto die helemaal geen garantie nodig heeft.
Dan valt VW al snel af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buiter
  • Laatst online: 21:04
Hier een Ampera-e bezitter die op het punt staat om een Kona te nemen.

Over de Ampera-e:
Meer dan een prima auto en voor het geld krijg je veel luxe.
Deze hebben ik nu 3 maanden.
Onze accu heb ik laten vervangen nadat we de auto gekocht hadden.
Ik zocht juist op basis van de terugroepactie een auto waarvan de accu nog niet vervangen was.
Dan heb je een auto van 2018 en een accu van 2023!

Twee minpuntjes:
1: De stoelen van de auto vind ik niet luxe aanvoelen.
Een Opel Adam-e had ik mee als leenauto en de stoel van deze auto voelde veel luxer aan.
2: Dashboard is van raar plastic

Voor aanschaf twijfelde ik ook tussen Ampera-e en Kona.
Door een meevaller wil ik toch nog kijken of ik ga switchen.
Maar het financiële verschil moet niet te groot zijn, ik ben eigenlijks best wel positief over de auto.
Ook wil ik eerst nog in een Kona rijden om te zien of deze wel luxer aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Quadcheck schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:54:
Weet iemand trouwens waarom een Model S 2018 met <100,000 km op de teller bijna even duur is als een Model 3? Is er iets mis met dat model of is er gewoon een overschot omdat dit allemaal precies de autos zijn die 5 jaar geleden interessant voor de lease waren, maar nu net uit hun contract lopen?
Onderhoudskosten van een Model S liggen op heel ander niveau dan een M3.

Daarnaast zakelijk niet meer interessant door hoge aanschafprijs en bijtelling die na 5jr omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcheck
buiter schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:13:
Hier een Ampera-e bezitter die op het punt staat om een Kona te nemen.

Over de Ampera-e:
Meer dan een prima auto en voor het geld krijg je veel luxe.
Deze hebben ik nu 3 maanden.
Onze accu heb ik laten vervangen nadat we de auto gekocht hadden.
Ik zocht juist op basis van de terugroepactie een auto waarvan de accu nog niet vervangen was.

Twee minpuntjes:
Een Opel Adam-e had ik mee als leenauto en de stoel van deze auto voelde veel luxer aan.

Maar het financiële verschil moet niet te groot zijn, ik ben eigenlijks best wel positief over de auto.
Heb je de business Executive editie of welke versie?

Ik zit te kijken naar een 2020 versie vanwege de mogelijkheid van Sepp subsidie en lage km scheelt deze weinig met een 2017/2018 versie qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Quadcheck schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:23:
[...]

Heb je de business Executive editie of welke versie?

Ik zit te kijken naar een 2020 versie vanwege de mogelijkheid van Sepp subsidie en lage km scheelt deze weinig met een 2017/2018 versie qua kosten.
Opel Ampera-E Launch executive 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
Quadcheck schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:23:
Alleen als ik nu Marktplaats afstruin zie ik ook de Ampera E voorbij komen die tweedehands toch al gauw €5,000 goedkoper is en ruimer. Voordeel wat de Kona heeft natuurlijk is de range.

De Ampera-e heeft idd geen ondersteuning meer, is wat ouder, vanbinnen wat minder modern en wat kleiner, en kan minder snel snelladen.

Om die reden snap ik de €5000 korting wel. Ik zou zelf voor de Kona gaan als geld geen rol speelt, maar dat doet het natuurlijk wel. Dan is 5k wel weer veel korting tov wat je 'mist'. Het is uiteindelijk een persoonlijke voorkeur naar wat je belangrijk vind :)
ik ben op zoek naar een EV met:

- een actuele range van +300 km
De enige vraag die ik daarover kan stellen is, heb je dit écht nodig? Stel dat je thuis kan laden (?), hoeveel dagen per jaar rijd je >300km, én is snelladen onmogelijk? Snel kunnen laden is imho prettiger voor lange afstanden, dan een gigantische accu (die is zwaar, zie ook MRB per 2026, los van dat dat echt een belachelijk idee is van de overheid).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25
Ik ken de andere auto's niet, maar wat ik wel een klein nadeel vind aan mijn Kona uit 2019 is dat 'ie alleen maar een-fase AC-laden doet, ofwel 3.6kW bij de meeste laadpalen op straat.

Dat hoeft geen probleem te zijn, maar is wel iets om mee te nemen in de overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
Richh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

De enige vraag die ik daarover kan stellen is, heb je dit écht nodig? Stel dat je thuis kan laden (?), hoeveel dagen per jaar rijd je >300km, én is snelladen onmogelijk? Snel kunnen laden is imho prettiger voor lange afstanden, dan een gigantische accu (die is zwaar, zie ook MRB per 2026, los van dat dat echt een belachelijk idee is van de overheid).
Onze Ampera-e heeft een 65 kWh accu.
Het is wel heel relaxed dat je niet verplicht bent om de auto elke dag te laden.

