Vraag

• SalvanoV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-09-2023
Beste!

Sinds kort heb ik vloerverwarming, Deze thermostaat knop van de verdeler staat op stand 2/6. Maar de thermostaat knop van de cv staat uit.

Toch merkte ik vannacht dat de buizen van de CV naar onder gloeiend heet zijn ondanks de thermostaat in de woonkamer uit staat. Hoe kan dit? Is dit doordat de verdeler van de vloerverwarming wel blijft pompen?

Dat zou betekenen als ik de thermostaat op de verdeler op 3 of 4 zet hij het water nog warmer houd zonder woonkamer thermostaat vraag?

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Wat doet de cv ketel?
Het is mogelijk dat de driewegklep vast zit en de ketel in warm water stand staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ricko1 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:18:
Wat doet de cv ketel?
Het is mogelijk dat de driewegklep vast zit en de ketel in warm water stand staat.
Klinkt inderdaad als de driewegklep, die is hier vervangen nadat ik hetzelfde probleem als omschreven had.

Je kunt dit zelf ook even testen door de leiding te voelen, als de klep defect is geeft hij zowel warmte aan de cv als het tapwater. Zet eens een warmwaterkraan open en voel onder aan de ketel of de aanvoerleiding warm wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door souljah1h op 28-09-2023 06:38 ]

• SalvanoV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-09-2023
Bedankt voor de snelle reacties, De waterleiding word heel snel warm en beide cv leidingen blijven koud. Ook na een minuut of 2..

Ik denk dat de vloerverwarming er mee te maken heeft? De buis was vanmorgen niet meer warm en de ketel staat op comfort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:20
Heb je mss WAR (weersafhankelijke regeling)

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:28
Gebeurt dit na het opwekken van warm water, dan is het goed mogelijk dat de rest warmte wat overblijft na het maken warm tapwater terug wordt gestort in in je cv systeem.

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-06 12:40
SalvanoV schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:37:
Bedankt voor de snelle reacties, De waterleiding word heel snel warm en beide cv leidingen blijven koud. Ook na een minuut of 2..

Ik denk dat de vloerverwarming er mee te maken heeft? De buis was vanmorgen niet meer warm en de ketel staat op comfort
Klinkt nog steeds als een (tijdelijk) defecte 3weg klep. De pomp van de vloerverwarming kan er niet voor zorgen dat er opeens warm/heet water naar de vloerverwarming gaat, terwijl er verder geen CV warmtevraag is.

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Welk merk ketel heb je?
Bij een Intergas ketel kan er als er geen keerklep of de verdeler niet hydraulisch neutraal is een ongewenste stroming over de ketel komen.
Als er dan warm water vraag is kunnen de cv leidingen ook warm worden en als de ketel op comfort stand staat kan dat best heet worden. (buiten dat het zonde van het gas is)

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1