Dan heb je in de winter ook nog verminderde capaciteit en op termijn capaciteitsverlies van de accu.
Ook kun je makkelijker binnen de ideale laad/ontlaad percentage blijven zitten (20% - 80%).

En het thuisladen zoals @vanaalten aanstipt gaat bij een Ampera-e net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcheck
Richh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

De Ampera-e heeft idd geen ondersteuning meer, is wat ouder, vanbinnen wat minder modern en wat kleiner, en kan minder snel snelladen.

Om die reden snap ik de €5000 korting wel. Ik zou zelf voor de Kona gaan als geld geen rol speelt, maar dat doet het natuurlijk wel. Dan is 5k wel weer veel korting tov wat je 'mist'. Het is uiteindelijk een persoonlijke voorkeur naar wat je belangrijk vind :)

[...]

Ik heb familie in de Achterhoek wonen en woon zelf in de Randstad. Ik reis per dag 150 km woon werkverkeer en heen en weer naar de Achterhoek is denk ik 250 km. Laadmogelijkheid daar is beperkt dus moet ook in de winter heen en weer kunnen op 1 lading. Maak dit tripje gemiddeld 1x per week.

Dus ruime range is dan wel fijn. Maar ik snap je afweging wel hoor, ik heb ook nog een Ioniq overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
buiter schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:13:

Twee minpuntjes:

Is die terugroepactie nog steeds gratis? En hoe lang was je je auto kwijt hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buiter
FitTiv schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Is die terugroepactie nog steeds gratis? En hoe lang was je je auto kwijt hiervoor?
Ja is gratis.
Dag 1: Accu vervangen en volledig opladen
Dag 2: Accu checks, in de de loop van de ochtend mocht ik de auto alweer ophalen

Vervangend vervoer werd geregeld.
Ik heb dus geen kosten gehad (de dealer declareert alles bij Opel)
Helaas kun je geen aanspraak maken op de dagvergoeding die eerder wel werd uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:18
https://www.autotrack.nl/...ektriciteit-2020-53989663

zit 2000 subsidie op.
persoonlijk vind ik dit ook een mooie kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
Quadcheck schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Ik heb familie in de Achterhoek wonen en woon zelf in de Randstad. Ik reis per dag 150 km woon werkverkeer en heen en weer naar de Achterhoek is denk ik 250 km. Laadmogelijkheid daar is beperkt dus moet ook in de winter heen en weer kunnen op 1 lading. Maak dit tripje gemiddeld 1x per week.

Dus ruime range is dan wel fijn. Maar ik snap je afweging wel hoor, ik heb ook nog een Ioniq overwogen.
Haha :) ik heb zelf een Ioniq (28kwh) :D
Rijd eveneens 150km woonwerkverkeer in totaal. Dat wil in principe prima.

Als je wekelijks 250km aflegt snap ik je overweging heel goed, dan moet een auto het gewoon redden. Dan is de Ioniq niet geschikt.

Voor mij persoonlijk geldt dat er áltijd wel een punt is waarop je het niet gaat redden op 1 acculading, vandaar dat ik het zei. En dan is snelladen het meest waardevol, en misschien wel meer waard dan een grote accu. De 70kwh van de Ioniq is dan een grote pré boven een e-Golf oid, die het uiteindelijk met ongeveer de helft doet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quadcheck
Om toch de beslissing te delen. Uiteindelijk een Ampera launch executive gekocht voor 17k (na subsidie) die direct een nieuwe batterij krijgt.

Had graag een Kona of een Niro gekocht, maar voor deze prijs een nieuwe accu met 8 jaar/160.000 km garantie kan weinig tegen op. Ook inclusief minpunten qua laden en app ondersteuning die de Ampera met zich meebrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
Quadcheck schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 00:39:
Om toch de beslissing te delen. Uiteindelijk een Ampera launch executive gekocht voor 17k (na subsidie) die direct een nieuwe batterij krijgt.

Had graag een Kona of een Niro gekocht, maar voor deze prijs een nieuwe accu met 8 jaar/160.000 km garantie kan weinig tegen op. Ook inclusief minpunten qua laden en app ondersteuning die de Ampera met zich meebrengt.
en, hoe bevalt.de ampera? ik sta ook voor de keuze en vind het toch wel verleidelijk omdat dit de enige auto is met 60kwh accu voor dit geld. ik kijk in de prijsrange 15-17k en dan heb je de Nissan leaf (40kwh), hyuandai ioniq (28 en 38kwh) en ook een paar amperas. Vind het verschil.in accucapaciteit zo groot dat ik me afvraag waarom deze wagens zo goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcheck
Bevalt tot nu toe goed! Die van mij heeft net een nieuwe accu. Qua bereik valt het me niet tegen. Ik heb eerder een Kona in de lease gehad en die was een stuk efficiënter, maar die was ook kleiner en een stuk duurder.

Stoelen is nog wel eens een punt over, maar bevalt me tot nu toe prima. Infotainment in combinatie met Android auto werkt goed, rijdt lekker en ik haal nu in de winter om 350-400 km. Ik haal met alleen stuurverwarming denk ik 15 kWh per 100 km en met gewone verwarming 18-20 kWh/100km

Wat me wel opvalt is dat de kachel super inefficiënt is. Dus rij meestal met de stuurverwarming aan, dat is voor mij genoeg.

Ik vind het persoonlijk echt een goede keuze voor mijn budget. Ik zag zelfs wat 2020 modellen met <30.000 km voor onder de €22,000. Als je dan wacht tot het nieuwe jaar krijg je dan ook nog €2,000 subsidie.

Voor jou, de subsidie modellen zijn 2020 of de launch executive editie. Alles daar tussen in heeft een te hoge cataloguswaarde. Goed om mee te nemen in je zoektocht misschien

[ Voor 5% gewijzigd door Quadcheck op 05-12-2023 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadcheck
Om nog een iets beter beeld te geven. Ik heb er nu +-2000 km opzitten en kom op gemiddeld 15,7 kWh/100 km. Dit is inclusief koud weer van afgelopen week en nu iets hogere temperatuur.

Veel snelweg km, maar dan wel Max 104 km/hr. Gemiddelde snelheid 72km/hr (welkom in NL file land).

Dus ben tevreden. Ga ervan uit dat ik in de zomer zelfs wel richting 450-500 km range kan gaan.

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:22
Quadcheck schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:54:
Ja Niro zou ook een goede optie zijn. Die zal tussen de Kona en Tesla zitten qua prijs. Heb je wel meer kofferbak en zitruimte achterin. Hmmm

Dat zijn ook modellen waar nog veel kinderziektes in zaten en (zoals al aangehaald) de reparatiekosten bizar zijn. de M3 is wat dat betreft al een veel beter gebouwde auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quadcheck
Ik dacht, geef toch nog even een laatste update hoe hij op lange termijn bevalt.

Ik heb er nu 35,000 km opzitten met een gemiddelde van 14,6 kWh/100 km. Dus dat valt me alleszins mee tot nu toe.

Bij de 120,000 km beurt is er niks uitgekomen. Verder slijten banden ook een stuk minder snel dan ik had verwacht. Ik denk nu iets van 2-3 mm over 35000 km.

Dus zeer tevreden over de aankoop. Ook al heeft hij het afgelopen jaar natuurlijk wel afgeschreven, maar TCO is tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 12:22
Quadcheck schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 00:39:

Inmiddels kan ik er 1 kopen voor iets minder dan 10k. Minder dan 100k gelopen. Wat schrijft het dan af. Durf het wel aan, gaat zeker nog 10 jaar mee en 1000 afschrijving per jaar is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
el flaco schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:02:
[...]

Inmiddels kan ik er 1 kopen voor iets minder dan 10k. Minder dan 100k gelopen. Wat schrijft het dan af. Durf het wel aan, gaat zeker nog 10 jaar mee en 1000 afschrijving per jaar is prima.
wauw, das een heeele goede prijs. is dat via markplaats/dealersites of ken je gewoon iemand? en heb je dan de versie met lereb stoelen en stuurverwarming etc?

hier een opel ampera e bezitter sinds november en ben er heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaansie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 23:12
Ik heb ook sinds een week een Ampera-e B+ (Dec-2019, 100K km) en ben er erg blij mee. Rijdt uitstekend.
Accu is 2 jaar geleden vervangen, en heeft net 40K power geleverd.
Wat prijs betreft €12.500, nog steeds ongeveer €5000 lager dan een Kona. Prijs had nog wat lager kunnen zijn als ik een witte had gekozen, met iets meer km's.

Heb een OBDII splitter en Bluetooth dongle in de auto geplaatst, en i.c.m. een android-app kan ik nu op bluetooth afstand wat gegevens remote uitlezen ( laden, accu, accu status en wat andere gegevens) Accu is in goede staat, volgens de uitgelezen info nog 65,59kWh capaciteit, en alle accu-cellen binnen 0,002V
Hebben andere rijders ook info over accu status/batterij capaciteit?
Ik ben wel benieuwd of de degradatie bij iedereen positief is.

Heb ik een vraag voor mede rijders:
- Heeft iemand de MyChevrolet app werkend gekregen (en dan welke versie)?
Met die app kun je via Bluetooth remote zaken instellen (laadstroom instelling, voorverwarmen), maar ik krijg m tot op heden niet werkend.
Zijn er mensen die een andere 3rd-party app hebben die dat soort zaken kunnen instellen?

Zal later mn verbruik nog posten. De eerste 750km: 6,3km/kW
Pagina: 1